Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08 21:47
Hallo Tweakers,

Ik ben in de markt voor een nieuwe NAS voor mijn thuisnetwerk omdat mijn oude Synology DS213j naar mijn mening toch wat langzaam begint te worden en ik mij daar lichtelijk aan erger soms.

Ik heb zelf de
Synology DS216Play https://tweakers.net/pric...iskstation-ds216play.html
en de
Synology DS216+II https://tweakers.net/pric...diskstation-ds216+ii.html
gevonden als mogelijke kandidaten waarbij ik denk aan de DS216+II vanwege de 64-bit architectuur Intel processor, omdat deze wellicht meer toekomst-proof is.

Ik zoek een?
NAS, Minimaal 2-Bays, meer is denk ik niet nodig maar als het nauwlijks scheelt in prijs waarom niet.
Ik denk wel richting een kant-en-klaar oplossing te neigen ipv Freenas door de goede geruikservaring en ook omdat mijn vriendin en ouders op mijn synology makkelijk kunnen inloggen en wat downloaden.

Wat is je budget?
Ongeveer 300 euro. Exclusief schijven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb momenteel een Synology en DSM 6 bevalt mij eigenlijk wel uitstekend.
Maar ik sta zeker open voor andere merken en oplossingen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuisnetwerk. Functioneert als Downloadstation voor films en dergelijken.

Heb een Raspberry Pi met Kodi en op de TV van mijn ouders zit DS video waarmee ze films kunnen kijken die mijn Synology serveert.

Ik gebruik daarnaast de webserver voor een spotweb en een Calibre site, de VPN server voor 1 client, NZBGet voor downloads, en photo station voor de vakantiekiekjes. :)

Iemand tips, op- of aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Synology is het vrij simpel, je hebt de 'j' reeks die traag is, een gewone reeks waar niets achter het model staat, die is al wat sneller, en dan de '+' reeks die echt wel vlot is.

De DS216+II zit net binnen je budget en is echt the way to go. Ik heb 2 jaar geleden voor een DS214+ gekozen en die is nu nog altijd snel, pak sneller dan een nieuwe DS216j bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrten
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 20:04
Ik heb zelf de DS216play en ik ben hier zeer tevreden over. De DS216+II is een stukje sneller, dus zal nooit verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

Met transcoderen en downloaden en dus uitpakken is een plus versie wel lekker inderdaad

There eent no place like home