Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
Beste medetweakers,

Het verhaal:

In juli heb ik een Philips BDM4350C 4K monitor aangeschaft (product gelinkt in topic). De eerste die ik toen kreeg had wat vlekken in het scherm zitten, alsof iemand met vette vingers de verkeerde kant van het scherm had aangeraakt.
Afijn, 3 dagen later een RMA aangevraagd. Deze is netjes verwerkt en 11 dagen later had ik een nieuwe staan.

Scherm 2 bleek een paar weken later ook niet helemaal in orde te zijn, deze had namelijk dansende strepen op het scherm.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AarZTWuh.jpg
(klik naar gelinkte full size en zoom)

dus, eind augustus heb ik direct bij Philips garantie aan gevraagd, omdat ik bij 4Launch het scherm toch wel lang kwijt was. 4Launch heeft daarnaast op de site ook staan dat het sneller is om direct bij de fabrikant te vragen.

Dus voor scherm 2 een aantal weken heen en weer zitten berichten over dit probleem met Philips. Dit duurde zo lang omdat ik nog niet alle scenario's had getest en de RMA procedure van philips nog niet helemaal door had, en deels omdat het een probleem was dat sommige dagen afwezig was, en andere dagen volop aanwezig. Maargoed, deze keurig via Philips vervangen gekregen met een regeling waarbij ik geen dag zonder scherm hoefde te zitten (nieuwe werd geleverd & oude opgehaald). Kudo's naar Philips voor die service.

Helaas was dat niet het einde van het verhaal, scherm 3 en 4 hadden allebei last van dode pixels. Als het al dode pixels waren, ik heb bij scherm 4 een prachtfoto weten te nemen met een macro lens en die schetst toch een iets ander beeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I5oZ2PXh.jpg

Maar dus het 3e en 4e scherm laten vervangen bij Philips want dat was toch wel fijne service. Beide zijn, na een kort (gratis) telefoon gesprek met een vriendelijke Philips medewerker en vervolgens wat foto's maken van het defect en deze opsturen, binnen 5 werkdagen van telefoongesprek tot nieuw scherm ontvangen afgehandeld.

Vervolgens heeft scherm 5 een soort potloodstreep vlekken in het scherm staan op dezelfde manier als de vetvlekken van het eerste scherm.

TL;DR:
  • Scherm 1 -> RMA 4Launch ivm vlekken
  • Scherm 2 -> RMA Philips ivm dansende strepen
  • Scherm 3 -> RMA Philips ivm "dode pixels"
  • Scherm 4 -> RMA Philips ivm "dode pixels"
  • Scherm 5 -> lopende RMA 4Launch ivm vlekken

Gezien ik het nu wel een beetje zat begon te worden heb ik garantie aangevraagd bij 4Launch en aangegeven dat ik geen vertrouwen heb in de kwaliteit van het product en het liefst mijn geld terug wil.

Voor de RMA aanvraag heb ik kort contact opgenomen via de webchat van 4Launch waar ze me adviseerden de RMA nummers van Philips te vermelden. Die RMA nummers heb ik dus ook expliciet en duidelijk vermeld bij het aanvragen van de RMA.
  • 25 oktober dinsdag heb ik de laatste RMA aangevraagd
  • 28 oktober vrijdag hebben ze de RMA geaccepteerd
  • 31 oktober maandag avond heb ik het scherm met de gebruikelijke moeite die je bij een gigantisch scherm scherm verwacht het ding naar het postkantoor gesleept
  • 1 november dinsdag gaf mijnpakket aan dat het pakket ontvangen was
  • 3 november donderdag was de RMA status gewijzigd in ontvangen
  • 12 november zaterdag een week later is de status gewijzigd naar "doorgestuurd naar de fabrikant" met als mededeling "het kan nog tot 3 weken in beslag nemen"
  • 28 november maandag (gisteren) heb ik een vriendelijk mailtje gestuurd dat het nu al 4 weken geleden is dat ik het scherm heb opgestuurd en het wel lang vind duren. Met daarnaast nog even de herinnering dat ik er geen vertrouwen in heb en het liefst geld terug wil.
Dat laatste mailtje heb ik nu, meer dan 24 uur later, nog geen reactie op gehad.

Mijn vraag is dan nu ook:
Wat kan ik hier het beste mee doen?

Het liefst zou ik de druk voor geld terug (of creditering zoals ze het zelf zo mooi noemen) een beetje willen opvoeren. Maar ik wil niet meteen opdringerig en onbeleefd gaan doen.
In het verleden heb ik een positieve ervaring gehad met ze ( Surface Pro 1 was defect, 2 maanden lang in de RMA gezeten en uiteindelijk van 4Launch gratis een upgrade gekregen naar een Surface Pro 2, de duur was wat minder maar het resultaat mocht er zeker wezen ).

al in al ben ik dat scherm gewoon zat en koop ik liever een andere met de hoop op betere resultaten.

Update woensdag 30 november:

er zijn sinds gisteren 2 dingen gebeurt:

Ten eerste ben ik gister eind van de middag gebeld door Philips. De medewerker vertelde mij dat ze hadden vernomen dat ik op Tweakers had aangegeven dat ik hun service niet fijn vond. Wat niet helemaal klopt natuurlijk, ben juist erg positief over de geleverde service door Philips maar over het product niet echt en dat heb ik 'm ook in de eerste plaats verteld. Hij bood meteen aan om actie te ondernemen en om mijn scherm weer te vervangen. Ik heb netjes vermeld dat ik geen vertrouwen heb in het product en dat ik eigenlijk liever geld terug wil. Vervolgens heeft hij aan me gevraagd of ze me misschien een vervangend vergelijkbaar product konden bieden waarop ik heb gezegd dat ik al even heb gekeken maar er op het moment niets op de markt is wat vergelijkbaar is. Daarop volgde dat hij wel wilde kijken of ze misschien nog een product gingen uitbrengen wat aan mijn wensen zou kunnen voldoen en vroeg wat punten die ik belangrijk vond en dat hij er later nog op terug zou komen.

al in al weer een positieve ervaring met de customer support van Philips. (toch jammer dat de ervaring met het product minder is)

En ten tweede vandaag reactie gehad van 4Launch:
Beste [...],

Uw Philips monitor bevindt zich momenteel nog bij de fabrikant. 4Launch heeft geen invloed op het proces binnen het service centrum behalve regelmatig de status op te vragen. Wij zitten daar bovenop en zodra uw monitor bij ons terug is zullen we het ook z.s.m. voor u herstellen. Naar verwachting zal het traject spoedig afgehandeld worden, waarna wij u van een nieuwe status update zullen voorzien. Binnen een garantie afhandeling is het ongebruikelijk om op voorhand producten te crediteren, daar wij ook afhankelijk zijn van de geboden afhandeling van Philips.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
[...]
De eerste gedachte die in mij opkwam was, zoals ik al heel vaak gelezen heb hier op het forum, dat ik in principe niets te maken heb met de fabrikant op het moment dat ik zaken doe met de webshop.

vanavond maar even een belletje plegen dat ik de koop graag wil ontbinden of even afwachten of ik nog reactie krijg van Philips en het verhaal met 4Launch zich laten afspelen?

[ Voor 22% gewijzigd door Gelunox op 30-11-2016 11:31 . Reden: update toegevoegd ]

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Beste antwoord (via Gelunox op 24-12-2016 10:34)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 07:44
Als consument heb je eigenlijk heel netjes gehandeld voor de leverancier. Je hebt in ieder geval vaker een RMA doorlopen dan wat ik zou doen :s

Gewoon netjes in mail aangeven dat je de koop wilt ontbinden omdat het ze niet gelukt is om binnen redelijke termijn een goed werkend product te leveren en dat je dus nog nooit probleemloos het product hebt kunnen gebruiken. Volgens mij zullen ze dan best bereid zijn om samen met je een oplossing te vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Misschien even bellen naar 4Launch. Is volgens mij niet het beroerdste bedrijf.
Wellicht kunnen ze je een vergelijkbaar model (ander merk) aanbieden?

Bellen is altijd sneller als e-mailen. Vooral met dit soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
Clavis schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:24:
Misschien even bellen naar 4Launch. Is volgens mij niet het beroerdste bedrijf.
Wellicht kunnen ze je een vergelijkbaar model (ander merk) aanbieden?

Bellen is altijd sneller als e-mailen. Vooral met dit soort gevallen.
vergelijkbaar model bestaat helaas niet echt, in de pricewatch hebben we nog onder de VA varianten de pricewatch: Philips BDM4065UC Zwart en pricewatch: Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

dan heb je ook nog de pricewatch: Humax Pure Vision Display 43" Zwart maar die heeft geen DP aansluiting en is 200 euro goedkoper.

de pricewatch: Dell P4317Q Grijs, Zwart lijkt beter te zijn, maar is ook een stuk duurder.

dan zijn er ook nog een aantal van een maatje groter, maar dat past niet op mijn bureau en die zijn veelal ook duurder.

Je heb inderdaad gelijk dat bellen sneller is, maar ik heb niet bijzonder veel haast en hou niet zo van telefoneren. Op de 4Launch site staat dat ze op mail binnen 4 uur reageren dus dat zou normaal rap zat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 00:55
*knip* Voor eigen shop-ervaringen kan je een shopreview aanmaken of evt. een topic. Je hoeft hier geen ander topic voor te kapen.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 29-11-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt recht op een goed werkend product. Bij reparatie moet de verkoper ook de tijd krijgen problemen op te lossen. In de praktijk hanteren veel bedrijven (deels) geld terug of een ander artikel bij de 4e reparatie. Je kan dan spreken van een product wat niet aan de eisen voldoet.

Ik zou bij de verkoper aansturen op een ander product of (deels) geld terug.Wanneer je een product een aantal jaren hebt kunnen gebruiken kan er sprake zijn van waarde vermindering, in dit geval lijkt mij dat niet redelijk. Zeker bij de 5e reparatie houd het wel een keer op en moet er gewoon een andere oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
Als het vanaf juli dit jaar is(ga ik even vanuit). En dan ben je wel lang bezig. En zou je gewoon je aankoop bedrag vergoed moeten krijgen. Je hebt immers nooit echt ongestoord gebruik van kunnen maken.

Nu vraag ik mij alleen af heb je 4launch op de hoogte gebracht van je 3 extra keren garantie claimen bij Philips? Als hun dat niet terug kunnen/willen zien.(heb je er zelf nog bewijs van) Gaan hun van een 2de keer uit. En dan is koop ontbinden wel wat vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
loki504 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:50:
Als het vanaf juli dit jaar is(ga ik even vanuit). En dan ben je wel lang bezig. En zou je gewoon je aankoop bedrag vergoed moeten krijgen. Je hebt immers nooit echt ongestoord gebruik van kunnen maken.

Nu vraag ik mij alleen af heb je 4launch op de hoogte gebracht van je 3 extra keren garantie claimen bij Philips? Als hun dat niet terug kunnen/willen zien.(heb je er zelf nog bewijs van) Gaan hun van een 2de keer uit. En dan is koop ontbinden wel wat vroeg.
ik heb vlak voor het aanvragen van de laatste RMA contact gehad via de webchat en het daar aangegeven. Daar werd ik gevraagd of ik de rma nummers van philips wilde vermelden in de rma aanvraag. Dit heb ik dus ook expliciet gedaan. Als 4Launch niet weet dat ik 5 schermen verder ben dan hebben ze de RMA aanvraag niet gelezen waar heel duidelijk de RMA nummers van philips ook in staan en gewoon klakkeloos geaccepteerd. Ik heb niet het idee dat dat gebeurt is :)

edit:
maar goed punt, ik zal het even in de TS zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb ooit een soortgelijke situatie gehad. Na de 2e RMA was het voor mij al duidelijke dat het probleem niet opgelost zou gaan worden en heb ik contact gezocht met mijn rechtsbijstand.

Verhaal was toen (oei, dit is alweer acht jaar geleden) dat indien het apparaat na drie keer RMA nog altijd niet goed functioneert, je een ontbinding van het aankoopcontact kan aanvragen. In feite geef je bij de producent, en niet de winkel, aan dat je van het product wil afzien en je geld terug wil.

In mijn geval had het product één jaar goed gefunctioneerd (laptop). Voor een dergelijk product stond een minimale garantie van correct functioneren van vier jaar. Zodoende heb ik 75% van het aankoopbedrag teruggekregen.

Daarnaast, en iets wat volgens mij niet standaard is, heeft de producent aangegeven dat ik het product desondanks in bezit mocht houden.

Nu zal dit niet allemaal 1:1 op jou van toepassing zijn, maar misschien heb je er wat aan. Enige advies wat ik je kan geven is dat indien je een rechtsbijstand hebt, deze je helpen kan (zonder direct als dreigend over te komen).

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dan zou ik ze even bellen(en netjes/rustig blijven). En aangeven dat je het welletjes vind. En de koop wil ontbinden en je geld terug wilt. Mocht je dit te rigelreus vinden(en ook geen goed alternatief is) dat je binnen nu en 4 weken je scherm rerepareerd wil terug zien. En dat het de laatste keer is. Anders alsnog de koop wil ontbinden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 07:44
Als consument heb je eigenlijk heel netjes gehandeld voor de leverancier. Je hebt in ieder geval vaker een RMA doorlopen dan wat ik zou doen :s

Gewoon netjes in mail aangeven dat je de koop wilt ontbinden omdat het ze niet gelukt is om binnen redelijke termijn een goed werkend product te leveren en dat je dus nog nooit probleemloos het product hebt kunnen gebruiken. Volgens mij zullen ze dan best bereid zijn om samen met je een oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
Update:

er zijn sinds gisteren 2 dingen gebeurt:

Ten eerste ben ik gister eind van de middag gebeld door Philips. De medewerker vertelde mij dat ze hadden vernomen dat ik op Tweakers had aangegeven dat ik hun service niet fijn vond. Wat niet helemaal klopt natuurlijk, ben juist erg positief over de geleverde service door Philips maar over het product niet echt en dat heb ik 'm ook in de eerste plaats verteld. Hij bood meteen aan om actie te ondernemen en om mijn scherm weer te vervangen. Ik heb netjes vermeld dat ik geen vertrouwen heb in het product en dat ik eigenlijk liever geld terug wil. Vervolgens heeft hij aan me gevraagd of ze me misschien een vervangend vergelijkbaar product konden bieden waarop ik heb gezegd dat ik al even heb gekeken maar er op het moment niets op de markt is wat vergelijkbaar is. Daarop volgde dat hij wel wilde kijken of ze misschien nog een product gingen uitbrengen wat aan mijn wensen zou kunnen voldoen en vroeg wat punten die ik belangrijk vond en dat hij er later nog op terug zou komen.

al in al weer een positieve ervaring met de customer support van Philips. (toch jammer dat de ervaring met het product minder is)

En ten tweede vandaag reactie gehad van 4Launch:
Beste [...],

Uw Philips monitor bevindt zich momenteel nog bij de fabrikant. 4Launch heeft geen invloed op het proces binnen het service centrum behalve regelmatig de status op te vragen. Wij zitten daar bovenop en zodra uw monitor bij ons terug is zullen we het ook z.s.m. voor u herstellen. Naar verwachting zal het traject spoedig afgehandeld worden, waarna wij u van een nieuwe status update zullen voorzien. Binnen een garantie afhandeling is het ongebruikelijk om op voorhand producten te crediteren, daar wij ook afhankelijk zijn van de geboden afhandeling van Philips.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
[...]
De eerste gedachte die in mij opkwam was, zoals ik al heel vaak gelezen heb hier op het forum, dat ik in principe niets te maken heb met de fabrikant op het moment dat ik zaken doe met de webshop.

vanavond maar even een belletje plegen dat ik de koop graag wil ontbinden of even afwachten of ik nog reactie krijg van Philips en het verhaal met 4Launch zich laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Philips is hier heel netjes in. Die hoeven niet je geld terug te geven bv. Dat is aan 4launch. En die mag dat achter de schermen met Philips gaan regel en touwtrekken. Dus een thumb up voor Philips hier in(ze komen toch regelmatig in een niet echt geweldig daglicht te staan). En nu maar wachten wat 4launch gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Seroczynski schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:00:
In feite geef je bij de producent, en niet de winkel, aan dat je van het product wil afzien en je geld terug wil.
Bij de fabrikant je geld terug vragen? Ben benieuwd waar je die wijsheid vandaan hebt, aangezien de fabrikant je geld niet heeft en totaal geen partij is.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Foxl schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:06:
[...]

Bij de fabrikant je geld terug vragen? Ben benieuwd waar je die wijsheid vandaan hebt, aangezien de fabrikant je geld niet heeft en totaal geen partij is.
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik dacht echt dat de regeling tussen mij en de laptopfabrikant lag. Het contact verliep sowieso tussen mij en de fabrikant, en niet de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Seroczynski schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:09:
[...]

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik dacht echt dat de regeling tussen mij en de laptopfabrikant lag. Het contact verliep sowieso tussen mij en de fabrikant, en niet de winkel.
Zo werkt de wet niet in Nederland, je koopovereenkomst is met de winkel. Het kan wel zo zijn dat een winkel je adviseert of zelf in contact brengt met de fabrikant omdat dit om een bepaalde reden de beste methode is, daar kan je dan reparatie of vervanging mee overleggen... dit doe je dan ook in overleg met de winkel. Ga je direct naar de fabrikant zonder de winkel hiervan op de hoogte te brengen dan kan het zijn dat jij jezelf in de vingers snijd omdat een winkelier dan geen zicht meer heeft op wat er allemaal in de tussentijd is gebeurd. Maar als het gaat om je aankoopbedrag terug te krijgen moet je echt bij de winkel zijn, je moet wel een heel coulante fabrikant tegenkomen die jou het aankoopbedrag wil retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
MicGlou schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:16:
[...]

Zo werkt de wet niet in Nederland, je koopovereenkomst is met de winkel. Het kan wel zo zijn dat een winkel je adviseert of zelf in contact brengt met de fabrikant omdat dit om een bepaalde reden de beste methode is, daar kan je dan reparatie of vervanging mee overleggen... dit doe je dan ook in overleg met de winkel. Ga je direct naar de fabrikant zonder de winkel hiervan op de hoogte te brengen dan kan het zijn dat jij jezelf in de vingers snijd omdat een winkelier dan geen zicht meer heeft op wat er allemaal in de tussentijd is gebeurd. Maar als het gaat om je aankoopbedrag terug te krijgen moet je echt bij de winkel zijn, je moet wel een heel coulante fabrikant tegenkomen die jou het aankoopbedrag wil retourneren.
Ik kan het helaas niet meer terugvinden, maar ik moet het dan wel verkeerd herinneren. Het is voor TS in ieder geval duidelijk bij wie die wezen moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
weer een update: Afgelopen maandag avond heb ik geprobeerd te bellen, maar geen gehoor gekregen. Daarom het volgende mailtje de deur uit gestuurd
rma@4launch.nl
Onderwerp: Koop ontbinden bestelnr [nummer] i.v.m. RMA [nummer]

Beste 4Launch,

Op 11 juli 2016 heb ik bij jullie een Philips BDM4350UC monitor gekocht. Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik er van mag hebben.

- Ik heb op 25 juli 2016 voor de eerste maal jullie op de hoogte gebracht van dit probleem, jullie hebben toen netjes het product vervangen.
- Ik heb op 31 augustus 2016 Philips op de hoogte gebracht van dit probleem, Philips heeft toen netjes het product vervangen.
- Ik heb op 4 oktober 2016 Philips op de hoogte gebracht van dit probleem, Philips heeft toen netjes het product vervangen.
- Ik heb op 13 oktober 2016 Philips op de hoogte gebracht van dit probleem, Philips heeft toen netjes het product vervangen
- Ik heb op 25 oktober 2016 jullie op de hoogte gebracht van alle voorgaande problemen en het huidige probleem.

Inmiddels heb ik exact 5 weken geleden het product ter reparatie of vervanging aangeboden. Daarbij heb ik ook aangegeven dat ik geen vertrouwen meer heb in dit product en voorkeur geef aan de koop ontbinden (maar jullie nog de mogelijkheid gegeven heb het product tijdig te repareren of vervangen).

Dus, 5 weken in de RMA zonder aanwijzing dat het spoedig afgehandeld zal worden, kan niet meer worden gesproken van een reparatie of vervanging binnen redelijke termijn. Daarnaast kan ook, na 5 vervangende producten, niet meer worden gesproken van een deugdelijk product.

Ik verzoek U vriendelijk de koop te ontbinden en €699,00 binnen 14 dagen (10 werkdagen) terug te storten op rekeningnummer [rekeningnummer] t.n.v. [ik].

Met vriendelijke groet,
[ik]
Had even gekeken naar de voorbeeldbrief van consuwijzer, heb die redelijk gevolgd maar alle dreigementen er uit gehaald. Dat vond ik nu nog niet helemaal nodig.

tot nu toe is het erg stil uit de hoek van 4Launch, zowel mijn bankrekening als mijn postvak-in hebben nog niks ontvangen. Aankomende maandag dan maar weer even een belletje proberen te plegen met de vraag of ze m'n email hebben ontvangen.

Ik zal trouwens zodra dit is afgehandeld ook in dit topic als antwoord aanmerken wat me uiteindelijk het meest geholpen heeft. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gelunox op 09-12-2016 10:53 . Reden: nog wat dingen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:46
Benieuwd naar je update morgen. Heb het verhaal gelezen en krijg de indruk dat iemand bij 4Launch een beetje zit te slapen. Een tevreden klant kun je gemakkelijk verdienen / bedienen. Zeggen dat dit inderdaad een uitzonderlijk vervelende situatie is en gewoon direct het geld terugstorten. Wil je de klant behouden, biedt dan een alternatief product aan voor dezelfde prijs. Even het verlies nemen en de boel oplossen, daar ben je als webwinkel ondernemer voor. Goede reclame verdient zich voor mijn gevoel terug. Jammer dat Philips kwaliteitsproblemen lijkt te hebben met dit specifieke product. Maar zij zijn natuurlijk ook weer afhankelijk van een derde fabrikant waar die dingen voor ze gebouwd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
FrankHe schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:10:
Benieuwd naar je update morgen. Heb het verhaal gelezen en krijg de indruk dat iemand bij 4Launch een beetje zit te slapen. Een tevreden klant kun je gemakkelijk verdienen / bedienen. Zeggen dat dit inderdaad een uitzonderlijk vervelende situatie is en gewoon direct het geld terugstorten. Wil je de klant behouden, biedt dan een alternatief product aan voor dezelfde prijs. Even het verlies nemen en de boel oplossen, daar ben je als webwinkel ondernemer voor. Goede reclame verdient zich voor mijn gevoel terug. Jammer dat Philips kwaliteitsproblemen lijkt te hebben met dit specifieke product. Maar zij zijn natuurlijk ook weer afhankelijk van een derde fabrikant waar die dingen voor ze gebouwd worden.
Ik heb sinds zaterdag al een halve update (had gister al gereageerd was het niet dat m'n tweakers notificaties het voor geen meter doen).

Afgelopen zaterdag is het scherm wat ik graag ter vervanging wil gaan kopen (for the record dat is de Asus MG279Q Zwart) weer op voorraad geraakt bij 4Launch. Dus ipv te wachten tot maandag heb ik afgelopen zaterdag al gebeld.

Mijn idee was dat omdat zij de goedkoopste zijn, en ik daarnaast dan niet hoef te wachten op geld terug waardoor de boel allemaal sneller loopt, ik ze kon aanbieden een alternatieve afhandeling te doen. Ik heb ze aangeboden dat ze mij dat scherm geven (met garantie alsof het een nieuwe aankoop was natuurlijk) en het verschil in aankoopbedrag terugstorten. Op die manier kost het hun ook niet meteen het hele bedrag en zijn ze hopelijk enthousiaster om het snel af te handelen.

Dus ik heb afgelopen zaterdag gebeld, en wat bleek: ten eerste hadden ze m'n koop ontbindings mailtje niet ontvangen, en ten tweede waren ze niet helemaal op de hoogte van de case. Daar heeft dus inderdaad iemand een beetje zitten slapen. Maargoed, ik heb m'n verhaal gedaan en vriendelijke persoon die ik aan de lijn kreeg heeft gezegd dat hij het intern ging overleggen en dat ze er begin aankomende (dus deze) week op gaan terugkomen. En of ik daarnaast dat mailtje samen met de update nog even opnieuw wilde versturen.

Dat heb ik dus gedaan en ik ben nu hoopvol aan het wachten tot er contact met mij gelegd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

paQ

So much voor "we zitten er bovenop"

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
Nog een update voor de mensen die wel benieuwd zijn naar het verdere verloop:

Gister (donderdag) enigszins geïrriteerd weer een belletje gepleegd dat het begin van de week inmiddels wel voorbij was en dat ik het wel zat begon te worden.
Kort samengevat ben ik verteld dat ze een bericht naar Philips hadden uitgezet maar daar nog geen reactie op hadden gekregen en dat ze me morgen (vandaag) zouden berichten met een uitkomst.

Dus ik heb zojuist het volgende ontvangen en terug gestuurd:
4Launch mailde op 16 december om 20:17
Beste heer [ik]

Inmiddels hebben wij begrepen dat uw Philips monitor niet gerepareerd kan worden, aangezien eenzelfde Monitor niet meer leverbaar is, willen wij u de mogelijkheid bieden om tegen verrekening van de dagwaarde ter hoogte van €699,- een alternatief product uit te zoeken.

Op de volgende pagina vind u alle monitors:
https://www.4launch.nl/pr...3E-29.9-Inch/443#overview

Graag vernemen wij welk alternatief u wenst. In afwachting van uw reactie verblijven wij. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

[pietje]
Klantenservice Medewerker
Ik mailde terug op 16 december om 20:28
Beste 4Launch

Zoals al eerder aangegeven zou ik graag de Asus MG279Q willen hebben (met volwaardige nieuwe aanschaf garantie natuurlijk) en het verschil in prijs (€130) teruggestort op mijn rekening. URL: https://www.4launch.nl/pr...,-HDMI,-DP,-Hub,-FreeSync

Ik heb al eerder mijn rekeningnummer doorgegeven maar zal het voor de zekerheid nog even herhalen: [rekeningnummer] t.n.v. [ik]

Mochten jullie hier niet mee akkoord zijn wil ik graag het volledige bedrag terug gestort, bestel ik dat scherm wel ergens anders.

Met vriendelijke groet en hopend op een snelle afhandeling,
[ik]
Note dat de dagwaarde in dit geval gewoon de aanschafwaarde is.

Ik hou jullie op de hoogte :9 (en zal weer 'ns kijken welk antwoord me nu het meest geholpen heeft)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Goed dat je er bij had gezet dat de dagwaarde het aankoop bedrag is. Wat gewoon conform wet is.

En geld terug storten moet binnen 14 dagen geregeld zijn(maar de meeste zijn sneller) van af het moment dat ze akkoord gaan met geld terug storten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
Laatste update:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BRF1Lwf.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kr0mTsG.png

Er is eindelijk een eind aan gekomen. Nu zit ik alleen nog te hopen dat ik de lcd loterij heb gewonnen en geen backlight bleeding heb.

uiteraard iedereen die mee heeft gedacht bedankt voor de input!

Pagina: 1