Toon posts:

Muziek van Internet via Bluetooth van GSM naar autoradio?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• a.m.j.janssen
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-02-2022
Mijn vraag:
Is het mogelijk om muziek van Internet via Bluetooth van GSM op autoradio te beluisteren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
GSM is een Samsung S5, uiteraard met bluetooth; de autoradio heeft ook bluetooth.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
experimenteren met instellimgem van gsm en autoradio heeft nog niks opgeleverd,

Dit zou toch moeten kunnen?
Heeft iemand tips?

Bvd en mvg

Alle reacties

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 22:40
En welk merk is je autoradio? Dat is ook wel handig.
Kan je muziek van Spotify of andere bronnen van je telefoon op je radio afspelen?
Zoek ook eens op A2DP icm je radiomerk.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-06 13:55
Idd, welke autoradio je gebruikt is toch wel erg belangrijk...

Ik ga er maar even vanuit dat je dus blijkbaar wel handsfree via bluetooth hebt in de auto, maar op welke manier? Een eenvoudige carkit ondersteund vaak geen audiostreaming, die doet echt alleen de telefoongesprekken. Maar als het bijvoorbeeld een achteraf ingebouwde carkit betreft heb je kans dat deze niet eens direct met je radio is verbonden maar tussen je radio en de speakers zit en het signaal van de radio onderbreekt bij een inkomend gesprek...

• a.m.j.janssen
Hoi Maarud,

Dat is snel! Dank je wel.

Het is een in de Toyota (RAV4) geïntegreerde autoradio met oa bluetooth.
Ik gebruik die verbinding tbv handfree bellen, maar vraag me af of ik er ook niet muziek mee afspelen van Internet zoals ik die op mijn gsm ontvang.
Ik ga alvast zoeken op A2DP zoals je adviseert.
Bvd

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Met de ingebouwde radio van mijn Ford Fiesta van ~4 jaar oud werkt dit in elk geval prima. Wel moet mijn autoradio dan in de AUX stand staan (waarbij ik weer kan wisselen tussen AUX kabel en bluetooth).

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 22:40
Bouwjaar of exact radiomodel zou nog extra kunnen helpen.
Maar met ingebouwde radio's is het altijd spannend. De één doet alleen handsfree bellen (dat is één soort bluetoothprofiel) en de ander doet handsfree en streamen (ander soort bluetoothprofiel).

Als de radio dus niet het 'streamprofiel' (=A2DP) ondersteunt dan houdt het op. Bij mijn autoradio is dat ook zo. Mijn oplossing is een bluetooth-ontvangertje op de AUX-kabel. Ik ben dan tegelijk verbonden met mijn autoradio en de bluetooth-ontvanger. Dat kan omdat het twee verschillende profielen zijn.

• a.m.j.janssen
Inmiddels zie ik 'car multimedia' staan zowel op de autoradio als op de gsm.

Als ik nu een of ander radiostation op de gsm aan zet, hoe krijg ik dat geluid dan uit mijn boxen van de auto? Dat is me nog niet gelukt.

De autoradio zegt dat ik op de gsm het wachtwoord 0000 moet intikken, maar daar wordt door de gsm niet om gevraagd en dus mislukt de verbinding.

Oh ja, de autoradio ondersteunt A2DP.

Iemand nog een tip?
Bvd en mvg
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee