Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

bootable USB met MDT offline installer

Pagina: 1
Acties:

• choastech
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Hallo mede tweakers,

Vandaag bezig geweest met een offline MDT installer te maken en nu zit ik opgescheept met een .iso van bijna 10GB :o .

Binnen de .iso zit Win10 met drivers, applicaties en de task sequence van Win10, nu wou ik hem op een USB van 16GB zetten en bootable maken doormiddel van rufus 2.11.995 maar nu blijft hij "hangen" bij de install.wim die 3,5GB groot is en het gaat met baby stappen verder ik zie zo nu en dan dat het groene balkje vooruit gaat maar dat gaat zo langzaaaaaaam.

Straks ben ik al dood en is hij net klaar :( ik zelf zit te denken dat de USB poort zich naar usb 1.0 heeft ge"downgrade" maar dat is gist werk, ik heb ook gelezen om win 10 uefi te laten opstarten moet je FAT32 hebben:? maar ik zie mensen ook zeggen dat rufus gpt voor ntfs wel ondersteunt en dat het wel werkt :?

what to do?! What to do?!

alvast bedankt voor het bekijken!
Chaos

[edit]: oh ja bijna vergeten rufus doet hier al bijna 5u over |:(

[edit]: Logfile weggehaald

[ Voor 99% gewijzigd door choastech op 06-12-2016 09:39 ]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Ik snap de noodzaak nooit om met 3rd party tools ala Rufus een USB stick bootable te maken.
Het is heel simpel zonder 3rd party tools (let op : USB stick wordt leeggegooid na de clean in diskpart)
Start Diskpart op en doe het volgende
code:
1
2
3
4
5
6
7
Select disk x <== waar de X de disk is
Clean
Create Partition Primary
Active
Format fs=ntfs quick  <== in het geval van FAT32 voor UEFI moet je dit uiteraard aangeven ipv NTFS
Assign
Exit

Nu kopieer je de gehele folderstructuur van de USB stick (in dit geval je MDT image met source files) naar de USB stick en ben normaal gesproken klaar.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat je logfile inkorten geen kwaad kan. Op mijn telefoon ben ik 10 seconden bezig om voorbij die entries te komen ;)

Wat ia de reden dat je Rufus gebruikt?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Inderdaad KM scrollen ;)

Als je een tooltje wil gebruiken kan je ook nog kijken naar yumi Boot. Nog nooit issues gehad met deze tool eigenlijk :)

[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 29-11-2016 18:46 ]

Cloud ☁️

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:04

nelizmastr

Goed wies kapot

En waarom doe je dit niet gewoon middels het unattend.xml script? Is mijns inziens even effectief ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• choastech
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
@killah_Priest: heb ik geprobeerd maar heeft niet gelukt, de USB wordt gewoon overgeslagen

@Outerspace: Ik zou bij god niet weten wat ik zou moeten inkorten, ik wou een zo compleet mogelijk plaatje geven.

@Downloader_NL: ik ken de tool wel heb het vaak gebruikt voor het bootable maken van linux usb's

@nelizmastr: ik weet niet waar ik zou moeten beginnen met een unattend.xml script, ik bekijk ze verschillende keren maar ik kom er gewoon niet uit.

maar ik ga de log file wel weghalen want zo te zien zien jullie geen problemen, en ik heb het al voor elkaar gekregen met RUFUS heb FAT32 naar NTFS gezet en ik kan zowel BIOS als EFI booten

alsnog bedankt voor al jullie reacties!
Pagina: 1