Toon posts:

iPhone herkent WiFi-versterker niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo allemaal,
Sinds gisteren doet de WiFi op mijn iPhone het in mijn kamer niet meer. We hebben een router en maken boven gebruik van een WiFi versterker. De WiFi beneden doet het wel op mijn iPhone, maar boven niet. De versterker doet het prima, en mijn laptop werkt wél boven. Andere WiFi verbindingen verbindt mijn iPhone wel mee en ook de iPhones van mijn huisgenoten hebben wel gewoon WiFi boven. Het probleem ligt dus specifiek bij mijn iPhone en ook specifiek bij de versterker, en dat dan ook nog sinds gisteren. Versterker en iPhone zijn al gereset en ook als mijn iPhone recht naast de versterker ligt doet die het niet. Hij ziet de WiFi wel en er staan ook 4 cirkeltjes, maar als ik wil verbinden blijft die maar laden en doet die het niet.
Wie kan mij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
IOS 9.3.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
iPhone en versterker al gereset, andere apparaten doen het wel op de WiFi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:16

Speedmaster

Make my day...

Welk merk en type Wifi point en welke versie IPhone, 3, 4, 5, ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iPhone 6
Wifi: Experia box v10
Versterker: Arcadyan, dual band concurrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Misschien het netwerk vergeten en opnieuw het wachtwoord invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
De meeste Wi-Fi versterkers zijn niet echt super, met zo'n apparaat in huis heb je 50% minder bandbreedte.

[ Voor 34% gewijzigd door Berlinetta op 29-11-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:33:
iPhone 6
Wifi: Experia box v10
Versterker: Arcadyan, dual band concurrent
Heeft je wifi versterker een andere SSID dan je experiabox? zo ja zie je deze wel? zo nee, aanpassen zodat je weet waarmee je verbonden bent / verbinding mee kan maken..

Die versterker kan namelijk de SSID van je experiabox overnemen....

Kan zijn dat de andere denken dat ze met de versterker verbonden zijn maar in werkelijkheid met de modem verbonden zijn als deze dezelfde SSID hebben...

Tevens is het verleden problemen tegengekomen met 2.4 en 5ghz dual band routers icm apple. Hiervoor geef ik persoonlijk de 5ghz SSID de toevoeging _5ghz mee.

Misschien heb je hier nog iets aan https://discussions.apple...6545345?start=15&tstart=0

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
En terecht. WiFi versterkers zijn over het al gemeen dikke troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat een onzin :P Niets mis met een goede versterker die goed geconfigureerd én goed geplaatst is... Dus niet op een plek waar je nog net een sprankje signaal had.
Een apparaat van een tientje hoef je geen mega performance van te verwachten natuurlijk, maar dan moet je ook niet klagen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Die arcadyan is volgens mij een reguliere AP (Access Point) maar Telfort en KPN noemen het een "WiFi versterker" wat de indruk wekt dat het een repeater is ?

KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

[ Voor 20% gewijzigd door Breezers op 29-11-2016 20:14 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
Breezers schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:12:
Die arcadyan is volgens mij een reguliere AP (Access Point) maar Telfort en KPN noemen het een "WiFi versterker" wat de indruk wekt dat het een repeater is.
Kijk das een heel ander verhaal. Dan is het gewoon een tweede accespoint. Dat is een prima optie.
WhatsappHack schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:10:
Wat een onzin :P Niets mis met een goede versterker die goed geconfigureerd én goed geplaatst is... Dus niet op een plek waar je nog net een sprankje signaal had.
Ook niets mis met die pannen van Tell Sell als je ze niet te heet stookt, niet te vaak gebruikt, niet in roert, en vooral niet afwast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ook niets mis met die pannen van Tell Sell als je ze niet te heet stookt, niet te vaak gebruikt, niet in roert, en vooral niet afwast.
Dat geldt voor alle pannen. Te lang te heet stoken is slecht voor de anti-aanbak laag in het geval van Teflon. Verspreidt dan ook giftige rook, waar vooral vogels aan sterven. En met scherpe materialen erin roeren is funest.

Kijk, dar jij niet weet hoe je met repeaters en pannen om moet gaan wil nog niet zeggen dat het daarom slechte producten zijn... Dat is hetzelfde als zonder enige uitleg en ervaring op een 1000CC motor stappen, en dan klagen dat het een kutmotor is omdat je volgas de koppeling liet schieten en keihard achterover gelanceerd werd door het ding. Zo kan je alles wel afzeiken omdat je er zelf niets van bakt. (No pun intended mbt de pannen.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1