Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepala Pantat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-03 10:05
Deze week heb ik een Philips 55PUS6561/12 aangeschaft. In de handleiding kan ik echter niets over hoe je de android tv opnieuw kunt laten opstarten. De tv kon gisteren plots niet meer op het netwerk komen. Pas nadat ik de stekker uit het stopcontact had gehaald en de tv opnieuw aan had gezet was ik in staat om weer verbinding te maken.

Op internet kan ik in ieder geval niets vinden over hoe je android op je tv kunt rebooten. Lijkt me toch sterk dat je dan iedere keer de stekker uit het stopcontact moet halen. Iemand een idee?

alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepala Pantat
no one?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:55
Heb zelf een Sony Android tv maar daar zit de optie opnieuw starten onder instellingen en dan menubutton "over". Onder dit menu kan ik het systeem updaten evenals apps maar dus ook de ervaringen opnieuw op laten starten. Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr-Diesel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-08 21:38
Enige manier om de Andriod te rebooten is inderdaad de stekker eruit. Heb zelf de 55PUS6501 en wanneer er iets niet correct is met het Andriod .... stekker eruit en even wachten daarne weer aanzetten. Het logo van Andriod komt dan ook weer in beeld ten teken dat het opnieuw geladen

[ Voor 5% gewijzigd door Dr-Diesel op 11-12-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepala Pantat
Voor zover ik kan vinden zit er onder instellingen -> "over" geen optie om de boel te herstarten. Ik heb de ontwikkelaarsopties aangezet en daar is wel een optie om standby uit te schakelen. Je zou denken dat de tv dan helemaal uitgeschakeld wordt maar deze gaat alsnog op stand by.

Nu meerdere keren de philips helpdesk benaderd maar deze begrijpen de vraag steeds niet. Het enige wat ze tegen me zeggen is dat je nooit de stekker uit het stopcontact moet halen. Dan moeten ze eerst zorgen dat de software fatsoenlijk werkt. :)

Maar bedankt voor uw reacties! Desnoods ga ik uitzoeken of de televisie te rooten is. er zijn voldoende apps waarmee je een apparaat opnieuw kunt laten starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 11:35

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dr-Diesel schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:14:
Enige manier om de Andriod te rebooten is inderdaad de stekker eruit. Heb zelf de 55PUS6501 en wanneer er iets niet correct is met het Andriod .... stekker eruit en even wachten daarne weer aanzetten. Het logo van Andriod komt dan ook weer in beeld ten teken dat het opnieuw geladen
Android :)

Ik heb zelf geen TPV tv, maar een Sony Android: Power knop ingedrukt houden en dan gaat de TV vanzelf rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepala Pantat
Bij mij gaat de tv dan gewoon op stand by
Hann1BaL schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:44:
[...]

Android :)

Ik heb zelf geen TPV tv, maar een Sony Android: Power knop ingedrukt houden en dan gaat de TV vanzelf rebooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Bilnaad schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:50:
Bij mij gaat de tv dan gewoon op stand by

[...]
IK heb het dus niet over de power knop op de AB. Op de tv zelf.
Bij Sony Android TVs gaat de TV dan rebooten. Maar dat kan uiteraard heel anders zijn bij andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepala Pantat
Hann1BaL schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:56:
[...]

IK heb het dus niet over de power knop op de AB. Op de tv zelf.
Bij Sony Android TVs gaat de TV dan rebooten. Maar dat kan uiteraard heel anders zijn bij andere merken.
Ik weet om eerlijk te zijn niet eens of de tv een powerknop heeft :P zal daar vanavond even naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Bilnaad schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:04:
[...]

Ik weet om eerlijk te zijn niet eens of de tv een powerknop heeft :P zal daar vanavond even naar kijken.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/8PN5ApuOz.png

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 12-12-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepala Pantat
Dank u. Ik ga kijken of het daarmee lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Diesel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-08 21:38
Als je de knop in drukt komt er eerste een soort klein menu-tje rechts onder tevoorschijn, als je dan de knop langer ingedrukt houd ....... gebeurd er niks ( het menu verdwijnt alleen )

enig manier om te rebooten blijft ... stekker eruit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Het antwoord is: niet. Steeds aan/uit is niet goed voor de levensduur van je televisie, deze apparaten zijn gemaakt om continue op standby te blijven staan.

Wil je toch een schakelaar voor noodgevallen: deze haal je voor € 1 bij de Action.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2mpx4c5.jpg
Pagina: 1