divx op p2 233 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik neem in de vakantie een P2 233 laptop mee met 13,3" TFT scherm. Nou kan ik volgens mij met mediaspeler net geen DIVXjes afspelen :(( Zijn er misschien andere programma's of truukjes zodat ik op deze laptop in de vakantie wel divxjes kan kijken? dan heb ik tenminste wat te doen op de heen- en terugweg :)

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-03 11:28

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Tjah, dat wordt denk ik een probleem. Ik weet dan dat een MPEG kaart (Creative DXR3) geweldig helpt bij 'tragere' systemen, zoals ik een 233 zou omschrijven, maar in een laptop wordt dat wat laster (of in ieder geval zeer prijzig).

De enige manier waarop dit anders kan is een programma vinden wat van tevoren zoveel mogelijk film cached voor probleemloos afspelen. Sowieso moet je die films op je HD zetten, want ik ben bang dat het vanaf CD een ramp wordt.

Helaas kan ik je niet helpen aan zo'n proggie... :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

andere dingen te doen :

Een koelbox met bier meenemen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet doen

praten (ja!) met je medereizigers

Een stapel oude donald ducks (uren leesplezier !) meenemen

veel plezier :)

• robbertb
  • Niet online
arg, komnou zeg.
We willen filmpjes kijken

Verwijderd

en hoe lang denkt de accu van je laptop dat vol te houden ?

[topic=173724]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48
Een MPEG-kaart werkt dus niet met DIVX'jes. Alleen met MPEG 1/2. Niet MPEG 4.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

heb je het al geprobeerd? ik maak op uit je verhaal dat het volgens jou niet kan, maar je hebt het niet getest.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

De accu is DENK ik geen probleem als je nou eve zo'n dinkie haalt dat ie van 12volt naar 220 volt gaat :9 die heb ik ook bij mijn LAPIE

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Op mijn ouwe PII-266 kon ik iig niet divx films kijken zonder hakkelen en stotteren.. gaat dus niet vloeiend .. :(

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
Op zaterdag 30 juni 2001 17:29 schreef robbertb het volgende:
Ik neem in de vakantie een P2 233 laptop mee met 13,3" TFT scherm. Nou kan ik volgens mij met mediaspeler net geen DIVXjes afspelen :(( Zijn er misschien andere programma's of truukjes zodat ik op deze laptop in de vakantie wel divxjes kan kijken? dan heb ik tenminste wat te doen op de heen- en terugweg :)
Zet paar divxjes om naar vcd? (mpg)
dat draait prima, en dat beetje verlies boeit ook niet zo.. (is iig stukke beter dan haperende films)

• robbertb
  • Niet online
hoe kan ik die divxjes het beste omzetten naar mpeg? welke instellingen kan ik daar het beste voor gebruiken.. en met welk programma?
Enneh ik heb ook inderdaad een omvormer voor 12 volt naar 220 voor in de auto.. maar als de accu ook zou werken zou dat toch handiger zijn :)

Verwijderd

voor het omzetten naar MPEG oid kijk dan ff op: www.ddigest.com

• robbertb
  • Niet online
thanx, daar es ff kijken dan.

hmm ff offtopic..
maareh jeepeej uit zwolle ??

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 17:25

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Hiervoor heb ik altijd een p2 266 gehad en met mediaplayer 6.4 totaal geen problemen.
Gebruik 7 niet voor divx die is daar veel trager mee (minder fps) dus schokkerige weergave.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Op zondag 01 juli 2001 03:07 schreef robbertb het volgende:
hoe kan ik die divxjes het beste omzetten naar mpeg? welke instellingen kan ik daar het beste voor gebruiken.. en met welk programma?
Enneh ik heb ook inderdaad een omvormer voor 12 volt naar 220 voor in de auto.. maar als de accu ook zou werken zou dat toch handiger zijn :)
Heel ff offtopic:
Hoe duur is zo'n dingetje?
Handig voor op vakantie namelijk...
Canada = 110 volt |:(

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11
Ik heb geen probleem met m'n pII 233.
Zet gewoon de achtergrondprogramma's uit, de film op je Hd en gebruik evt. BSplayer oid. Die gebruikt niet zoveel CPU als mediaplayer.

• robbertb
  • Niet online
hmm en waar kan ik dat BSplayer downloaden?

En een laptop is langzamer op dezelfde snelheid dan een desktop pc... ik weet niet of wat jij draaide op een laptop was of niet?

Verwijderd

ik heb ff gezocht,

http://bsplayer.cjb.net/

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 03:36 schreef robbertb het volgende:

hmm ff offtopic..
maareh jeepeej uit zwolle ??
uit zwolle jah.... 8-)
hoezo... mail me maar op rukeend@gmx.net

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Het probleem bij DivX is niet de doorvoersnelheid, dus naar HD kopieeren heeft geen enkele zin, een DivX is ongeveer 300/400 kbit/s, en als je cd-rom dat al niet trekt doe je toch wat fout :)
De CPU heeft alleen moeite met het decoden van divx'jes, zelfs mijn PIII-733 draait ongeveer op 35-45% tijdens het kijken van een DivX... Wat je kan proberen is converten naar raw RGB (als je tenminste een grote HD heb) of plain mpeg, dat kan zelfs een p100 wel hebben... Fijne vakantie! :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 19:57 schreef BezurK het volgende:
Het probleem bij DivX is niet de doorvoersnelheid, dus naar HD kopieeren heeft geen enkele zin, een DivX is ongeveer 300/400 kbit/s, en als je cd-rom dat al niet trekt doe je toch wat fout :)
De CPU heeft alleen moeite met het decoden van divx'jes, zelfs mijn PIII-733 draait ongeveer op 35-45% tijdens het kijken van een DivX... Wat je kan proberen is converten naar raw RGB (als je tenminste een grote HD heb) of plain mpeg, dat kan zelfs een p100 wel hebben... Fijne vakantie! :)
Je vergeet het feit dat het wel meer cpu cycles kost om van cd te lzen i.p.v hd.
Pagina: 1