Ik heb CentOs 7 test/speel servertje draaien in een VM (virtualbox 4.3). Laatst ging mijn PC (linux mint) waar de VM op draait plotseling in slaap modus. De VM was frozen en ik kon ook niet meer inloggen met ssh. Dus ik heb een poweroff gegeven en sindsdien wil mijn VM niet meer opstarten.
Wanneer ik hem normaal start krijg ik eerst de melding "fast tsc calibration failed" te zien. Daarna lijkt hij wel door te starten maar uiteindelijk meld virtualbox "oops, something went wrong. Contact system administrator".
Er is ook nog een rescue bootoptie welke tijdens het booten heel veel "soft lockups" geeft:

Hij staat nu al een tijdje (10 minuten) te pruttelen, maar er lijkt niet veel te gebeuren.
Wanneer ik op google zoek, kom ik wel vergelijkbare problemen tegen uit 2003 en de oplossing zit dan ergens in een configuratie bestand waar ik dus nu niet bij kan omdat het hele ding niet opstart.
Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?
update:
Na een half uur gebeurt er opeens wat:

Maar verder weer weinig reactie op enige input.

Wanneer ik hem normaal start krijg ik eerst de melding "fast tsc calibration failed" te zien. Daarna lijkt hij wel door te starten maar uiteindelijk meld virtualbox "oops, something went wrong. Contact system administrator".
Er is ook nog een rescue bootoptie welke tijdens het booten heel veel "soft lockups" geeft:

Hij staat nu al een tijdje (10 minuten) te pruttelen, maar er lijkt niet veel te gebeuren.
Wanneer ik op google zoek, kom ik wel vergelijkbare problemen tegen uit 2003 en de oplossing zit dan ergens in een configuratie bestand waar ik dus nu niet bij kan omdat het hele ding niet opstart.
Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?
update:
Na een half uur gebeurt er opeens wat:

Maar verder weer weinig reactie op enige input.
[ Voor 8% gewijzigd door Standeman op 29-11-2016 13:14 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.