Dell verkopen - terug naar fabriekinstellingen maar met W10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobus10
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-04-2023
Ik het een Dell Attitude 5550 met SSD en 8 Gb geheugen met garantie en draait op Windows 10 Pro. Nu wil ik die verkopen maar zodra ik hem in de fabriek instelling zou zetten dan komt hij in Windows 7 Hoe kan ik hem geschikt maken voor verkoop maar wel met Windows 10.Ik ben niet zo bedreven in Windows maar meer in Apple.

Marcel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-09 21:32
Wil de koper 'm met fabrieksinstellingen?
Fabrieksinstellingen wil niet zeggen dat er zomaar elke Windows versie op kan.

Ik denk dat je het beste gewoon een verse Windows 10 erop kan zetten en dan heb je de "fabrieksinstellingen". Dit is natuurlijk als je niet in de bios hebt lopen spelen... anders moet je die ook resetten.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Even een bootable USB stick met Windows 10 maken via de Microsoft Medai Creation Tool. Aangezien er op de laptop al eerder Windows 10 is geïnstalleerd (vermoedelijk via een update) zal de Windows 10 automatisch worden geactiveerd. De kan de ISO ook branden op een DVD en deze meegeven wanneer je de laptop verkoopt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Niet terug zetten naar Fabrieksinstellingen met de Dell Recovery, maar "Reset this PC" kiezen in het instellingen menu van Windows 10. Dan blijft Windows 10 er op staan maar wordt alles wel gewist (behalve de drivers en windows 10 installatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobus10
Er staat nu Windows 10 pro op na de gratis upgrade naar Windows 10. Het verkoop beter als ik dit erop heb staan. ik heb de nl versie dus wat moet ik kiezen bij instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Druk of klik op "Start", klik op de knop "Instellingen" (tandwieltje links), klik op de knop "Updates & Beveiliging", klik op de knop "Recovery" en kies vervolgens voor "Reset deze PC", klik op de knop "Beginnen", klik op de knop "Terugzetten naar de fabrieksinstellingen".

In jouw geval (verkoop) kiezen voor "Alles verwijderen" :)

[ Voor 21% gewijzigd door Han op 29-11-2016 16:43 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobus10
Daar gaat het volgens mij fout bij fabriek instelling want dat is Windows 7 , ik ben op zoek om de Windows 10 die er nu op staat te behouden zonder mijn pers gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jacobus10 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:02:
Daar gaat het volgens mij fout bij fabriek instelling want dat is Windows 7 , ik ben op zoek om de Windows 10 die er nu op staat te behouden zonder mijn pers gegevens
Forget it... Doe gewoon een clean install; er zijn zat tools om jouw zogenaamde gegevens alsnog (grotendeels) terug te halen.

De manier die Han beschrijft is toch echt de correcte handeling; als ik die volg (tot de laatste stap), klopt alles, zowel om mijn Win 10 Pro als mijn Win 10 Enterprise.

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 29-11-2016 17:11 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Start, instellingen, bijwerken en beveiliging,systeemherstel, en dan helemaal onderaan:
meer herstelopties, opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft weinig met aankoopadvies van doen. Schopje naar WOS met inhoudelijker titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Hi,

Zoals eerder al is vermeld, kun je hem eenvoudig naar de fabrieksinstellingen zetten met Windows 10.
offtopic:
Ik maak gebruik van een dark-theme van Windows 10, hierdoor kunnen de kleuren bij jouw anders zijn.

Ga hiervoor naar de Instellingen via de Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/583dcfa33f801/583dcfa335041-Windows_Logo_key.gif+I (of via start, mocht je dit fijner vinden).
Kies hierna voor Bijwerken en beveiliging.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/syA9O/10f0e314b8.png
Je zal nu aan de linkerkant zien staan Systeemherstel, klik hierop om vervolgens Deze pc opnieuw instellen te zien. Klik hierbij op Aan de slag om te beginnen.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/syAep/bf3c0cffb8.png
Je zal nu twee opties krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/syAif/55aa9fcddc.png
Omdat je je computer wilt verkopen en dus alles wilt verwijderen kies je voor de optie Alles verwijderen. De computer zal zichzelf nu herstarten en alles verwijderen, wanneer dit is gebeurd dien je hem weer in te stellen met een gebruikersnaam e.d. het is daarom belangrijk dat je een back-up maakt van alle bestanden en die NIET op de computer bewaard.

Laat even weten of het lukt. :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Meg op 29-11-2016 20:06 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Pagina: 1