Allereerst: ik ben geen game-programmeur, en amper gamer te noemen, dus ik roep ook maar wat.
Ik verwacht dat er gewoon een hele zooi 'acties' (en bijbehorende animaties) zijn. En dan afhankelijk van, bijvoorbeeld, in de buurt zijn van een brievenbus die actie toepassen of niet op basis van een RNG ofzo.
In de buurt van de weg kunnen ze bijv. links-rechts-links kijken voor oversteken, in de buurt van water kunnen ze gaan zwemmen, in de buurt van een schot/roof/whatever zullen ze 't op een rennen zetten (of fotograferen met hun mobieltje of...) en ga zo maar door. Ik denk dus wel degelijk dat er op basis van (o.a.!) locatie en gebeurtenis(sen) bepaalde acties gekozen worden naast waarschijnlijk gewoon scripted events die plaatsvinden als er weinig spannends gebeurt (zoals een andere NPC aanspreken, op de horloge kijken, rondlopen, een winkel binnengaan, ...)
Hoe meer acties er zijn om uit te kiezen, en hoe meer die gekozen worden op basis van relevante gebeurtenissen in de buurt hoe meer je spel tot leven komt natuurlijk. Het verschil tussen jou en Bethesda, Rockstar etc. is dat zij complete legioenen mensen aan 't werk kunnen zetten om die acties te implementeren en jij 't in je uppie (of met een paar klasgenoten(?)/collega's/...) moet doen

Ik zou dus vooral proberen realistisch te blijven en niet meteen "GTA" of "Skyrim" nastreven
[
Voor 20% gewijzigd door
RobIII op 29-11-2016 14:34
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij