Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN verbinding met NAS mislukt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:12
Ik heb recent een nieuwe laptop aangeschaft (dell xps 13), met windows 10 home.
Nu wil ik met deze laptop een VPN verbinding opstellen met mijn Synology NAS.
Op de NAS is alles ingesteld via de VPN server (L2TP/IPsec).
Hier zijn ook de juiste poorten opengesteld en deze zijn via UPnP naar de router overgezet.
Via mijn android telefoon lukt het me dan ook om de VPN verbinding tot stand te brengen.
De poorten lijken dus allemaal goed open te staan anders zou ik geen verbinding krijgen lijkt me.

Via de VPN client die is ingebouwd in windows 10 lukt het me echter met geen mogelijkheid om verbinding te krijgen, terwijl ik exact dezelfde gegevens gebruik om in te loggen als op mijn android toestel.
Foutmelding die ik krijg:

The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not responding. This could be because one of the network devices (e.g., firewalls, NAT, Router etc.) between your computer and the remote server is not configured to allow VPN connections. Please contact your Administrator or your service provider to determine which device may be causing the problem.

Ik heb alle instellingen op de router nagelopen maar kan hier geen gekke dingen ontdekken. De juiste poorten staan bij UPnP gewoon open: 500, 1701 en 4500. Ook de firewall van windows 10 heb ik al uitgezet maar dit helpt ook niet.
Router die ik heb: Netgear R7000.
Aangezien mijn telefoon wel gewoon een VPN verbinding kan opzetten denk ik dat het aan mijn laptop ligt.
Is er iemand die mij verder kan helpen?

Alle reacties

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:59

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Probeer is verbinding te maken vanuit een ander netwerk ipv die van jezelf. Nu ga je binenn -> buiten -> binnen. Je nas volgt dit zelfde pad.

Dit kan je testen door bijvoorbeeld je telefoon als hotspot in te stellen, of een tijdelijk openbaar wifi netwerk te gebruiken (waarvoor een VPN o.a. gemaakt is! Jippie! :D)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Xyanta
Yariva schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:50:
Probeer is verbinding te maken vanuit een ander netwerk ipv die van jezelf. Nu ga je binenn -> buiten -> binnen. Je nas volgt dit zelfde pad.

Dit kan je testen door bijvoorbeeld je telefoon als hotspot in te stellen, of een tijdelijk openbaar wifi netwerk te gebruiken (waarvoor een VPN o.a. gemaakt is! Jippie! :D)
Ik heb gisteren ook al bij een vriend geprobeerd verbinding te maken en dat had helaas ook geen effect.
Ook via Hotspot lukt het me niet.
En de VPN verbinding wil ik inderdaad gebruiken om op openbare plekken alsnog veilig mijn NAS te benaderen ;)

Verwijderd

Windows 10 maakt standaard geen gebruik van CHAP en MS-CHAP V2. Hier kan je probleem uit voortkomen... Vink het betreffende vakje aan bij de instellingen van je VPN verbinding op je laptop.

• Xyanta
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:18:
Windows 10 maakt standaard geen gebruik van CHAP en MS-CHAP V2. Hier kan je probleem uit voortkomen... Vink het betreffende vakje aan bij de instellingen van je VPN verbinding op je laptop.
Bij instellingen van de VPN verbinding onder allow these protocols, staat MS-CHAP V2 al aangevinkt.
Op de NAS heb ik deze ook ingesteld als authentication protocol.
Hier ligt het helaas dus niet aan.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Zou je UPnP eens uit willen zetten?
Heb je UDP geforward naar de NAS?
Heeft de NAS een vast IP adres?
Android via 3g/4g?
Windows 10 ingesteld zoals:
https://www.bestvpnz.com/...pipsec-vpn-on-windows-10/

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Xyanta
lier schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:05:
Zou je UPnP eens uit willen zetten?
Heb je UDP geforward naar de NAS?
Heeft de NAS een vast IP adres?
Android via 3g/4g?
Windows 10 ingesteld zoals:
https://www.bestvpnz.com/...pipsec-vpn-on-windows-10/
Windows 10 is precies zo geconfigureerd zoals in je link.
Ik heb UPnP uit gezet op de router en de poorten handmatig geforward naar de NAS, helaas ook zonder resultaat.
De NAS heeft inderdaad een vast IP.
Android maakt zowel via 4g als wifi verbinding met VPN.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:37
Meestal gaat het mis omdat de encryptie niet overeen komt. Hier heb ik ook heel lang mee zitten stoeien.

Ik heb nu ingesteld bij mij (werkt in ios 10 en Windows 10):
Auth. Algorithms: sha1
Encr. Algorithms: aes-128 cbc, aes-192 cbc, aes-256 cbc

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Xyanta
kfaessen schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:26:
Meestal gaat het mis omdat de encryptie niet overeen komt. Hier heb ik ook heel lang mee zitten stoeien.

Ik heb nu ingesteld bij mij (werkt in ios 10 en Windows 10):
Auth. Algorithms: sha1
Encr. Algorithms: aes-128 cbc, aes-192 cbc, aes-256 cbc
Waar precies heb je dit ingesteld?
Op mijn nas kan ik alleen kiezen uit pap en ms-chap-v2 volgens mij onder L2TP..
Of bedoel je in Windows?

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:37
NG00 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:14:
[...]

Waar precies heb je dit ingesteld?
Op mijn nas kan ik alleen kiezen uit pap en ms-chap-v2 volgens mij onder L2TP..
Of bedoel je in Windows?
Waar het in jou router staat weet ik niet, ik heb een hele andere router. Dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Xyanta
Ook nog even geprobeerd op mijn vaste pc (Windows 7). Maar hier krijg ik exact dezelfde foutmelding. Het ligt dus niet aan de laptop. Probleem lijkt dan toch aan de router of Nas te zitten.
Ook al de NAT op de router van secured naar open gezet, maar dit mocht ook niet baten.
Raar blijft het iig dat ik met mijn telefoon wel verbinding kan maken.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11 23:33
Dit is een bekend windows probleem als je L2TP/IPSEC VPN server achter NAT ligt.
Microsoft laat windows niet toe een vpn server achter NAt te benaderen ivm "security".

Het zou op te lossen moeten zijn met een register aanpassing:

google even: windows 10 l2tp vpn nat

• Xyanta
Klopt deze registerkey had ik al geprobeerd.
Toegevoegd via regedit en waarde naar 2 gezet, echter zonder resultaat.
Echter zat ik toen wel op mijn eigen netwerk bedenk ik me. Zal het vanavond nog eens proberen maar dan op een extern netwerk.

Sowieso nog maar eens van begin af aan alle poorten netjes forwarden ipv via UPnP.
Al lijken deze gewoon goed te staan aangezien ik de Nas ook gewoon via mijn externe ip kan benaderen, alleen via VPN dus niet.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11 23:33
Probeer het anders met openvpn. Bij een vriend van me lukte het ook niet met de registry aanpassing onder w10.
(Het blijft microsoft....)

• Xyanta
Een update. Ik heb zojuist de UPnP port forwarding vanuit mijn NAS uitgeschakeld. En in de router alle poorten handmatig open gezet. En het werkt!! Sterker nog ik typ dit terwijl ik op de VPN verbinding zit :)
Geen idee waarom het nu wel werkt, zojuist ook een update op de NAS gehad maar denk niet dat het daar aan ligt.
Gisteren heb ik dit ook al geprobeerd maar toen werkte het niet. Misschien iets over het hoofd gezien toen.
Iedereen die gereageerd heeft iig bedankt voor het meedenken :)
Topic kan wat mij betreft gesloten worden.
Pagina: 1