IP KVM-Switch gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Kartmaster93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-01 23:07
Beste medetweakers,

We zijn op zoek naar een IP KVM switch om meerdere pc's tegelijkertijd klaar te maken met bijvoorbeeld meerdere verschillende installatiemedia's. Nou weten we niet waar we precies op moeten letten bij de aanschaf er van, het gaan om een bedrijf ter grootte van MKB, dus budget tot max 400 euro moet wel iets voor te vinden zijn neem ik aan?

We zouden graag via een webpagina/client of dergelijke de pc's willen kunnen benaderen die aan de KVM switch hangt en tot het BIOS willen kunnen besturen.

Wat zouden jullie adviseren?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoeveel machines gaat het om?
Zijn voor de betreffende machines geen "eigen remote management" opties mogelijk?

Ik lees eigenlijk: we zoeken een manier om zo min mogelijk hoeven te lopen bij het installeren van machines. Dan moet je helemaal geen KVM-achtige oplossingen inzetten maar naar een centrale deployment van software / images toe gaan.

Oftewel; je vraagstelling sluit niet aan bij je vraagstelling dus graag meer & duidelijke info.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En geef eens aan wat je zelf al hebt opgezocht/hebt gevonden en waarom dat voldoet/niet voldoet.

Lukraak deze incomplete vraag neer plempen levert alleen maar meer vragen op. Geef eens wat meer info, en met name over je eigen inbreng in deze zoektocht. Daarmee voorkom je dat je antwoorden krijgt die je zelf al had uitgevogeld.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Kartmaster93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-01 23:07
MAX3400 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:42:
Hoeveel machines gaat het om?
Zijn voor de betreffende machines geen "eigen remote management" opties mogelijk?

Ik lees eigenlijk: we zoeken een manier om zo min mogelijk hoeven te lopen bij het installeren van machines. Dan moet je helemaal geen KVM-achtige oplossingen inzetten maar naar een centrale deployment van software / images toe gaan.

Oftewel; je vraagstelling sluit niet aan bij je vraagstelling dus graag meer & duidelijke info.
We zijn echt opzoek naar een kvm switch niet naar een deployment oplossing. Het gaat maximaal om 8 machines. Eigen remote oplossingen zijn niet mogelijk. Alleen is dus de vraag waar je op moet letten bij de aanschaf ervan, zelf kwamen we uit op kvm switches van belkin hebben hier alleen geen ervaring mee.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik heb thuis een 2e hands 24 poorts Raritan KVM switch liggen, gekocht voor 100 EUR. Als je echt een KVM switch wilt, is 2e hands een prima optie. Die dingen zijn nieuw behoorlijk aan de prijs.

De vraag is alleen of dat is wat je wil.

Staan die 8 PC's naast elkaar, of door het hele pand?
Worden die 8 PC's als server gebruikt (waarom zijn het dan PC's en geen servers)?

Zo'n KVM switch moet dicht op de hardware staan, je trekt immers de KVM kabels direct vanaf dat ding naar je machines toe. Pas daarna word het Ethernet.

Maar als het om servers gaat, die hebben altijd wel iets als ILO of DRAC en dat is een oplossing die vaak minstens net zo goed werkt, op punten zelfs beter. (Je kunt daarmee dingen inzien en configureren die je met een KVM switch niet kunt.)

Op kantoor hebben we wel een KVM switch, maar die gebruiken we zo goed als nooit, we doen alles met ILO. Dat is eigenlijk ook altijd hoe het in bedrijven word gedaan. KVM switches komen niet zo vaak meer voor. Dus nog een laatste vraag: Waarom een KVM switch en geen ILO of iets anders?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat even wordt vergeten is dat er waarschijnlijk een deployment-VLAN moet worden opgezet met DHCP zodat machines "nieuw uit doos" uberhaupt een IP gaan krijgen alvorens dat ze op de IP-KVM aanmelden. Tenzij je alles in het 169-segment wil gaan configureren maar dat lijkt me overbodig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1