Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aansluiting toetsenbord van laptop.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lien111
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
hoi iedereen,

Ik zit met een vervelend probleem waar de plaatselijke computerwinkel geen oplossing voor heeft

Het zwarte klepje om de ribbon cable vast te zetten is afgebroken/weg waardoor ik het toetsenbord niet meer werkend aangesloten krijg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h7B7cgh74RvkYdOffOOAwUKI/thumb.jpg

De 2 mogelijkheden die ik heb zijn weinig aantrekkelijk, namelijk ofwel de laptop afschrijven ofwel een gebruikt moederbord aankopen in de VS.

Nieuw is dit bord blijkbaar niet verkrijgbaar.

Is er iemand die een alternatieve oplossing kan aangeven, of een hersteldienst kent die dergelijk defect kan herstellen. Het mag zeker iets kosten maar voor 120dollar een gebruikt bord aankopen lijkt me geen goed idee.

Alle tips zijn welkom!

mvg

Alle reacties

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Is mij ook een keer gebeurt wat je kunt doen is dit:
De kabel er goed induwen en met tape vast zetten, werkt altijd.
Het is alleen even hannissen (onhandig werk)

Succes!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
Misschien niet de beste oplossing en ik weet ook niet of het uberhaubt mogelijk is maar een stukje tape erover heen plakken?

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11 19:59
Wat ik meestal doe is de kabel in de socket leggen, daarna een stukje karton er boven tussen stoppen, zodat de kabel goed strak blijft zitten. Daarna plakbandje eroverheen en het werkt weer zonder problemen.
Onzin om er zoveel geld aan uit te geven..

[ Voor 3% gewijzigd door Clavis op 29-11-2016 12:11 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat niet over een processor, moederbord of geheugen.

Move PMG -> Overige Hardware

Verder: graag aangeven exact welke hardware (welk laptop) het hier betreft, wel zo handig als iemand anders straks op zoek is naar zelfde vraag - of trouwens een geniaal antwoord voor jou weet.

Oslik blyat! Oslik!

• lien111
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
hey,

bedankt voor de reacties, ik zal nog eens proberen het gewoon vast te zetten met wat plakband. Dit was in eerste instantie niet gelukt vermoedelijk omdat de contacten niet voldoende op elkaar aansloten maar hopelijk is dit te verhelpen met idd een stukje karton er onder te plaatsen.

@dion; weeral foute plaats, mijn excuses. Het betreft toch een moederbord vandaar mijn keuze. En verder onderschatte ik het belang van het benoemen van de exacte hardware; het is een acer inspire es1.
Pagina: 1