Apple ID verwijderd? Hoe nu devices restoren?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.205 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Een van mijn gebruikers die uit dienst gaat heeft vanmorgen zijn spullen ingeleverd, inclusief een iPhone 5S en een iPad Air 2. Die zijn geregistreerd met een Apple ID op zijn zakelijke emailadres, zoals het hoort. Maar toen ik de iDevices een factory reset wilde geven, werd het wachtwoord van dat Apple ID niet geaccepteerd. Geen paniek, daar is iforgot.apple.com voor.

Maar toen ik daar dat emailadres invulde (waarmee beide devices dus nog op iCloud zijn ingelogd), zei Apple dat dat emailadres geen bestaand Apple ID is... Kennelijk is dat Apple ID dus op de een of andere manier verwijderd, waardoor ik er niet op kan inloggen, en waardoor ik die iPhone en iPad geen factory reset kan geven om ze te hergebruiken.

Ik heb al flink lopen Googelen natuurlijk maar helaas niets relevants kunnen vinden. Heeft iemand hier misschien al eens met dit bijltje gehakt? Hoe kan het überhaupt dat een Apple ID "verdwijnt", want ik dacht dat je Apple IDs niet kon verwijderen?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Beste antwoord (via Mx. Alba op 29-11-2016 15:02)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:30

SuBBaSS

-has Ryzen

Ongetwijfeld dat de vorige gebruiker zo snugger is geweest om z'n werk-adres naar een privé-adres om te zetten (het primaire emailadres, that is) en is zodoende niets meer op het "oude" primaire adres te vinden.
Apparaten die ingelogd zijn met een bepaald apple id, passen dat niet automatisch aan als het primaire emailadres bijv. via de apple id website gewijzigd wordt. Sterker nog, op die toestellen krijg je er niet eens een melding van.
Die gebruiker nog maar eens goed aan de tand voelen. Die zal wel denken dat hij een nieuw apple id aangemaakt heeft, maar bij het veranderen van het primaire adres blijft het nog steeds hetzelfde apple id.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:58

NSG

Je weet niks!

Kan je wel een nieuw Apple ID aanmaken met het email adres dat volgens 'Apple' geen bestaande Apple ID is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je de oud-werknemer al benaderd om zeker te weten dat je het juiste e-mailadres gebruikt om te restoren? Normaliter is een Apple account niet te verwijderen, enkel aan te passen. Ik vermoed dat de vorige gebruiker zijn Apple ID heeft gewijzigd op een dusdanige manier dat deze niet meer te benaderen is met de gegevens zoals jij die hebt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zijn de devices niet toevallig geregistreerd op een alias uit de AD? Iets wat makkelijker/sneller in te tikken was op dat moment? En is dat niet te achterhalen (reverse engineering) door te zien hoe de devices zich hebben geauthenticeerd op jullie omgeving?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Han schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:18:
Heb je de oud-werknemer al benaderd om zeker te weten dat je het juiste e-mailadres gebruikt om te restoren? Normaliter is een Apple account niet te verwijderen, enkel aan te passen. Ik vermoed dat de vorige gebruiker zijn Apple ID heeft gewijzigd op een dusdanige manier dat deze niet meer te benaderen is met de gegevens zoals jij die hebt.
Hij stond op dat moment naast me. Op de devices in iCloud en App Store is hij ingelogd met voornaam.achternaam@nl.bedrijfsnaam.com en kan ik ook de instellingen van dat account zien. Maar als ik ergens probeer om in te loggen met voornaam.achternaam@nl.bedrijfsnaam.com dan krijg ik een login failure, en als ik dat adres invul op iforgot dan zegt hij dat die niet bestaat...
MAX3400 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:24:
Zijn de devices niet toevallig geregistreerd op een alias uit de AD? Iets wat makkelijker/sneller in te tikken was op dat moment? En is dat niet te achterhalen (reverse engineering) door te zien hoe de devices zich hebben geauthenticeerd op jullie omgeving?
Devices staan in de MDM onder voornaam.achternaam@nl.bedrijfsnaam.com... Een security wipe via de MDM is helaas ook geen oplossing want daarna moet het device ontgrendeld worden met de oude Apple ID.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wellicht te simpel, maar contact opnemen met Apple en daar het probleem voorleggen?
Technische ondersteuning: 0800 0201 581

https://getsupport.apple.com -> Apple ID -> Uitgeschakelde Apple ID
Gezien het feit dat er blijkbaar een item binnen Apple support bestaat over uitgeschakelde Apple ID's lijkt het mij dat het geen uniek probleem is en daarom op te lossen is door Apple. Dus via GetSupport.Apple jouw contactgegevens achterlaten, je zal binnen 5 minuten worden teruggebeld en worden geholpen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Met aankoopnota's etc moet je dan aantonen dat je eigenaar van de Apple producten bent. Dan kunnen ze je prima helpen. Dit hebben wij op het werk ook bij vertrekkende medewerkers aan de hand gehad.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Probeer maar eens de juiste aankoopnota te vinden voor exact die iPhone en die iPad als er een stuk of honderd iPhones en tientallen iPads in omloop zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dat is een kwestie van goed registreren en anders de leverancier om aankoopnota's voor een bepaald serienummer kunnen vragen. Onze toko had toen ook enige honderden iPhones en tientallen iPad.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ongetwijfeld dat de vorige gebruiker zo snugger is geweest om z'n werk-adres naar een privé-adres om te zetten (het primaire emailadres, that is) en is zodoende niets meer op het "oude" primaire adres te vinden.
Apparaten die ingelogd zijn met een bepaald apple id, passen dat niet automatisch aan als het primaire emailadres bijv. via de apple id website gewijzigd wordt. Sterker nog, op die toestellen krijg je er niet eens een melding van.
Die gebruiker nog maar eens goed aan de tand voelen. Die zal wel denken dat hij een nieuw apple id aangemaakt heeft, maar bij het veranderen van het primaire adres blijft het nog steeds hetzelfde apple id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Het lijkt er inderdaad ook op dat dat het is... Dus ik ga contact met hem zoeken om dit op te lossen want dit betekent dus ook dat hij nog toegang heeft tot de backups van die devices, waar zakelijke gegevens in staan.

Echt jammer dat Apple geen "corporate solution" biedt voor het centraal beheren van Apple IDs... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:38:
Probeer maar eens de juiste aankoopnota te vinden voor exact die iPhone en die iPad als er een stuk of honderd iPhones en tientallen iPads in omloop zijn. :D
Hoeft geen serienummer op te staan.... (vreemd maar waar, ervaring mee).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Mx. Alba schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:02:
Echt jammer dat Apple geen "corporate solution" biedt voor het centraal beheren van Apple IDs... :/
Er is tegenwoordig een hoop meer mogelijk qua idevices op de werkvloer https://www.apple.com/nl/...ness/deployment-overview/ maar dit is en blijft lastig.
Het is bijv. een mooie manier om je ex-werkgever nog even een naaistreek te leveren door niet van icloud uit te loggen en zo dmv. de zoek mijn iphone functie het toestel min of meer te kapen.
Gebruikers zullen wellicht hun apple id willen blijven gebruiken vanwege bijv. aankoopgeschiedenis en andere gelinkte zaken. Hoewel dat dan voor privé-gebruik is, moet je er als beheerder eigenlijk wel bij betrokken zijn (of de gebruiker verplicht naar apple doorverwijzen) want het werk-emailadres moet er sowieso "uit" en het gros van de gebruikers heeft geen idee hoe dat moet.
Standaarddocumentje bij uitdiensttreding (of https://support.apple.com/nl-nl/HT201351 uitprinten voor ze) zou al wat helpen maar de kans dat je alsnog met een aankoopfactuur contact met apple op moet nemen blijft altijd aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik raad users daarom ook aan om, als ze privé aankopen willen doen, een eigen privé account aan te maken met hun betalingsmogelijkheden en die dan via familiekoppeling aan elkaar te hangen.

Verwijderd

Het lukt me maar slecht om een nieuw topic te starten. Ik weet nog steeds niet goed hoe dat moet.

Daarom hier maar even gepost:

Heeft iemand wel eens een IPad Air kunnen restoren, zonder dat de scherm PINcode en het Apple ID bekend is?
M.a.w. gewoon helemaal leegpoetsen?

Het is een A1474. Dr.Fone werkt niet (blijft hangen op 16% tijdens herstel).

Er zijn veel voorbeelden op internet, maar dat zijn veelal oudere en die werken met Itunes. Ik heb begrepen dat vanaf een bepaalde versie (welke?) je niet meer kunt herstellen met Itunes.

Hoe poets ik het ding nu helemaal leeg?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je em niet uit iCloud kan halen gaat je dat niet lukken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Verwijderd De lichtblauwe knop (in mijn geval) aan de rechterkant. Klik er op, volg de stappen (duidelijke titel, goede startpost) en plaats je topic.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkq-zqnnuLCyEnSFkkTuRVWcIws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GfXT1BvxJTgmAr21GvLe5pLg.png?f=fotoalbum_large

En ondertussen is er nog weinig veranderd, waarom kon je voorheen wel topics openen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfBipzH01qckAzn71I1Bs-2_-O8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4EMZYsC7tahdpgKKIUQJDMRB.png?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:34:

Heeft iemand wel eens een IPad Air kunnen restoren, zonder dat de scherm PINcode en het Apple ID bekend is?
M.a.w. gewoon helemaal leegpoetsen?
Niet. Dit zou namelijk betekenen dat iedereen die zo'n Apple apparaat jat zomaar dat ding leeg kan maken zich kan toe-eigenen. iCloud is een aardig goede beveiliging voor die apparaten.

Mocht je wél in je online in je iCloud kunnen komen waar die iPad in staat dan kun je 'm van daaruit wissen. Heel misschien kun je met een aankoopbewijs, ID-bewijs en de iPad naar de Apple store, dat ze je daar willen of kunnen helpen. Andere manieren zijn er niet.

[ Voor 58% gewijzigd door sypie op 30-11-2023 22:48 ]

Verwijderd

Het lukte me in het verleden wel af en toe een topic te plaatsen, alhoewel dat steeds toch wel moeite kostte.

Ik begrijp de beveiliging, maar daarentegen dat een apparaat volledig onbruikbaar wordt vanwege de software gaat mij wel wat ver.
Ik kreeg het ding vanuit de vriendenkring. Kun jij er nog wat mee? luidde het

Maar los daarvan, Programma's als dr.Fone schermen ermee dat het geheel kan worden 'unlocked'. Maar dat werkt dus niet.

Ik heb de toegangscode een aantal keren geprobeerd, maar nu wil het apparaat niet aan, enkel nog maar contact maken met Itunes. Maar dat heeft geen functie van herstel meer, zo te zien.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Verwijderd andermans topic kapen is niet gewenst, zeker niet als het topic al ruim 7 jaar oud is. Als je het niet lukt om een nieuw topic te maken kun je ons een DM sturen, of een bericht in het feedback topic plaatsen.

Afgezien daarvan gaan we je niet helpen met het omzeilen van een beveiliging. We kunnen niet controleren dat je de legitieme eigenaar bent. Apple heeft een lijst van opties hoe je het activeringsslot kunt verwijderen. Daar zul je het mee moeten doen. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.