[WordPress] Inschrijfformulier + betaling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:22
Goedendag,
Voor een klant moet ik een WordPress website gaan bouwen, nou is dat geen probleem, alleen de wensen/eisen zijn dat er voor 1 bepaald jaarlijks evenement een inschrijfformulier gemaakt moet worden met de volgende wensen / eisen:
- Opgeven aantal kinderen voor deelname (dus kiezen tussen 1 tot max 4)
- Per deelnemer invoervelden van kinder gegevens en groep selectie (met prijsstelling) en ouder gegevens
- Automatisch uitrekenen wat de totale kosten worden en betalen met Ideal (Via mollie)

De wens is om standaard 1 kind als invoerveld te laten zien, na selecteren hoeveel kinderen deelnemen, hiervoor aparte invoervelden zichtbaar maken en invullen en automatisch laten berekenen.

Ik heb zitten zoeken naar beschikbare plugins, liefst gratis, want het is voor een vrijwilligers stichting.
Standaard werk ik met Contact Form 7 en heb Paytium plugin voor ideal betaling geïnstalleerd.

Kan iemand mij op weg helpen hoe dit op te zetten?
Alvast dank!

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:48
Even simpel gedacht, is dit niet gemakkelijker voor elkaar te krijgen met WooCommerce (gratis eCommerce plugin). Zou zelf hier voor gaan i.p.v. rommelen met Contact Form 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik maak dit soort dingen regelmatig en kom er dan achter dat WordPress echt een "no go" is.
Het kan wel, maar je hebt het hier wel over gevoelige persoonsgegevens (kinderen).
Als iemand WordPress hackt (niet onlogisch, lees je eens in) dan is er een groot probleem.

En als je dan toch WordPress gebruikt, wie gaat elke dag controleren of er updates zijn?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
DJMaze schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:55:
En als je dan toch WordPress gebruikt, wie gaat elke dag controleren of er updates zijn?
Wordpress zelf? De Wordpress Core wordt automatisch geüpdatet en je kan ook een plugin installeren om alle plugins automatisch te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:49

P_Tingen

omdat het KAN

rens-br schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:27:
[...]
Wordpress zelf? De Wordpress Core wordt automatisch geüpdatet en je kan ook een plugin installeren om alle plugins automatisch te updaten.
Precies mijn idee. Ik snap best dat het hip is om WordPress te haten, maar het is redelijk low entry; zelfs ik kan er mee werken én uitbreidingen voor ContactForm7 maken. Voor onze zwemclub heb ik een uitbreiding op CF7 gemaakt die declaraties van trainers kan verwerken. Het telt alle gewerkte uren bij elkaar op en stuurt dit per mail op.

Je zult mij niet horen zeggen dat het de meest geeigende oplossing is voor het probleem, maar het kan.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:27:
Ja prima, voor de gemiddelde website.
Niks mis met een WP van de buurvrouw waarin ze verhalen over haar cavia plaatst of een bedrijf die wat bedrijfsinfo post.

Maar ik las toch echt iets over het verwerken van persoonsgegevens, en dan moet je hier eens lezen: http://www.justitia.nl/privacy/

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion-biker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:30
Je slaat de gegevens van de mensen die inschrijven niet op in WP. Als je gebruik maakt van bv. contact form worden de gegevens alleen gemaild en niet opgeslagen.
Verder ssl certificaat (Let's encrypt) instellen en de invoergegevens worden in ieder geval via https naar de server verstuurd.

@TS, geen idee of er zo een plugin voor beschikbaar is. Er zijn genoeg Booking / Appointment plugins beschikbaar die iets dergelijks aanbieden, maar of ze volledig voorzien in je vraag weet ik niet. En dan kan het zijn dat je wel weer gegevens opslaat op de server en moet je nadenken over wat DJMaze zegt met betrekking tot persoonsgegevens.

World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-02 20:30
GravityForms is misschien niet gratis, maar misschien wel precies wat je zoekt. Zit een optie voor producten met prijzen bij in, die live het totaalbedrag uitrekent. Heb eerlijk gezegd geen ervaring met iDeal icm GravityForms, maar zo te zien op Google zijn er hiervoor een aantal gratis plugins. Voordeel is ook dat hij alles opslaat in het backend, wel net zo betrouwbaar mocht er ooit een probleem zijn waardoor de mail niet aankomt. Gratis certificaat via LetsEncrypt erbij idd.

Dit alles is ook vast te realiseren met Contact Form 7 icm ContactFormDB, er bestaat ook vast iets voor een soort verkoop formulier voor. Anders zelfs iets maken met javascript/ajax, Contact Form 7 is wat dat betreft vrij open om code te gebruiken in de formulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:02

Vos

AFCA

Gravity forms i.c.m. Pronamic iDeal is hier perfect voor. En dan met Mollie is het helemaal een fluitje van een cent :). Wel met een https certificaat uiteraard.

[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 29-11-2016 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DavidAndrew
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-12-2018
Hoi Bas,

ik ben de ontwikkelaar van Paytium:
https://wordpress.org/plugins/paytium/

Je hebt Paytium samen met Contact Form 7 geïnstalleerd om iDEAL betalingen in een formulier te ontvangen. Maar ik denk dat je Paytium dan niet helemaal hebt begrepen: je hebt Gravity Forms of Contact Form 7 niet nodig, met Paytium maak je een betaalformulier met iDEAL in een stap, en het is gratis.

Paytium: gratisch
Gravity Forms met Pronamic: minimaal 68 euro.
Zie de video die bovenaan de link staat die ik deelde. Als ik je nog kan helpen met Paytium of andere iDEAL vragen hoor ik het graag.

Groet
David
Pagina: 1