Mijn thuis server is overleden. Het zat er al aan te komen, ik heb te lang gewacht. Moederbord leverde problemen op. Ach ja, na een jaartje of 8 kan dat ook wel. De opslag schijven zijn volgens smartctl ook niet goed meer, dus tijd voor wat anders.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Thuis server (alleen CPU/mobo/geheugen). Niet echt bijzonder.
Ik draai hier op geen virtuele machines
Liefst enigzins "krachtig" voor unrarren en smb overhead en een laag genoeg stroomverbruik.
Minimaal 6 SATA poorten (12 zou leuker zijn maar ik ben bang dat dat niet realistisch is).
Wat betreft besturingssysteem wil ik het gewoon simpel houden. Standaard Arch installatie. Denk BTRFS als filesystem.
Applicaties:
- CouchPotato
- SickGear
- SabNZBd
- Plex (backend)
- SMB en NFS shares
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Liefst zo weinig mogelijk. Liever niet boven de 200 tenzij het echt een gigantisch voordeel op levert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Hardeschijven (wil er elke maand een schijfje bij kopen als dat lukt, dat komt later wel).
- Ik heb nog een goede SSD liggen als opstartschijf
- Microatx kast
- 300 Watt voeding
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst zo veel mogelijk sata poorten. Minimaal 6
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het komt in de kast onder de trap te staan, Altijd koel, droog en geen last van geluid
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Het moet goed draaien
Ik heb zelf dit gevonden:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Thuis server (alleen CPU/mobo/geheugen). Niet echt bijzonder.
Ik draai hier op geen virtuele machines
Liefst enigzins "krachtig" voor unrarren en smb overhead en een laag genoeg stroomverbruik.
Minimaal 6 SATA poorten (12 zou leuker zijn maar ik ben bang dat dat niet realistisch is).
Wat betreft besturingssysteem wil ik het gewoon simpel houden. Standaard Arch installatie. Denk BTRFS als filesystem.
Applicaties:
- CouchPotato
- SickGear
- SabNZBd
- Plex (backend)
- SMB en NFS shares
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Liefst zo weinig mogelijk. Liever niet boven de 200 tenzij het echt een gigantisch voordeel op levert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Hardeschijven (wil er elke maand een schijfje bij kopen als dat lukt, dat komt later wel).
- Ik heb nog een goede SSD liggen als opstartschijf
- Microatx kast
- 300 Watt voeding
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst zo veel mogelijk sata poorten. Minimaal 6
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het komt in de kast onder de trap te staan, Altijd koel, droog en geen last van geluid
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Het moet goed draaien
Ik heb zelf dit gevonden:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1820 Boxed | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Asus B85M-G (C2) | € 62,84 | € 62,84 |
| 2 | Crucial CT51264BA160BJ | € 28,65 | € 57,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 164,14 | |