Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade (game) PC

Pagina: 1
Acties:

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-11 13:44
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Over een tijd VR.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 478,95€ 478,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 478,95

- Een Antec voeding van 750w.
- 2 x 250gb SSD
- 1 x 2tb HDD
- Geluidskaart

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe processor, moederbord, geheugen en behuizing.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet merkgebonden. Zo lang het maar A-merken zijn (bij de behuizing wist ik niet precies waar ik naar moest kijken mbt merken. Mijn optie onder aan het lijstje leek me prima)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een (qua uiterlijk minimalistische) big tower willen met fans die goed stof opvangen. Heb al wat gezocht maar specifieke fans heb ik niet kunnen vinden.

Ga je overklokken?
Tevreden met standaard instellingen.

Wat verwacht je van ons?
Hopelijk is het budget voldoende voor een upgrade. Uiteindelijk zou ik graag VR willen draaien op dit systeem. Echter wil ik dat pas doen als de VR brillen goedkoper zijn. Tegen die tijd zal ik dan ook mijn grafische kaart upgraden. Dat is naar mijn mening nu nog niet van toepassing aangezien die nog goed genoeg is.

Zelf gevonden
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 358,16€ 358,16
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1Fractal Design Define XL R2 Titanium Grey€ 107,77€ 107,77
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 99,95€ 99,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 714,83

Ik weet het fijne er niet precies van maar wat ik heb kunnen vinden moet het moederbord icm socket (1151) van CPU goed werken. En als het goed is moet DDR4 (2133) van Corsair ook werken op het moederbord. Echter weet ik niet hoe het zit met voltages. Daar had ik ook wat over gelezen maar dat snap ik niet.

Dank en hopelijk staat alles in het bericht.

Chiel.

Wanbeleid is ook beleid.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Je kan net zo goed een i5 6x00 nemen. (non-K) en een meer basic mobo zoals een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

Je gaat niet overclocken dus waarom voor al die features betalen die je niet gebruikt?
RAM past hier wel in.

Waarom zo'n gigantische case? Er komt amper vulling in zo te zien...
Net nu iedereen compact gaat ga jij zo'n kleerkast kopen :D

Het prijsverschil brengt je al een stap dichter bij de HTC Vive :)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

zoals Inrage zegt; bij overklokken die Z170 en K-cpu lekker links laten liggen, bespaart je gewoon een hoop centjes.
van fans die goed stof opvangen heb ik nog niet gehoord, behalve als ze op tafel liggen. als je gewoon een goede stofproof case bedoelt, kan 't een stuk goedkoper/kleiner.
Die Define XL R2 heeft namelijk ook niet echt stoffilters op de bovenkant.als je er voor kiest daar ooit een fan in te zetten.
een Define S zou alles kunnen huisvesten met dezelfde dustproofing (wel met hetzelfde idee aan de bovenkant)
kijk anders ook eens naar de Silencio series van Cooler master, die hebben geen outtakes op de bovenkant en zullen dus ook weinig stof doorlaten. ook bieden ze geluidsdempend materiaal.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

NLBUURMAN schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:21:
[...]
kijk anders ook eens naar de Silencio series van Cooler master, die hebben geen outtakes op de bovenkant en zullen dus ook weinig stof doorlaten. ook bieden ze geluidsdempend materiaal.
Dat zal per model verschillen, want de Silencio 352 heeft wel een outtake aan de bovenkant. Hij is wel voorzien van een klepje dus kan wel afgesloten worden. De 352 is echter een mATX kast, dus de hier genoemde moederborden passen er niet in. De 452 en de 550 hebben het inderdaad niet.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 02:05
wat is je systeem nu dan? want misschien kan je nog wel veel meer besparen door dat de upgraden dan een semi nieuwe pc te nemen

• oViechiel
Inrage schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:59:
Je kan net zo goed een i5 6x00 nemen. (non-K) en een meer basic mobo zoals een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

Je gaat niet overclocken dus waarom voor al die features betalen die je niet gebruikt?
RAM past hier wel in.

Waarom zo'n gigantische case? Er komt amper vulling in zo te zien...
Net nu iedereen compact gaat ga jij zo'n kleerkast kopen :D

Het prijsverschil brengt je al een stap dichter bij de HTC Vive :)
Juist. Ik was een beetje 'lui' en heb naar de best buy guides gekeken. Zal naar jouw opties kijken. Thanks!

Waarom een gigantische case? Heb een hekel aan die kleine cases waar je moet gaan proppen (A)

@ NLBUURMAN
@ RvL
Ga het bekijken. Dank.

@ Rockster34
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock Fatal1ty P67 Professional (B3)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Geheugen durf ik zo even niet te zeggen.

Edit:

Nu het lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 236,-€ 236,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,-€ 89,-
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) Carbon textuur€ 86,90€ 86,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 99,95€ 99,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 511,85

[ Voor 30% gewijzigd door oViechiel op 29-11-2016 12:08 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 02:05
ik denk dat je beter je GPU kan upgraden moet je wel even kijken of je Voeding het vol houd

• Inrage
Rockster34 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:22:
ik denk dat je beter je GPU kan upgraden moet je wel even kijken of je Voeding het vol houd
Hij heeft al een GTX970 ... die is nog wel goed genoeg hoor...

@ topicstarter: tegen welke bottleneck loop je nu aan?
Als je gaat wachten tot de VR brillen goedkoper zijn dan kan je beter binnen 2 jaar een nieuwe PC kopen, anders is die tegen dan weer verouderd... Ik verwacht niet dat de Vive 2/Rift 2 plots de helft goedkoper gaan worden... De CPU en GPU die je nu hebt zouden je toch moeten toelaten om de meeste games op Full HD op heel hoge settings te draaien.

Onlangs een vriend geholpen met een build met een pricewatch: Cooler Master Elite 110 zelfs met zo'n case hoef je niet te "proppen", wel 5 !! keer compacter.

[ Voor 4% gewijzigd door Inrage op 29-11-2016 13:01 ]

• oViechiel
Inrage schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:00:
[...]

Hij heeft al een GTX970 ... die is nog wel goed genoeg hoor...

@ topicstarter: tegen welke bottleneck loop je nu aan?
Als je gaat wachten tot de VR brillen goedkoper zijn dan kan je beter binnen 2 jaar een nieuwe PC kopen, anders is die tegen dan weer verouderd... Ik verwacht niet dat de Vive 2/Rift 2 plots de helft goedkoper gaan worden... De CPU en GPU die je nu hebt zouden je toch moeten toelaten om de meeste games op Full HD op heel hoge settings te draaien.

Onlangs een vriend geholpen met een build met een pricewatch: Cooler Master Elite 110 zelfs met zo'n case hoef je niet te "proppen", wel 5 !! keer compacter.
Eigenlijk precies wat je zegt. Ik vind €900 nog even teveel voor VR. Overigens loop ik niet ergens tegen aan maar wilde alvast 'VR ready' zijn om dan later Graphics card en Bril te kopen. En niet alles in 1 keer.

Wanbeleid is ook beleid.

• Inrage
oViechiel schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:32:
[...]

Eigenlijk precies wat je zegt. Ik vind €900 nog even teveel voor VR. Overigens loop ik niet ergens tegen aan maar wilde alvast 'VR ready' zijn om dan later Graphics card en Bril te kopen. En niet alles in 1 keer.
Mijn advies is dan om verder te spelen met dit systeem tot je effectief een VR bril gaat kopen (een GTX970 trekt deze generatie VR brillen nog wel net trouwens).

• oViechiel
Inrage schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:35:
[...]

Mijn advies is dan om verder te spelen met dit systeem tot je effectief een VR bril gaat kopen (een GTX970 trekt deze generatie VR brillen nog wel net trouwens).
Doe ik dat. Bedankt iedereen!

Wanbeleid is ook beleid.

Pagina: 1