StephJ schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:27:
Hallo allemaal,
bedankt voor al jullie antwoorden. Blijkbaar is 180 euro voor de wii en alle accessoires en spellen toch nog veel... en is de wii u een betere optie (mijn dochters zijn 10 en 7 en hebben nooit een spelconsole gehad, dus ik denk dat ze inderdaad wel blij zouden zijn, maar het zou wel jammer zijn als ze nooit eens een ander spelletje zouden kunnen kopen, tenzij een 2dehands). Ik zal mijn licht eens gaan opsteken in een winkel voor ik de knoop doorhak. Zoals ik al aangaf, ken ik er echt niets van en leek de wii u me iets anders dan de wii (heb je dan zo'n 2 beeldschermen nodig als je met twee wil spelen, kan je ook een balance board en udraw gebruiken met die wii u...).
Zal het eens allemaal bestuderen en dan kan ik met kennis van zaken nog eens de 2dehandssites afschuimen :-)
De Wii U is de opvolger van de Wii, de Wii U kan alle spellen van de Wii spelen.
De Wii U is sneller en mooier en heeft nu nog spellen te koop in de winkel, maar aankomende februari komt de Nintendo Switch uit en die zal de Wii U vervangen.
De kans is groot dat de Wii U binnenkort ook niet meer in de winkel ligt.
Wat meestal het geval is dat kinderen vaak een aantal spellen heel leuk vinden, games als Mario Bros en Mario Kart, Skylanders doen het erg goed vaak.
Persoonlijk zou ik ze allebei een 2DS geven met Pokemon en/of Mario erbij. De 2DS heeft veel meer games, die ook wat simpelere en goedkoper zijn en vaak leuker voor jonge kinderen.
Wil je toch iets wat zo voor de TV samen kunnen doen, dan zou ik gewoon de Wii nemen, want de Wii U kost ruim 2 keer zoveel en dat is het niet waard. De Wii heeft leukere spellen vind ik.