Toon posts:

tweedehandse wii uit 2008, goed idee?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.656 views

Onderwerpen

Vraag

• StephJ
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-11-2016
Mijn vraag

Hallo, ik overweeg om voor mijn kinderen een tweedehandse wii uit 2008 te kopen (de verkoper zegt dat alles naar behoren werkt). Is dat een goed idee? Er zitten 17 spelletjes bij, maar kan je daar dan nog andere spelletjes voor kopen (ik weet dat de wii u spellen er niet op passen)?
Ik ken helemaal niets van zo'n toestellen, goede raad is dus meer dan welkom!
Groetjes,
Stéphanie

Alle reacties

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:41

P_Tingen

omdat het KAN

Hangt van de prijs af. In de V&A hier staat er ook een ( V&A aangeboden: Nintendo Wii compleet pakket voor hele familie !!! ) dus daar kun je mee vergelijken. De wii computers zijn volgens mij vrij degelijke dingen, dus bij normaal gebruik zal die na 8 jaar niet af zijn.

... en gaat over tot de orde van de dag

• StephJ
Hallo,
Ze vragen 180 euro voor de console, 4 controllers (met bescherming), 4 nunchucks, 1 udraw, 1 balance board en 17 spelletjes.
Lijkt me wel een eerlijke prijs, daar niet van, ik denk vooral aan hoe lang het nog zal kunnen gebruikt worden, of je recente spelletjes kan gebruiken enz...
Bedankt voor je antwoord!
Groetjes,
Stéphanie

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-08 15:47

Geteisem

Bonnetje

Dan zou ik toch voor de Wii U (2e hands bijv.) gaan die speelt ook Wii games af of wachten op de Nintendo Switch maar goed. Dan zijn de kinderen echt future proof.

www.gevoeligeplaten.nl

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 14:31
Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de leeftijd van de kinderen. Als ze nog echt jong zijn interesseert het ze echt niet hoe oud de console is waar ze op spelen, en dan vermaken ze zich waarschijnlijk prima met de 17 games! Nieuwe games in de winkel kopen zit er alleen niet meer in, daarvoor zou je wel via internet of tweedehands moeten kijken.

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12 15:31

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik heb in de zomer van 2015 mijn Wii (uit 2008) verkocht voor 110 euro inclusief verzendkosten. Het totaal plaatje zag er als volgt uit: Nintendo Wii + 3 Remotes/Nunchucks + Gunholder + 11 Games. Ik had hem zelf relatief weinig gebruikt en hij heeft voornamelijk stof staan happen door de jaren heen. Ik zou er 150 euro van proberen te maken en dan lijkt het mij wel een fair deal. Overigens zou ik zelf ook een Wii U aanbevelen, de Wii is toch wel gedateerd.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
De Wii U is aardig aan de prijs als ik zo snel even rond kijk, als bij de spellen Mario Kart, Super Mario bros, Donkey Kong, Mario Party, Mario Galaxy, Skylanders zit zullen ze zich er wel mee vermaken.

Wat ook veel ouders geven is een 2ds, er zit weliswaar maar 1 game bij, maar ze kunnen altijd even spelen zonder de tv meteen in gebruik te hebben.
categorie: Consoles

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:24
IK vind een tweedehandse wii 180 euro nog al erg duur.
Ik zou persoonlijk niet meer als 80 euro neerleggen ].
Maar goed. iedereen denkt er anders over.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-12 15:32
Zijn er niet zat Wii's te vinden op marktplaats enzo? Ik heb er vorig jaar nog een overgenomen (weliswaar met maar 1 controller) voor veel minder dan hierboven. Softmodden geprobeerd en toen redelijk veel plezier aan beleeft. Vervolgens in de kast beland.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12 13:24
Wat Robin zegt, 180 vind ik ook erg duur.
Als ik in jou schoenen zou staan had ik toch gekeken voor een Wii-U of een tweedehandse Xbox One.

[Voor 11% gewijzigd door Clavis op 29-11-2016 12:29]

• StephJ
Hallo allemaal,
bedankt voor al jullie antwoorden. Blijkbaar is 180 euro voor de wii en alle accessoires en spellen toch nog veel... en is de wii u een betere optie (mijn dochters zijn 10 en 7 en hebben nooit een spelconsole gehad, dus ik denk dat ze inderdaad wel blij zouden zijn, maar het zou wel jammer zijn als ze nooit eens een ander spelletje zouden kunnen kopen, tenzij een 2dehands). Ik zal mijn licht eens gaan opsteken in een winkel voor ik de knoop doorhak. Zoals ik al aangaf, ken ik er echt niets van en leek de wii u me iets anders dan de wii (heb je dan zo'n 2 beeldschermen nodig als je met twee wil spelen, kan je ook een balance board en udraw gebruiken met die wii u...).
Zal het eens allemaal bestuderen en dan kan ik met kennis van zaken nog eens de 2dehandssites afschuimen :-)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er is voldoende aanbod van Tweedehands Wii consoles met zeer veel accessoires en games op Markplaats. Dat grote aanbod geeft je het voordeel dat je zeker nog wat van de prijs kunt afhalen in de meeste gevallen. En voor de leeftijdscategorie van jouw kinderen is een tweedehands Wii echt voldoende en zijn er genoeg games tweedehands beschikbaar die geschikt zijn voor ze. Prima console om mee te beginnen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• BadpunK
  • Laatst online: 05-12 19:30

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Daarnaast zijn er voldoende tweedehands spellen te koop bij ketens zoals gamemania en/of CeX. Dan heb ik het nog niet over Tweakers of Marktplaats. Ik heb hier nooit problemen mee gehad.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• REDSD
  • Nu online
StephJ schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:27:
Hallo allemaal,
bedankt voor al jullie antwoorden. Blijkbaar is 180 euro voor de wii en alle accessoires en spellen toch nog veel... en is de wii u een betere optie (mijn dochters zijn 10 en 7 en hebben nooit een spelconsole gehad, dus ik denk dat ze inderdaad wel blij zouden zijn, maar het zou wel jammer zijn als ze nooit eens een ander spelletje zouden kunnen kopen, tenzij een 2dehands). Ik zal mijn licht eens gaan opsteken in een winkel voor ik de knoop doorhak. Zoals ik al aangaf, ken ik er echt niets van en leek de wii u me iets anders dan de wii (heb je dan zo'n 2 beeldschermen nodig als je met twee wil spelen, kan je ook een balance board en udraw gebruiken met die wii u...).
Zal het eens allemaal bestuderen en dan kan ik met kennis van zaken nog eens de 2dehandssites afschuimen :-)
De Wii U is de opvolger van de Wii, de Wii U kan alle spellen van de Wii spelen.
De Wii U is sneller en mooier en heeft nu nog spellen te koop in de winkel, maar aankomende februari komt de Nintendo Switch uit en die zal de Wii U vervangen.
De kans is groot dat de Wii U binnenkort ook niet meer in de winkel ligt.

Wat meestal het geval is dat kinderen vaak een aantal spellen heel leuk vinden, games als Mario Bros en Mario Kart, Skylanders doen het erg goed vaak.

Persoonlijk zou ik ze allebei een 2DS geven met Pokemon en/of Mario erbij. De 2DS heeft veel meer games, die ook wat simpelere en goedkoper zijn en vaak leuker voor jonge kinderen.
Wil je toch iets wat zo voor de TV samen kunnen doen, dan zou ik gewoon de Wii nemen, want de Wii U kost ruim 2 keer zoveel en dat is het niet waard. De Wii heeft leukere spellen vind ik.

• StephJ
Ok, superbedankt, ik bekijk ook eens de 2DS!

Modbreak:Welkom op Gathering of Tweakers (of GoT in het kort), het forum van Tweakers.net! We verwachten hier eigen inzet bij het aanmaken van een topic. Zo kun je 1 van de vragen die je zelf hebt gesteld, over het aanschaffen van games, makkelijk zelf beantwoorden door te googlen en op marktplaats of de lokale V&A te kijken. Zoals het topic nu loopt word het (denk ik) meer een getouwtrek over of er genoeg games voor de wii zijn die het waard zijn en niet over een objectieve vraag. Daarom gaat het topic nu op slot

[Voor 85% gewijzigd door Gropah op 29-12-2016 22:24]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee