Windows Vista blijft dwangmatig updaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 13:03
Ik heb windows vista op mijn dochter's computer staan. De updates staan uit omdat hij in een hardware conflict komt zodra hij gaat updaten. Nu heb ik alle vinkjes uitstaan bij windows updaten. Maar hij blijft nu 1 keer in de zoveel dagen problemen om een update uit te voeren die dus in een conflict slaat en daarna systeem herstel gaat uitvoeren en alles weer correct is.

Hoe kan ik dit uitschakelen zodat hij niet blijft proberen een update te installeren. Ik heb al gegoogled maar dit specifieke probleem komt niet naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb geen directe oplossing voor je anders dan me misschien voor te lichten op welke update de machine blijkbaar een hardware-conflict heeft en waarom je nu de updates hebt uitgezet.

Mogelijk, maar dat is natuurlijk proaktief meedenken; over 5 maanden verloopt alle wereldwijde ondersteuning op Vista; dan zit je met een OS wat geen updates meer krijgt en mogelijk hierdoor kwetsbaarder is voor "vulnerabilities". Tenminste, in een aantal gevallen. Mogelijk dat je wil nadenken over een ander OS installeren binnenkort.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
MAX3400 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:31:
Ik heb geen directe oplossing voor je anders dan me misschien voor te lichten op welke update de machine blijkbaar een hardware-conflict heeft en waarom je nu de updates hebt uitgezet.

Mogelijk, maar dat is natuurlijk proaktief meedenken; over 5 maanden verloopt alle wereldwijde ondersteuning op Vista; dan zit je met een OS wat geen updates meer krijgt en mogelijk hierdoor kwetsbaarder is voor "vulnerabilities". Tenminste, in een aantal gevallen. Mogelijk dat je wil nadenken over een ander OS installeren binnenkort.
Ik heb die informatie niet meer. Het is de computer van mijn zeer gehandicapte dochter. De computer heb ik gekregen via een Tweakers.net crowdfunding actie. Bij het installeren kwam ik erachter dat sommige hardware te oud waren voor alle updates. Volgens mij zat dat in het moederbord en driver ondersteuning. Maar ze gebruikt hem enkel voor filmjes kijken en simpele spelletjes spelen. En skype.

[ Voor 4% gewijzigd door FitzChevalric. op 29-11-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Misschien de service helemaal stoppen?
Heb ik laatst ook gedaan op Win7 ivm hoog cpu gebruik van een svchost.exe waar de wuauserv sevice werdt aangesproken. Via een command prompt de wuauserv gestopt en niet meer automatisch laten opstarten loste mijn issue op.
Mogelijk dat dit ook jouw issue kan helpen?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Gutteguttegut schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:39:
Misschien de service helemaal stoppen?
Heb ik laatst ook gedaan op Win7 ivm hoog cpu gebruik van een svchost.exe waar de wuauserv sevice werdt aangesproken. Via een command prompt de wuauserv gestopt en niet meer automatisch laten opstarten loste mijn issue op.
Mogelijk dat dit ook jouw issue kan helpen?
Heb je ergens informatie hoe ik dit doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FitzChevalric. schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:40:
[...]

code:
1
2
sc config "wuauserv" start= disabled
sc stop "wuauserv"

Voer dit wel uit via een command-prompt (waarschijnlijk zelfs via uitvoeren als administrator).

/edit: en anders even je registry-editor opentrekken naar:
code:
1
2
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wuauserv
Start - REG_DWORD - 4

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 29-11-2016 08:47 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

FitzChevalric. schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:40:
[...]

MAX3400 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:43:
[...]

code:
1
2
sc config "wuauserv" start= disabled
sc stop "wuauserv"

Voer dit wel uit via een command-prompt (waarschijnlijk zelfs via uitvoeren als administrator).
Alleen heb ik eerst 2 gedaan en daarna 1.
Inderdaad als admin.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Ik ga dit proberen en kom erop terug wat voor resultaat het had. Alvast bedankt voor meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Tot nu lijkt het te werken, bedankt.
Pagina: 1