Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Mijn vraag
Ik wil graag terugverhuizen naar Nederland, omdat ik Nederlanders toch veel leuker dan Britten vind en de Londen experience na een paar jaar wel gezien heb.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel online gekeken. Ik zie veel bedragen van rond de €4.000.

De laatste verhuizing via http://www.theyellowvancompany.com/ binnen Londen had me inclusief fooi £60 gekost en was binnen 2 uur geregeld.

Ik heb namelijk maar een kleine 1 bedroom apartment waar niet eens meer een TV en bureau/bureaustoel in staat, dus eigenlijk is het 80% en wat elektronica, dus de desktop-computer.

Mijn ouders stellen altijd voor om met de auto langs te komen om te helpen, maar ik heb inmiddels een redelijke baan dat ik daar best voor zou willen betalen.

Ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben. Een auto daar zou alles wel inpassen eigenlijk. Zijn er ook betaalbaardere diensten die het voor minder dan €1000 zouden doen? Alle tips in de goede richting zijn wel welkom. Misschien zou ik inderdaad zelf maar een autootje moeten huren of hun auto lenen en het zelf doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:10

Kettrick

Rantmeister!

Misschien de moeite waard om wat nederlandse transportbedrijven te benaderen, vooral omdat het hooguit om een paar dozen gaat ?.

Wij hebben destijds ons spul verhuisd met http://www.anglopacific.co.uk/ , maar dat ging om een veel groter volume ( vrachtwagen vol ) en iets verder weg ( Sydney ).

Je hebt het overigens niet lang vol gehouden daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

Denk dat alles hier wel in past.

https://www.borent.nl/aut...lauto-s/type/4/details/53
Weekend is iets van 75 euro exclusief of zo.

Grootste probleem is een retoertje regelen met de chunnel naar Engeland en terug (of een ferry alternatief) allemaal te vinden op http://www.chunnel.org.uk/

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlaat
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 09:58
Wij (2 kids + 2 volwassenen) zijn 3 maanden geleden naar Australië verhuisd.

Het betrof een deur tot deur verhuizing. De prijs was inclusief het inpakken en uitpakken van alle spullen, verzekering en douane kosten. We hebben een halve zee container tot de nok aan toe gevuld.

Alles bij elkaar waren wij ongeveer €5000,- kwijt. €4000,- voor Londen > NL lijkt mij daarom erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Kettrick schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 04:59:
Misschien de moeite waard om wat nederlandse transportbedrijven te benaderen, vooral omdat het hooguit om een paar dozen gaat ?.

Wij hebben destijds ons spul verhuisd met http://www.anglopacific.co.uk/ , maar dat ging om een veel groter volume ( vrachtwagen vol ) en iets verder weg ( Sydney ).

Je hebt het overigens niet lang vol gehouden daar ;)
2 jaar en 9 maand volgehouden, valt mee ja. Het laatste jaar veel vrienden geëmigreerd en sociale leven wat achteruit gegaan, weinig nieuwe vrienden gemaakt. Ligt natuurlijk ook wel aan mezelf, maar ik merk op dit moment de behoefte om weer in Nederland te zijn.

Ik sluit niet uit weer eens naar Londen terug te gaan voor een tijdje en een leuke tijd te hebben bij een leuk bedrijf, maar zeker niet om een familie te hebben.

Ik zal je link doornemen. :)
sHELL schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 05:01:
Denk dat alles hier wel in past.

https://www.borent.nl/aut...lauto-s/type/4/details/53
Weekend is iets van 75 euro exclusief of zo.

Grootste probleem is een retoertje regelen met de chunnel naar Engeland en terug (of een ferry alternatief) allemaal te vinden op http://www.chunnel.org.uk/
Deze moet je dus van Nederland naar het VK en weer terug meenemen? Dat is wel een optie, maar misschien kan ik dan beter de auto van mijn ouders meenemen. Die wonen in het Noordoosten van het land, is wel een eindje heen en terug.

[ Voor 26% gewijzigd door chronoz op 29-11-2016 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:10

Kettrick

Rantmeister!

Als het maar om een paar dozen gaat zou je ook nog je formaat en gewicht in kunnen vullen op parcel2go.com, deze heb ik een paar keer gebruikt om kleinere hoeveelheden naar NL te sturen en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als inpakken je zelf gaat lukken en het allemaal niet zo veel is: bel eens met een transportbedrijf die geregeld naar dat eiland toe rijdt. Grote kans dat ze niet helemaal vol zitten op hun terugreis. Goedkoper dan dat kun je het niet krijgen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Dat zijn allebei wel goede ideeën ja. Parcelforce voor £65 een pakketje van 25kg, zou inderdaad kunnen helpen. Dan de TV en de bureaustoel verkopen via Gumtree of eBay en voornamelijk de kleding opsturen.

Ander idee was ook goed. Ik heb een vriendin gevraagd. Haar broer werkt voor een transportbedrijf reist vaak in Europa, ook weleens in Londen met hun transportbedrijf. Ze zei al eerder vandaag dat hij in Duitsland en Denemarken was, maar wie weet wil een van zijn collega's €150 (niet genoeg?) bijverdienen.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:47
Ik meen dat je bij de grote maatschappijen van huurauto's een afspraak kan maken waar je de auto achterlaat. Stel dat je bij Hertz kan regelen dat je de auto aflevert op schiphol, heb je alleen autohuur.

Andere optie, rommel gewoon weggooien en hier nieuw kopen. Desnoods alleen HD uit laptop/pc meenemen en je kan met handbagage naar huis. Als verhuiskosten echt 4000 euro zijn, lijkt me dat een betere optie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 05-06 14:31
ybos schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:06:
Ik meen dat je bij de grote maatschappijen van huurauto's een afspraak kan maken waar je de auto achterlaat. Stel dat je bij Hertz kan regelen dat je de auto aflevert op schiphol, heb je alleen autohuur.
Helaas mag dat niet vanuit de UK/Ierland heeft iets te maken met de locatie van het stuur en dat ze hem dan weer terug moeten sturen naar de UK.. Ik ben zelf van Dublin terug verhuisd naar NL en heb het aan ELK bedrijf gevraagd haha.. Mijn oplossing was: Naar NL gevlogen, auto opgehaald via de trein + boot naar Dublin gereden, auto in geladen en... Terug gereden. Totale kosten waren 650,- en 2/3 dagen reistijd maar het was wel een epische roadtrip _/-\o_

Ik weet niet waar je zit in de UK maar, met de trein is het goed te doen en kan je best goedkoop een auto huren, ik had zo'n transporter gehuurd voor 400,- bij Europcar en was dus een enkeltje kwijt (vlucht), 2x de boot en 2x de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

chronoz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:10:

Ander idee was ook goed. Ik heb een vriendin gevraagd. Haar broer werkt voor een transportbedrijf reist vaak in Europa, ook weleens in Londen met hun transportbedrijf. Ze zei al eerder vandaag dat hij in Duitsland en Denemarken was, maar wie weet wil een van zijn collega's €150 (niet genoeg?) bijverdienen.

Bedankt voor het meedenken.
Als jouw spullen op een Euro-pallet kunnen, zijn er ook "officiele vervoerders" die de hele bende voor grofweg 150 Euro voor de deur bij je ouders afleveren. Als je de spullen dan goed inpakt/beschermt, kan er ook weinig mee gebeuren.

Volgens mij staan vergelijkbare aanbiedingen op Gumtree; bel desnoods even een internationale transporteur in de regio of/wat er kan :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36
ik zou een paar verhuisbedrijven bij je ouders in de buurt bellen. Als zij een ritje naar Londen hebben willen ze graag wat mee terug nemen. Of inderdaad transportbedrijven bij je ouders in de buurt: ook die rijden liever niet leeg terug....

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
blablacar.nl !
Voor 46 euro kan je vandaag nog met Erik meerijden van Londen naar Amsterdam. Genoeg andere opties iets verder weg.
Als je dit een beetje kan plannen kan je met een beetje geluk voor weinig geld een stationwagen vullen.
chronoz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 04:45:
Mijn ouders stellen altijd voor om met de auto langs te komen om te helpen, maar ik heb inmiddels een redelijke baan dat ik daar best voor zou willen betalen.
Geef je ouders geld voor de boot/tunnel, benzine en een hotelovernachting :)

[ Voor 50% gewijzigd door RemcoDelft op 29-11-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
ex87 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:49:
Helaas mag dat niet vanuit de UK/Ierland heeft iets te maken met de locatie van het stuur en dat ze hem dan weer terug moeten sturen naar de UK..
Ik heb als hiker gewerkt (die gasten die schone auto's naar de publieksbalies rijden en gebruikte auto's mee naar het depot nemen) en ook met rechtsgestuurde voertuigen gereden. Dat werd gewoon "terugverhuurd" naar UK/Irl: aan klanten die daarnaartoe wilden.

Bel ze eens, kan zomaar zijn dat er een linksgestuurd voertuig staat dat terug naar het continent moet. Ook voor Zweedse of Italiaanse auto's is het makkelijker als die op Schiphol staan dan op Gatwick, want ook die moeten teug naar hun thuisland.

Als je op het continent gaat huren: zo dicht mogelijk bij de overtocht, scheelt je weer kilometers en een Belgische of Franse auto kan je principe probleemloos inleveren in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 17:19
Als ze dat zelf voorstellen zou ik hier iets mee doen. Als wederdienst trakteer je op een veel gangen diner in een goed restaurant, of je betaalt een nachtje hotel of B&B in Engeland, zodat ze er een weekendje van kunnen maken.

Zij zijn tevreden omdat ze hun zoon kunnen helpen, hun zoon goed opgevoed hebben door iets in de plaats te geven én nog eens goed gegeten hebben. Jij bent tevreden omdat de boel verhuisd is, zonder zorgen nog wel, en het heeft je geen fortuin gekost.

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 05-06 14:31
Pizza_Boom schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:17:
[...]
Ik heb als hiker gewerkt (die gasten die schone auto's naar de publieksbalies rijden en gebruikte auto's mee naar het depot nemen) en ook met rechtsgestuurde voertuigen gereden. Dat werd gewoon "terugverhuurd" naar UK/Irl: aan klanten die daarnaartoe wilden.
Ok :) - Ik heb begin dit jaar alle grote namen gebeld, en ze hadden allemaal hetzelfde verhaal (staat ook gewoon in de algemene voorwaarden). Enige optie was echt hier huren en heen en weer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
ex87 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:38:
[...]

Ok :) - Ik heb begin dit jaar alle grote namen gebeld, en ze hadden allemaal hetzelfde verhaal (staat ook gewoon in de algemene voorwaarden). Enige optie was echt hier huren en heen en weer rijden.
Ze zullen er niet blij mee zijn, want zo'n wagen staat een tijd op het terrein te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:22
RemcoDelft schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:56:
[...]

Geef je ouders geld voor de boot/tunnel, benzine en een hotelovernachting :)
Was ook mijn gedachte. Je kan toch ook je ouders daar voor betalen? Hebben zij gelijk ook een uitstapje naar Londen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:41
Vanuit NL een busje huren. Jouw ouders komen met dit busje naar jou toe. Volgooien en terugreizen naar NL. Beste lijkt me om dit via de boot te doen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Mijn ouders waren 2 maanden geleden ook al met de auto in Londen om samen een leuk weekend in Londen te hebben. Het was niet echt een fijne reis vanwege een klein ongelukje bij het de boot inrijden. Iemand remde vrij plotseling en beschadigde de bumper. Vervolgens een half uur voor mijn huis een lekke band.

Daar heeft het ook mee te maken, maar ik zou eventueel zelf een keer op- en neer kunnen gaan. Eventueel betaal ik hier iemand in Londen om de auto in te laden. Onze kleine auto is groot genoeg.

Daarbij denk ik wat zakelijk. De totale reistijd was vorige keer meer dan 9 uur naar Noordoost Nederland, omdat ze lang moesten wachten in Calais. De familie doet het gratis, maar mijn berekening was €15 per uur * 2 heen+terug * 8 uur zou alweer €240 zijn.

Ik herinner me nog de woorden: "De volgende keer nemen we wel gewoon het vliegtuig als we je bezoeken".

Maar dit is natuurlijk een andere situatie. Misschien leen ik de auto wel of ik vraag min ouders opnieuw. Ik denk dat de auto lenen het makkelijkste zal zijn, alles inpakken en de volgende dag met de auto terug. Of inderdaad kijken hoeveel ik zou kunnen versturen via ParcelGo/Parcelforce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:07
Mijn vraag
Ik wil graag terugverhuizen naar Nederland, omdat ik Nederlanders toch veel leuker dan Britten vind en de Londen experience na een paar jaar wel gezien heb.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel online gekeken. Ik zie veel bedragen van rond de €4.000.

De laatste verhuizing via http://www.theyellowvancompany.com/ binnen Londen had me inclusief fooi £60 gekost en was binnen 2 uur geregeld.

Ik heb namelijk maar een kleine 1 bedroom apartment waar niet eens meer een TV en bureau/bureaustoel in staat, dus eigenlijk is het 80% en wat elektronica, dus de desktop-computer.

Ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben. Een auto daar zou alles wel inpassen eigenlijk. Zijn er ook betaalbaardere diensten die het voor minder dan €1000 zouden doen? Alle tips in de goede richting zijn wel welkom. Misschien zou ik inderdaad zelf maar een autootje moeten huren of hun auto lenen en het zelf doen.
toon volledige bericht
Ik weet niet hoe ver je van een vluchthaven woont maar vliegen van en naar Engeland is spotgoedkoop en als je een 25Kg koffer meeneemt krijg je daar toch alles wel in?
Openbaar vervoer in England vond ik ook niet duur. Voor 20€ op en neer van stansted naar central london, liverpool street station.

Ik zoude moeite niet eens nemen om een bureaustoel mee te nemen (tenzij die 700€ was ofzo, maar daar ga ik niet van uit).

Wat zou er niet lukken aan een vliegtrip of gewoon (met een koffer) met de trein, dat kan ook heel goedkoop naar Rotterdam o.i.d. bijvoorbeeld.
Of wil je je matras e.d. nog meenemen?

[ Voor 3% gewijzigd door alaintje op 29-11-2016 17:17 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:29

Polycom

Poes van goud

Verkoop je tv en andere onnodige dingen en pak lekker het vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

Zoek eens op pallet van Engeland naar Nederland. Dus je boel op een pallet, karton en wrapping folie er omheen en een bedrijf bellen om het bij je op te komen halen

bv http://vanduuren.nl/bestemmingen/west-europa/engeland.html
(geen ervaring of belang bij ze)
Pagina: 1