Toon posts:

ADSL performance vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Amice,

Ik krijg over een maandje of 3 ADSL 1Mbit van Planet Internet.
Wat mag ik verwachten op het gebied van latency tussen het ADSL modem en de pop (de next hop dus).
Is het een beetje te vergelijken met DigiStream (10ms) of gaat het meer de ISDN kant op (50 a 60ms).

Hoe zijn de ervaringen met Planet en ADSL trouwens. Ik bedoel betrouwbaarheid enz.
Ik heb alleen mensen met Planet Internet ISDN of analoog abbo's als referentie.

Verwijderd

Ik dacht rond de 20 a 30 zoeits...

Verwijderd

ik heb nu 2 maanden mxstream via planet...ik heb nog geen hele dag online kunnen zijn...als ik ff flink ga downen vliegt de verbinding er meteen uit.... :(

Verwijderd

zit rond de 10ms en de max download zit rond de 120Kb/s

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Mxstream

Isp: Planet Internet
Abbo: Fast adsl
Up: 256Kbit (32kb/s = 28kb/s in de praktijk)
Down: 1024Kbit (128kb/s = 110kb/s in de praktijk)
Afstand: ong. 1000 meter vanaf centrale
Ping: 10~20 onder windows (Start->Run->Ping) en 20~30 in games (Quake2)
Uptime: Ben deze maand nog niet 'zomaar' gedisconnect o.i.d ik dnke dat als ik adsl op een linux bak had dat ik wel behoorlijke uptime zou kunnen hebben.

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 22:45 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
ik heb nu 2 maanden mxstream via planet...ik heb nog geen hele dag online kunnen zijn...als ik ff flink ga downen vliegt de verbinding er meteen uit.... :(
Ik zit zelf ook bij planet met mxstream (advanced) en heb daar geen probbies mee.

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 22:45 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
Ik zit nu ruim 2 1/2 maand met ADSL bij Planet, maar ook geen probs. Sessies van 80 uur gedraaid met 2 GB aan transfers....Nou ben ik ex Casema klant en dan ben je natuurlijk al snel tevreden >:)

• batavier
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 12:11

batavier

Grazen, kreng!!!

Op zondag 01 juli 2001 14:46 schreef Aphax het volgende:
Mxstream

<knip>
Abbo: Fast adsl
Up: 256Kbit (32kb/s = 28kb/s in de praktijk)
</knip>
Afstand: ong. 1000 meter vanaf centrale
Hoe kan je weten hoe ver je van de centrale afzit?
}:O

Den Coeien smickellen ende Graesen heerlyck!!

Verwijderd

Ik werk zelf op de ADSL desk van planet, en zijn weinig kl88.
Er warenb wel wat storingen maar verder loopt het advanced pakket prima.
Als er problemen mee zijn ligt het probleem toch altijd bij de klant zelf.
Ikzelf heb de advanced ADSL bij euronet, dies net zo goed.
En het loopt als een trein, en misschien binnenkort een upgrade van snelheid voor alle pakketten!!

Verwijderd

Ik heb ADSL Basic van Planet en heb het nu zo'n 2,5 week en heb sindsdien géén disconnects gehad, ping is in windows <10ms :? Maar als ik een SMS-je van watchmyserver krijg is het rond de 30~40.
Download snelheid is 60~70, ik zit op zo'n 500M van de centrale (amstelveen)... :9
Mij hoor je niet klagen, Planet roelt zwaar!

Verwijderd

Weetje wel zeker dat je het binnen 3 maanden krijgt.

KPN SUX. wacht nu al meer dan 6 fucking maanden totdat ze 'mijn specifike gevalletje' nou eens fixen. Eerst ongeveer 5 en een halve maand geen line sync gehad. Nu wel maar reageert die fucking centrale niet.. :( :( :(

Andere mensen met ADSL op DEZELFDE centrale doen het gewoon wel, trouwens laatste keer dat ook maar iets aanvraag bij de KPN, ik heb al 12 verschillende afdelingen voor melding van storingen op MX stream aan de lijn gehad. Dat zijn dan nog alleen afdelingen waar je het kan melden, en die kunnen niet in elkaars gegevens kijken. Maar ok... Beetje terug communicatie naar de klant heeft KPN ook geen verstand van.

Tis dat ik geduldih wachtend ben opgevoed anders waren er hier en daar toch een aantal forse confrontaties ontstaan. Al hebben ze wel al hun excuus aangeboden. Maar ja liever een werkende lijn dan een excuus... :( :(

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 13:07

Baf

slopen. alles kapot maken.

Op maandag 02 juli 2001 19:06 schreef CNR_WWWest het volgende:
<knip>... en misschien binnenkort een upgrade van snelheid voor alle pakketten!!
Kun je daar iets meer over zeggen?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
<knip>... en misschien binnenkort een upgrade van snelheid voor alle pakketten!!
Interessant!!

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Planet staat redelijk goed aangeschreven, misschien was XS4all wat beter geweest. Maar ja, het verschilt ook vaak heel erg per aansluiting enzo.

Maar ff een vraagje aan jou. Je neemt dus dat abbonement van F175,- toch? Dan vraag ik me af, waarom neem je voor F149,95 geen Cistron? Die heeft een download van 8 mbit/s en enupload van 1 mbit/s. Of is Cistron nog nie bij jullie beschikbaar?

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 02 juli 2001 10:29 schreef Batavier het volgende:

[..]

Gewoon als je cenetrale aardig dicht in de buurt staat beetje schatten en voila ;) :P
vaag geblaat over snelheid omhoog
Heb je daar nog wat nog meer informatie over hebben?
Want daar zou ik heeeel blij mee zijn (duh :) ) >:)

• Thunder
  • Niet online
Op dinsdag 03 juli 2001 13:07 schreef Neobazz het volgende:
Planet staat redelijk goed aangeschreven, misschien was XS4all wat beter geweest. Maar ja, het verschilt ook vaak heel erg per aansluiting enzo.

Maar ff een vraagje aan jou. Je neemt dus dat abbonement van F175,- toch? Dan vraag ik me af, waarom neem je voor F149,95 geen Cistron? Die heeft een download van 8 mbit/s en enupload van 1 mbit/s. Of is Cistron nog nie bij jullie beschikbaar?
Mja als cistron overal beschikbaar was dan zat heel tweakers waarschijnlijk wel aan de cistron ;) Including hij dus ook h'e ;)

Verwijderd

ik ben met mxstream basic abbo

provider xs4all

6 dagen online geweest maar je weet het met windows

misschien kon het langer ?
heb overigens niet veel problemen met xs4all en je je hoeft maar 1 x in te loggen hé wat perfect werkt en snel 4 sec en je bent online :-)))

Verwijderd

ik kreeg gisterochtend het DHZ pakket. binnen een uurtje alles klaar en met ff surfen op de Xs4all site had ik mijn user en pass ook zo te pakken. ik ben nu al vanaf 12 uur gistermiddag online met een download van +/- 1gb op dit moment :) met gemiddeld 60k/sec. (centrale aan overkant van de straat) :9~

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 13:07 schreef Neobazz het volgende:

Omdat de adsl-afdeling van Cistron failliet is.

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

FAILLIET? :'( !

You can't have everything. Where would you put it?

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Failliet..??? WAT een bullshit...
over +/- 2 weken word ik aangesloten (24/7) :9~
dat is echt onzin... je kan op de cistron site gewoon checken of je beschikbaarbent... en als dat zo is aanvragen maar....

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Cistron is zeker niet failliet. Hun opzet is altijd geweest om via omzet/winst langzaam verder te groeien. Ze nemen geen agressieve leningen met alle bijbehorende risico's. In dat opzicht hebben ze nu een voordeel t.o.v. andere telco's, die nu diep in de schulden zitten. Met het huidige beursklimaat vind je daar niet snel financiers mee...
Cistron is alleen wel erg klein. De groei gaat dus langzaam omdat ze geen enorme hoeveelheden kapitaal lenen, maar ook omdat het lang duurt voordat de KPN-centrales vrij komen....

on topic:
Uit de ping naar de next hop kun je niet zondermeer conclusies trekken mbt de snelheid. Dat soort apparatuur geeft nl het doorsturen van verkeer voorrang op het antwoorden op een ping.

In een trace zie je dat wel vaker. Een ping naar een hop verder die opeens lager is dan de ping van de hop ervoor. je kunt het beste eens erver pingen waarvan je weet dat hij snel is en op een snel netwerk zit, liefst zo dicht mogelijk bij jouw ISP, anders kunnen de tussenliggende netwerken weer een bottleneck zijn. pingen naar een nameserver werk meestal wel aardig.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 08:32 schreef Ragger het volgende:

[..]

Kun je daar iets meer over zeggen?
Ikke wel :) :

Ik heb op mijn werk een vertegenwoordiger van Planet Internet gesproken die kwam kijken hoe het met de ADSL verkoop ging.
Dus ik vertel uitstekend....bla...bla.
Op een gegeven moment zeg ik: "Ik hoor veel mensen praten over de upload van het basic abonnement, deze is maar 8k, is er de mogelijkheid dat deze verhoogd wordt?"
Vertegenwoordiger: "Dat is zeerzeker mogelijk, het geen waar ik niet van op de hoogte was, is dat er veel mensen over de lage upload spreken". "Ik zal dit daarom ook noteren en die te woord brengen bij de KPN".
Chill d8 ik dus..

Toen vroeg ik over de algehele snelheid of die verhoogd zou worden. "In de toekomst, wanneer er meer concurrentie komt van bijvoorbeeld een Cistron/BabyXL ect. dan zullen wij wel genoodzaakt zijn om de snelheid te verhogen, maar daar is het nu nog lang geen tijd voor." "Ook is de prijs die u betaald voor uw ADSL aansluiting zeer laag (dit ben ik zeker met ze eens) er word dus ook gekeken of het prijstechnisch mogelijk is, is dit het geval dan wordt er overwogen over een snelheids verandering".
>:)

Het enige dat ik kan zeggen is:

"Time will tell, sooner or later, time will tell". :(

Dit is dus geen gel*l ....

Verwijderd

Ik werk zelf op de ADSL desk van planet, en zijn weinig kl88.
Er warenb wel wat storingen maar verder loopt het advanced pakket prima.
Als er problemen mee zijn ligt het probleem toch altijd bij de klant zelf.
Ikzelf heb de advanced ADSL bij euronet, dies net zo goed.
En het loopt als een trein, en misschien binnenkort een upgrade van snelheid voor alle pakketten!!
Jaja, ik weet het >:) Sprak laatst een vertegenwoordiger van Planet op m'n werk! :9
Zou echt chill zijn! Voor die Upload is flink opkrikken!

Verwijderd

Upgraden mag best :)!! Bij mij in de buurt is kabel nu STUKKEN sneller :(

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Ik heb bij euronet het fast adsl maar tot nu toe veeeeeel disconnects en het modem wat ik hardwarematig moet resetten. :(

Heb een aantal dagen mijn modem software geupgrade en tot nu toe gaat het nog goed.. Moet wel zeggen dat ik in het begin nog toegang tot een ultieme warez server had die nu down is. Zat toen met minimaal 2gieg dataverkeer per dag :) nu is het teruggebracht naar 800meg p/d..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 11:31 schreef -VnCnT- het volgende:

Vertegenwoordiger: "Dat is zeerzeker mogelijk, het geen waar ik niet van op de hoogte was, is dat er veel mensen over de lage upload spreken". "Ik zal dit daarom ook noteren en die te woord brengen bij de KPN".
Als mijn vertegenwoordiger zo te werk ging en deze taal gebruikte, kreeg hij direct de zak en kon terug naar de kleuterschool......Ben jij nou zo suf of kun je niet quoten????

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Op maandag 02 juli 2001 10:29 schreef Batavier het volgende:

[..]

Ik had eens zo'n excel sheet gevonden met alle centrales in nederland, je ziet ook de adressen erbij, dus het is wel een beetje gegokt maar ik weet wel welke straat de centrale zit enzo *D

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 12:30 schreef Aphax het volgende:

[..]

Ik had eens zo'n excel sheet gevonden met alle centrales in nederland
http://easy.to/kpn_centrales :)
Pagina: 1