Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb van het weekend een nieuwe scherm gekocht namelijk de BenQ RL2755HM - Gaming Monitor.

Eerst had een ik HP scherm, maar dit scherm bleef ca. 1 uur lang wit beeld geven tijdens het opstarten waarna hij doorsprong naar mijn normale pc-omgeving. Zodra ik een ander scherm aansloot op mijn videokaart, startte mijn pc direct op met direct beeld. Daarom heb ik de keuze gemaakt een nieuw scherm te bestellen.

Echter probeerde ik mijn scherm aan te sluiten maar het gaf helemaal geen beeld. Eerst had ik enkel de HDMI kabel aangesloten. Ik dacht dan proberen we de DVI kabel. Ook dit werkte niet. Toen ik hem onboard zette werkte dit wel.

Ik heb diverse dingen geprobeerd namelijk:
- Videokaart drivers verwijderen door middel van configuratiescherm;
- Videokaart drivers opnieuw installeren;
- Kabels meerdere malen veranderd, ook geen werking;
- Drivers verwijderen en onboard gebruiken. Dit werkt wel;
- Geprobeerd drivers te zoeken met AutoDriverDetect. Ook hier geeft hij mijn videokaart niet aan;
- CPU-Z geprobeerd, ook hier geen videokaart;
- PCI-Express slot en IGPU Multi-monitor in mijn BIOS op PCI en disabled gezet, geen werking.

Ik vind het zo vreemd dat dit enkel kwam met het aansluiten van een nieuw scherm, dit had vrijwel gelijk moeten werken. Nu ben ik met mijn drivers aan het kloten en komt er helemaal niets meer uit.

Mijn PC:
- Behuizing: Corsair Carbride 300R
- Moederbord: AsRock Z77 Pro 4http://www.asrock.com/mb/Intel/Z77%20Extreme4/
- Videokaart: Sapphire R9 290 Tri-X 4G D5 (http://www.sapphiretech.c...041-DFA58823AB9E&lang=eng
- Processor: Intel Core i5 2500K "Sandy Bridge"
- Voeding: OCZ Modstream Pro 500W
- Geheugen: Kingston HyperX 8GB DDR3-1600 kit
- Koeling: Be Quit! Shadow Rock Pro SR1
- DVD-ROM: Sony Optiarc AD-7280S-OB
- SSD: Adata AS510S3-120GM-C, 120GB (Windows incl. programma's)
- HDD: Westen Digital WD20EARX, 2TB (Games en overige opslag).

Ik vraag me af, moet ik mijn bios updaten? Moet ik eerst mijn Sapphire kaart verwijderen, onboard videokaart verwijderen, PC opnieuw opstarten, afsluiten, nieuwe videokaart plaatsen en hopen op beeld? In mijn bios vind ik namelijk niet hoe ik deze op disabled moet zetten.

Ik hoop dat jullie mij nog kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik het zo lees is je videokaart gewoon stuk. Duw er eens een andere in zou ik zeggen en kijk wat die doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radensca
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-08 12:08
Met DDU de huidige driver weghalen en drivers weer opnieuw installeren.
Anders nog kaart testen in een andere slot.
Werkt dit niet dan denk ik een defecte kaart.

[ Voor 16% gewijzigd door Radensca op 29-11-2016 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TERW_DAN schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:41:
Als ik het zo lees is je videokaart gewoon stuk. Duw er eens een andere in zou ik zeggen en kijk wat die doet.
Niet eens nodig een andere erin te prikken. Dit moederbord heeft video-uitgangen. Gewoon videokaart eruit trekken en monitor op moederbord aansluiten. Nog makkelijker ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

dion_b schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:53:
[...]

Niet eens nodig een andere erin te prikken. Dit moederbord heeft video-uitgangen. Gewoon videokaart eruit trekken en monitor op moederbord aansluiten. Nog makkelijker ;)
Had TS al gedaan. Werkt wel. dus idd GPU kaput.

Andere insteken to be sure. Dan weet je gelijk of het de kaart is of het Pci-e slot

[ Voor 7% gewijzigd door PaRaDoX4 op 29-11-2016 07:56 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:42
Als je totaal geen beeld hebt kan je ook niets met de videokaart doen.

Je kan voor de zekerheid de GPU in een andere computer steken en kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:42
als je onboard wel beeld hebt

https://support.sapphiret.../member/member_login.aspx

Daar kan je een nieuwe bios krijgen, even stappen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat mijn videokaart stuk is. Ik heb zojuist mijn oude videokaart hd5750 in dezelfde pci-e 3.0 x16 slot gestopt en ik had direct beeld.

Deze week (morgen of overmorgen) zal ik proberen mijn videokaart in een andere pc te testen. Ik heb eigenlijk de hoop al opgegeven nu en ben ondertussen aan het zoeken naar een vervanger.

Hebben jullie nog een aanrader voor mij die eigenlijk beter is dan de Saphhire, waar ikenorm over tevreden ben. Ik speel voornamelijk battlefield en call of duty games met af en toe een racespel (the crew) en heel af en toe world of warcraft. Mijn nieuwe videokaart moet deze games ook met gemak trekken(en toekomstgericht). Budget a €250 tot €350. En uiteraard moet de videokaart op mijn setup passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:50:
Het lijkt erop dat mijn videokaart stuk is. Ik heb zojuist mijn oude videokaart hd5750 in dezelfde pci-e 3.0 x16 slot gestopt en ik had direct beeld.

Deze week (morgen of overmorgen) zal ik proberen mijn videokaart in een andere pc te testen. Ik heb eigenlijk de hoop al opgegeven nu en ben ondertussen aan het zoeken naar een vervanger.

Hebben jullie nog een aanrader voor mij die eigenlijk beter is dan de Saphhire, waar ikenorm over tevreden ben. Ik speel voornamelijk battlefield en call of duty games met af en toe een racespel (the crew) en heel af en toe world of warcraft. Mijn nieuwe videokaart moet deze games ook met gemak trekken(en toekomstgericht). Budget a €250 tot €350. En uiteraard moet de videokaart op mijn setup passen.
GTX1060 6GB of RX480 8GB. Welke ligt puur aan je eigen voorkeur. Lees de reviews en bepaal wat je zelf het beste vindt passen. Scheelt sowieso al een hoop hitte, herrie en stroom :P

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1