Beste tweakers,
Ik heb een vreemd probleem. Ik heb van het weekend een nieuwe scherm gekocht namelijk de BenQ RL2755HM - Gaming Monitor.
Eerst had een ik HP scherm, maar dit scherm bleef ca. 1 uur lang wit beeld geven tijdens het opstarten waarna hij doorsprong naar mijn normale pc-omgeving. Zodra ik een ander scherm aansloot op mijn videokaart, startte mijn pc direct op met direct beeld. Daarom heb ik de keuze gemaakt een nieuw scherm te bestellen.
Echter probeerde ik mijn scherm aan te sluiten maar het gaf helemaal geen beeld. Eerst had ik enkel de HDMI kabel aangesloten. Ik dacht dan proberen we de DVI kabel. Ook dit werkte niet. Toen ik hem onboard zette werkte dit wel.
Ik heb diverse dingen geprobeerd namelijk:
- Videokaart drivers verwijderen door middel van configuratiescherm;
- Videokaart drivers opnieuw installeren;
- Kabels meerdere malen veranderd, ook geen werking;
- Drivers verwijderen en onboard gebruiken. Dit werkt wel;
- Geprobeerd drivers te zoeken met AutoDriverDetect. Ook hier geeft hij mijn videokaart niet aan;
- CPU-Z geprobeerd, ook hier geen videokaart;
- PCI-Express slot en IGPU Multi-monitor in mijn BIOS op PCI en disabled gezet, geen werking.
Ik vind het zo vreemd dat dit enkel kwam met het aansluiten van een nieuw scherm, dit had vrijwel gelijk moeten werken. Nu ben ik met mijn drivers aan het kloten en komt er helemaal niets meer uit.
Mijn PC:
- Behuizing: Corsair Carbride 300R
- Moederbord: AsRock Z77 Pro 4http://www.asrock.com/mb/Intel/Z77%20Extreme4/
- Videokaart: Sapphire R9 290 Tri-X 4G D5 (http://www.sapphiretech.c...041-DFA58823AB9E&lang=eng
- Processor: Intel Core i5 2500K "Sandy Bridge"
- Voeding: OCZ Modstream Pro 500W
- Geheugen: Kingston HyperX 8GB DDR3-1600 kit
- Koeling: Be Quit! Shadow Rock Pro SR1
- DVD-ROM: Sony Optiarc AD-7280S-OB
- SSD: Adata AS510S3-120GM-C, 120GB (Windows incl. programma's)
- HDD: Westen Digital WD20EARX, 2TB (Games en overige opslag).
Ik vraag me af, moet ik mijn bios updaten? Moet ik eerst mijn Sapphire kaart verwijderen, onboard videokaart verwijderen, PC opnieuw opstarten, afsluiten, nieuwe videokaart plaatsen en hopen op beeld? In mijn bios vind ik namelijk niet hoe ik deze op disabled moet zetten.
Ik hoop dat jullie mij nog kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Ik heb een vreemd probleem. Ik heb van het weekend een nieuwe scherm gekocht namelijk de BenQ RL2755HM - Gaming Monitor.
Eerst had een ik HP scherm, maar dit scherm bleef ca. 1 uur lang wit beeld geven tijdens het opstarten waarna hij doorsprong naar mijn normale pc-omgeving. Zodra ik een ander scherm aansloot op mijn videokaart, startte mijn pc direct op met direct beeld. Daarom heb ik de keuze gemaakt een nieuw scherm te bestellen.
Echter probeerde ik mijn scherm aan te sluiten maar het gaf helemaal geen beeld. Eerst had ik enkel de HDMI kabel aangesloten. Ik dacht dan proberen we de DVI kabel. Ook dit werkte niet. Toen ik hem onboard zette werkte dit wel.
Ik heb diverse dingen geprobeerd namelijk:
- Videokaart drivers verwijderen door middel van configuratiescherm;
- Videokaart drivers opnieuw installeren;
- Kabels meerdere malen veranderd, ook geen werking;
- Drivers verwijderen en onboard gebruiken. Dit werkt wel;
- Geprobeerd drivers te zoeken met AutoDriverDetect. Ook hier geeft hij mijn videokaart niet aan;
- CPU-Z geprobeerd, ook hier geen videokaart;
- PCI-Express slot en IGPU Multi-monitor in mijn BIOS op PCI en disabled gezet, geen werking.
Ik vind het zo vreemd dat dit enkel kwam met het aansluiten van een nieuw scherm, dit had vrijwel gelijk moeten werken. Nu ben ik met mijn drivers aan het kloten en komt er helemaal niets meer uit.
Mijn PC:
- Behuizing: Corsair Carbride 300R
- Moederbord: AsRock Z77 Pro 4http://www.asrock.com/mb/Intel/Z77%20Extreme4/
- Videokaart: Sapphire R9 290 Tri-X 4G D5 (http://www.sapphiretech.c...041-DFA58823AB9E&lang=eng
- Processor: Intel Core i5 2500K "Sandy Bridge"
- Voeding: OCZ Modstream Pro 500W
- Geheugen: Kingston HyperX 8GB DDR3-1600 kit
- Koeling: Be Quit! Shadow Rock Pro SR1
- DVD-ROM: Sony Optiarc AD-7280S-OB
- SSD: Adata AS510S3-120GM-C, 120GB (Windows incl. programma's)
- HDD: Westen Digital WD20EARX, 2TB (Games en overige opslag).
Ik vraag me af, moet ik mijn bios updaten? Moet ik eerst mijn Sapphire kaart verwijderen, onboard videokaart verwijderen, PC opnieuw opstarten, afsluiten, nieuwe videokaart plaatsen en hopen op beeld? In mijn bios vind ik namelijk niet hoe ik deze op disabled moet zetten.
Ik hoop dat jullie mij nog kunnen helpen.
Alvast bedankt.