Persoonlijke info online en publiek terugvinden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Hallo

In juni van dit jaar heb ik met toeval op Locate Family persoonlijke informatie teruggevonden, waaronder mijn volledig thuisadres en telefoonnummer. Waar die informatie vandaan kwam, Mozes mag het weten...

Ik heb een aanvraag tot verwijderen ingediend en dit is toen ook gebeurd.

Nu heb ik vandaag een mail gekregen dat mijn gegevens mogelijk toch weer erin staan. En jawel, mijn gegevens staan er terug volledig op, weer zonder mijn toestemming. In de mail wisten me ze dit te vertellen onder andere:

In the process of updating LocateFamily.com with new information, it is possible that we inadvertently and unintentionally re-displayed information that you may want suspended from view. This can happen because of the difference in syntax (the way the information is written) between the information you would like suspended and the new information.

Met die uitleg ben ik niks en stel ik me vragen waarom ze mijn gegevens daar terug op hebben gezet als ik toen heb gevraagd om al mijn gegevens te verwijderen omdat ik het niet eens was dat mijn gegevens daar zomaar gebruikt worden. Mogen ze mijn gegevens zomaar toch bijhouden?

Nu is mijn vraag / discussie: Wat kan ik hieraan doen, naast een nieuwe aanvraag sturen om mijn gegevens te verwijderen. Ik heb nooit toestemming gegeven om mijn gegevens daar te gebruiken, en al helemaal niet omze nu terug erop te laten zetten. Ik wil graag hier verder mee gaan, dit lijken me illegale praktijken. Zij hebben niet mijn gegevens publiek online te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het is lastig om die partij aan te pakken: ze zitten in het buitenland en hun gegevens zijn alleen bij hun hostingbedrijf en domeinboer bekend. Die laatsten bevinden zich in een jurisdictie waar ze zonder court order niets vrij hoeven geven. Vervolgens is het de vraag of je er met Europees recht iets mee kunt. Het is dus een kwestie van een hele lange adem. Heb je die?

Ironisch genoeg doet men wel mee met Europese cookiewetgeving, maar niet met privacywetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, interessante site.

Als ik het zo zie zetten zij niets publiek online, maar scrapen ze gewoon gegeven die elders online staan. Dat betekent dat jouw gegevens al ergens anders online staan en dat je dat aan moet pakken om te voorkomen dat zij iedere keer weer het geheel oprakelen.

Ik heb mezelf er iig niet in kunnen vinden, al kan dat liggen aan de beroerde zoekopties en een van de meest voorkomende namen in hun database :P

M'n vriendin heeft echter een vrij opvallende achternaam. Zij zit er zeker niet in. M'n schoonbroer wel. Dat is geheid geen toeval: hij heeft een website op zijn naam staan met contactgegevens in de registrar data. Als ik zoek op de gegevens van hem die op Locate Family staan krijg ik als tweede en derde hit respectievelijk website.informer.com en domainbigdata.com waar die info van hem met naam en toenaam staat.

Zou het niet kunnen dat jij ook een website op eigen naam geregistreerd hebt staan met contactgegevens in de registrar data? Zo ja heb je daar je lek te pakken. Je hebt dan zelf je gegevens publiek online gezet en enige wat deze site doet is die gegevens doorzoekbaar maken :o

Edit-
Ik weet het wel zeker - als ik bij een paar random namen kijk zie ik bij adres dingen als:
Obfuscated Whois
Dit is maw dus gewoon whois-data :z

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 28-11-2016 23:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53
Maar ook niet van alle registrars... Ik sta er niet in, terwijl ik voldoende sites heb. Mijn broer wel, alleen op een oud (zakelijk) adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:03
Vreemde site idd.
Heb mezelf niet teruggevonden, maar wel bijvb. een neef van mijn vader.
Maakt me dan toch weer benieuwd waar die site de gegevens vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Simpele manier om te achterhalen: google de gegevens die op de site staan. Keer na keer kom ik uit bij whois info. Dat ze niet alle registraties hebben ligt er ws aan dat niet overal hun scraping werkt/toegelaten wordt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:09
Ik vind het een aardige flut site... mijn naam komt niet voor, en mijn achternaam ook weinig. Terwijl ik met mijn volledige toch zeker wel op meerdere sites vermeld sta :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-05 00:53
Zou dit iets kunnen zijn van de Mormoonse kerk ofzo? Dr is zo'n kerk die grossiert in dit soort gegevens.

Als ik even zoek, kom ik zo 123 niet op Nederlandse adressen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 19:45
Ik sta er in met zakelijk adres (heb eenmanszaak) . Ik vermoed kvk gegevens of van eigenwebsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ze zijn erg op Amerika en Canada georiënteerd.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Tot mijn verbazing zie ik mezelf er net ook op staan, terwijl ik aardig privacy minded ben. Voornaam, achternaam, adres en zelfs tel nummer.

Ik weet niet precies hoe de data van kvk er uit ziet, maar de Kvk heeft mijn naam niet openbaar op de website. (Ook heb ik een nonmailing indicator.) Wel als je tegen betaling een uitreksel opvraagt, maar dan zit mijn 2de voornaam er bij, in het formaat: ACHTERNAAM, VOORNAAM1 VOORNAAM2.
Het zou kunnen dat Locatefamily de voornaam2 er uit stript, maar het kan ook zijn dat ze het gewoon van een andere bron hebben.

Ik vermoed dat ze de gegevens misschien eerder via Amerikaanse webshops/bedrijven hebben bemachtigd, dan via KVK. Ik heb ook enkele domeinen, maar wel met whois privacy afscherming. Bij één van deze ging het wel eens mis: had whois privacy er bij gekocht, maar op een één of andere manier wat dat niet aangeschakeld. Ik ontdekte dit pas (enkele dagen later?) op het moment dat ik per email reclame kreeg over website ontwikkeling voor het domein.

Update: ze weten ook je emailadres, maar geven deze niet weer op de website. Ze gebruiken het als een controle middel als je je zelf wilt verwijderen. KvK heeft mijn emailadres waarschijnlijk niet. Dus vermoed toch dat het via whois data is verlopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyb op 07-02-2017 15:13 ]

Pagina: 1