Macbook Pro retina 15 inch mid-14 model laadt niet goed op.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-09 21:04
Hi,

Ik heb een Macbook Pro Retina 15 inch mid-14 model waarvan de batterij of voeding niet goed werken. Na het aansluiten van de voeding blijft het lampje op de stekker uit en laadt hij niet op. Wel registreert hij de adapter, zie foto.

Soms wordt de batterij wel opgeladen, ik kan hier geen regelmaat in vinden.

Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/y0v2v4sol/Schermafbeelding_2016_11_28_om_21_24_07.png

Ook is de adapter laatst extreem heet geworden waarna hij geen stroom meer leverde tot hij weer was afgekoeld.

Deze adapter is al een keer vervangen door iCenter (6 maanden garantie daarna is verlopen). Deze is later kapot gegaan.
Nieuwe losse adapter aangeschaft op Coolblue, zij bieden aan te onderzoeken en een nieuwe te leveren uit garantie. Maar ik wil eerst zeker weten of het mijn batterij niet is.

Betreft natuurlijk een Magsafe-2 adapter.

Coconut battery geeft dit aan:
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/j9z9kjz0t/Schermafbeelding_2016_11_28_om_21_27_47.png

Laptop valt niet meer binnen de 2 jaar consumentengarantie voor Apple.

Iemand een idee wat slim is om te doen? Hoe kan ik controleren of het mijn batterij is?

Opstarten + D (diagnostics) geeft geen errors weer.
SMC reset heeft niet geholpen.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Leezer14 op 28-11-2016 21:32 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Een accu sloopt geen adapters. Als je er al zoveel versleten hebt moet je het elders zoeken.

Gebruik je geaarde stopcontacten? Laat je bij zware belasting je oplader niet lekker in het kleed of tapijt liggen? (isolatie)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
nelizmastr schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:31:
Een accu sloopt geen adapters. Als je er al zoveel versleten hebt moet je het elders zoeken.

Gebruik je geaarde stopcontacten? Laat je bij zware belasting je oplader niet lekker in het kleed of tapijt liggen? (isolatie)
De eerste vervanging was een probleem van de adapter waarbij de aansluiting aan de laptop extreem heet wer. De nieuwe is laatst plotseling gestopt met werken en deze nieuwe is heet geworden terwijl hij op de bank lag, kan best te heet zijn geworden door kussens?

Maar sinds dien heeft hij problemen.

Stopcontacten zijn allen geaard en werken 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Leezer14 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:43:
[...]

De eerste vervanging was een probleem van de adapter waarbij de aansluiting aan de laptop extreem heet wer. De nieuwe is laatst plotseling gestopt met werken en deze nieuwe is heet geworden terwijl hij op de bank lag, kan best te heet zijn geworden door kussens?

Maar sinds dien heeft hij problemen.

Stopcontacten zijn allen geaard en werken 100%.
Tussen de kussens leggen is niet slim inderdaad als de laptop belast wordt. Sowieso worden de laders redelijk warm, maar als de warmte geïsoleerd wordt, dan frituren ze zichzelf. Niet uniek zozeer bij de magsafe. Je moet het ook niet met je smartphone doen als-ie ligt op te laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
nelizmastr schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:48:
[...]

Tussen de kussens leggen is niet slim inderdaad als de laptop belast wordt. Sowieso worden de laders redelijk warm, maar als de warmte geïsoleerd wordt, dan frituren ze zichzelf. Niet uniek zozeer bij de magsafe. Je moet het ook niet met je smartphone doen als-ie ligt op te laden ;)
Klinkt logisch.

Krijg via Coolblue een tijdelijke lader opgestuurd en mag mijn eigen inleveren voor service. Ik ben benieuwd.

Zijn er meer mensen bekend met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Was de adapter aangesloten bij bovenstaand screenshot van coconut battery? Verder kun je nog een PRAM-reset doen en even kijken of je magsafe port goed schoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 09:21

Pat-Juh

Patrick

Het schoonmaken van de contacten wilt ook nog wel eens helpen... Er zitten tevens veertjes in de Mag-Safe connector, als een van deze blijft plakken kan de adapter niet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
rvanpruissen schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:11:
Was de adapter aangesloten bij bovenstaand screenshot van coconut battery? Verder kun je nog een PRAM-reset doen en even kijken of je magsafe port goed schoon is.
Nee, bij deze wel.

Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/5rd3bhb7b/Schermafbeelding_2016_11_29_om_20_16_12.png

Pram niet geholpen, aansluitingen zijn schoon.
Pat-Juh schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:44:
Het schoonmaken van de contacten wilt ook nog wel eens helpen... Er zitten tevens veertjes in de Mag-Safe connector, als een van deze blijft plakken kan de adapter niet opladen.
Lijken goed te zijn, ziet er nog nieuw uit.

Wat ik wel merk sinds vandaag, na een aantal keer ontkoppelen en aansluiten laadt hij een tijdje op. 10 minuten ongeveer en daarna stopt hij weer. Na opnieuw aansluiten werkt het niet. Maar na het aanraken van mijn vingers op de pinnetjes van de magsafe laadt hij wel weer even op. Vreemd.

[ Voor 15% gewijzigd door Leezer14 op 29-11-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:52
Gewoon even een SMC reset uitvoeren en dan kijken wat hij doet.
1.Zet de Mac uit.
2.Sluit de MagSafe- of USB-C-lichtnetadapter aan op een stroombron en op de computer.
3.Druk op het ingebouwde toetsenbord tegelijk op de toetsen Shift-Control-Option (links) en de aan/uit-knop.
4.Laat alle toetsen los en druk vervolgens op de aan/uit-knop om de Mac in te schakelen
Bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT201295

Je zal bij het resetten het lampje van je lader even groen zien worden en dan weer rood, dan aanzetten en kijken of hij weer begint met laden.

[ Voor 14% gewijzigd door Mixpower op 29-11-2016 23:27 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Mixpower schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:26:
Gewoon even een SMC reset uitvoeren en dan kijken wat hij doet.

[...]

Bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT201295

Je zal bij het resetten het lampje van je lader even groen zien worden en dan weer rood, dan aanzetten en kijken of hij weer begint met laden.
Had-ie al gedaan ;) zie startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
nelizmastr schreef op woensdag 30 november 2016 @ 06:59:
[...]

Had-ie al gedaan ;) zie startpost
Gaf geen resultaat inderdaad.

Verder heb ik van Coolblue een (tijdelijke) nieuwe lader ontvangen, leek het heel even niet te doen, maar uiteindelijk wel. Voor de zekerheid ook een clean install. Je weet maar nooit. Nieuwe lader laadt in ieder geval op tot 100%. Even afwachten wat Coolblue gaat doen met het onderzoeken van mijn eigen lader.
Pagina: 1