Ik wil een laptop kopen, wie kan mij adviseren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een laptop die tussen de 300 en 700 euro zit.
Belangrijk voor mij is dat de microfoon, geluidboxen en camera van hoge kwaliteit zijn, evenals het scherm.

Daarnaast zoek ik een laptop met 8gb ram of iniedergeval de mogelijkheid om die er zelf in te stoppen.

Software die ik gebruik zijn: skype, word, muziekafspeelprogramma, internet (youtube, mail), woordenboek van Dale, programma voor foto's? (Ik heb nu een macbook, 8 jaar oud, die onderhand wat sloom wordt, heb er al 4 gb ram in gedaan een aantal jaar geleden, maar kan hem niet meer verder upgraden. Op mijn macbook gebruik ik voornamelijk: internet, iphoto, skype, word, itunes, woordenboek)
...

Wat ik gevonden heb is de Medion E6421 voor 400 euro. Deze kwam als beste uit de Best guide laptop oktober 2016 Tweakers. Het enige wat ik mis bij deze laptop is een mat scherm. Daarbij vraag ik me af hoe goed de kwaliteit van de microfoon en boxen zijn alsook de camera.

Heel graag hoor ik jullie advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb nog nooit een laptop met goed geluid gehoort. Als geluid belangrijk is kan je er beter een setje boxen naast zetten. Er is in een laptop gewoon geen ruimte voor goed geluid. Ook modellen met speakers van bepaalde high-end merken klinken erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha, ja oke bedankt voor de info. Matig geluid zal het dus blijven, maar mijn macbook vond ik toch een veel beter geluid en microfoon hebben dan de asuslaptop van mijn vriend. Is het zo dat duurdere laptops automatisch beter kwaliteit geluid hebben dan goedkopere? Is er bij het vergelijken van laptops mogelijk om te weten welke beter geluid en microfoon en camera heeft dan de andere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor geluid en microfoon kwaliteit zou je naar specifieke reviews moeten zoeken. Het blijft iets wat lastig te vergelijken en subjectief is.

Het is zeker niet zo dat een duurder laptop ook beter geluid heeft. Sowieso hoe kleiner de laptop hoe lastiger goed geluid word. Verder kan de hogere prijs ook gewoon in een snelle processor of een grote SSD zitten en zijn de speakers nog steeds matig.

Voor je wat je doet met de laptop voldoet iets van een i3 processor met 8GB RAM en SSD prima. Het kan ook zonder SSD, maar een laptop met SSD is veel sneller. Voor de dingen die je er mee doet kan je beter een i3 met SSD kopen dan i7 zonder SSD.

Verder is een 1080p scherm ook wel aan te raden. Daar door past er veel meer op het scherm dan bij de goedkopere laptop's met een 768p scherm. Het budget is genoeg om iets goeds te kopen wat aan deze eisen voldoet. Over het algemeen gaat een laptop van 700 euro ook langer mee dan die van 300 euro. Vaak zijn de goedkopere laptop's vandaag de dag al wat langzaam en dat kan er voor zorgen dat je over 2 jaar alweer aan een nieuwe toe bent.