• RodaDesigns
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-10-2019
Hallo,
Vandaag ben ik begonnen aan het bouwen van een pc.
Alles aangesloten en gedaan en toen even zonder monitor een test gedaan.
nadat de pc start sluit hij na ong.10 sec weer af en start hij opnieuw op.
Nu hoor ik geen beeps of andere geluiden.

Ik heb de pc gestart zonder videokaart ( geen geluid )
zonder ram ( geen geluid )

Kan ik er nu vanuit gaan dat het meoderbord kapot is ? vandaag binnegekregen....

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vooralsnog ga ik ervanuit dat je of niet alle voedingskabels correct (en vast genoeg) hebt aangesloten of dat je een montage-fout hebt gemaakt door, bijvoorbeeld, niet-ESD te werken of mogelijk de afstandsbusjes van je PC niet / niet allemaal erin hebt zitten.

Geen geluid laat over het algemeen weten dat de BIOS niet eens gestart kan worden wat eerder wijst op een defect of een verkeerde aansluiting. Gezien je post-history op GoT weet ik niet hoe technisch je bent; mogelijk dat even alles uit de PC wil halen, het moederbord, voeding, CPU & RAM wil monteren (buiten de PC kast) en dan kijken of er wel iets opstart of dat je mogelijk rode lampjes op het moederbord ziet branden.

Wil je voor de volledigheid wel even je volledige aankoop (onderdelen) posten in je startpost; we zijn hier wat lui en niet altijd zin om oude topics van iemand op te zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 28-11-2016 21:06 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RodaDesigns
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-10-2019
ik heb de pc zojuist voor de eerste keer op een scherm aangesloten ( tv ) nu blijft hij wel aan een geeft hij de specs aan ( geen windows )

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

RodaDesigns schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:09:
ik heb de pc zojuist voor de eerste keer op een scherm aangesloten ( tv ) nu blijft hij wel aan een geeft hij de specs aan ( geen windows )
Leuk. Dus alles werkt nu?

Tipje voor het vervolg: geen topic openen zonder je volledige systeemspecificaties te plaatsen en aan te geven wat je zelf al geprobeerd hebt. Dan kunnen we je in het vervolg makkelijker helpen ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold