Ophangen kerstverlichting weer voor de deur!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:28
Beste medetweakers,

Met kerst voor de deur is het natuurlijk weer tijd voor de kerstverlichting en alles wat daarbij komt kijken. Vorig jaar heb ik een mooi houten frame gemaakt mer daaromheen een simpele lichtslang.

Dit jaar wil ik het iets uitbereiden door een emoticon in dr kerstboom aan te brengen. Het idee is 2 ogen die constant branden maar dan ook een mond die kan "spreken" dit is opzich natuurlijk makkelijk te maken door meerdere vormen te maken (mond open, mond dicht, streepje en een O voor de verbaasde blik) als alle lichtslangen op de plaats zitten is het tijd om te schakelen zodat het ook in beweging komt. Nu heb ik thuis nog een raspberry liggen met een relaisschakel bordje. Nu is de vraag, kan je hiermee snel achter elkaar uit en aan schakelen zonder dat het stukgaat of moet ik dit op een andere manier realiseren?

Ik hoor het graag! Ontzettend bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eerste op Google: https://www.raspberrypi.org/blog/christmas-lights/

Het kan dus maar de vraag is meer of jouw verlichting het aan kan; niet alle verlichting (zeker niet die hele goedkope meuk van een tuincentrum) hoeft het lang vol te houden bij, pak 'm beet, 30 keer aan/uit per minuut.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
MAX3400 schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:49:
Eerste op Google: https://www.raspberrypi.org/blog/christmas-lights/

Het kan dus maar de vraag is meer of jouw verlichting het aan kan; niet alle verlichting (zeker niet die hele goedkope meuk van een tuincentrum) hoeft het lang vol te houden bij, pak 'm beet, 30 keer aan/uit per minuut.
Ik sluit me hier bij aan. Dit is zeker te realiseren, maar die meuk is niet gemaakt om constant aan en uit te schakelen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepersnijder
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Julie hebben het over de lichtslang maar TS bedoeld het relaisbordje.

Als de lichtslang een LED uitvoering is, is het geen enkel probleem.
De relais kunnen ook best wel een groot aantal keren schakelen. Als het maar een kerstperiode hoeft mee te gaan zullen de relais het waarschijnlijk wel overleven.