Toon posts:

Lite-On 12/10/32 geen 12 speed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Lite-On 12/10/32 en hij werkt heel goed alleen volgens mij te langzaam, ik bedoel dus niet op 12 speed maar maar iets van 8 speed ofzo. Want over een CDtje van 45 minuten doet hij wel 7 min. En over 80 min wel een kwartier!!!!!

Ik gebruik Nero om mn CDtjes te maken en die geeft aan dat hij begint en succesvol eindigt op 12 speed (1.800 Kb/s).

Branden doe ik op TDK CDs (1/2/4/6/8/10/12 speed).

En de data (of audio komt dan van de HD) dus de buffers blijven constant 90 tot 100 % dus het komt ook niet doordat de BURN-Proof er steeds in moet springen.

Hoe kan dit? Wat kan ik er aan doen?

P.S. Ik draai WIN2K (en meestal maar iets van 15 MB Ram vrij maar daar komt verandering in want heb 384 bijbesteld.)

Verwijderd

Ligt er natuurlijk ook aan wat je brandt. Een ISO of een backup bestaande uit heel veel kleine bestanden of een audio CD
12 speed geeft hier in ieder geval geen problemen op de Lite-on.

Ik zou zeggen probeer eens een ISO of een Ghost image te branden. Verder kost de table of contents natuurlijk ook nog wat extra tijd.

Verwijderd

Topicstarter
in het begin deed hij het volgens mij ook beter dan nu (ik heb hem alweer een paar maandjes) maar kan het ook liggen aan de WIN2K installatie?

Als ik een audio CD van 45 minuten brand vanaf HD (wav files) dan moet dat toch in 45 / 12 = 3,75 minuten gebeurd zijn of ben ik nou gek? |:(

Verwijderd

Duurt iets langer in verband met het afsluiten van ieder nummer en de table of content. Ik zou rekenen op zo'n 5 minuten dan grofweg.

Trouwens die Lite-on hiero geeft ondertussen ook wel eens problemen met het lezen van CD's. Is namelijk mijn enige CD-speler. Branden is nog wel OK

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Tel idd voor de TOC nog ff 1 a 2 minuten d'r bij op. Hangt er ook weer vanaf hoe en wat je brand ..

Die van mij (nu 1 maand oud) doet alles prima binnen 6.5 minuten :)

Ook win2k met 256mb en Nero 5.5

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

wat heb je voor mobo? ik denk dat je even nieuwe drivers moeten downen ...
ik heb dit ook gehad met mijn brander, bleek dat nadat ik nieuwe VIA drivers (4in1) heb geinstalled dat het liep als een z :) nnetje!

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 08:15
Die van mij doet het weer perfect. Na een blikseminslag in de buurt nieuwe voeding geplaatst. Maar deed vandaag 4.30 min. over een cd-tje van 55-60 min. Dit was een cue-sheet met CDRWin vanaf de hd.
Pagina: 1