Ik probeer iets werkend te krijgen in Android studio maar heb lukt mij niet helemaal. De bedoeling is om afhankelijk van in welke Edittext je iets invult een bepaalde berekening te doen en dat antwoord ook weer in een bepaalde Edittext te krijgen te krijgen.
Dus bijvoorbeeld:
A = B + C
B = A - C
C = A - B
Ik dacht dit te kunnen doen door aan te geven dat als een bepaalde Edittext leeg is deze moet worden berekend.
Ik heb daar eerste de methode String.isEmpty voor gevonden maar deze lijkt Android studio niet te kennen. In plaats daarvan heb ik String.equals(" ") gebruikt. Het probleem is nu dat deze methode niet werkt voor mij. Er gebeurt iets heel raars, waarbij zelfs de Edittext velden die je hebt ingevuld van waardes veranderen.
Is dit de goede methode om het werkend te krijgen, maar heb ik ergens een fout gemaakt of moet ik iets anders gaan proberen?
Dus bijvoorbeeld:
A = B + C
B = A - C
C = A - B
Ik dacht dit te kunnen doen door aan te geven dat als een bepaalde Edittext leeg is deze moet worden berekend.
Ik heb daar eerste de methode String.isEmpty voor gevonden maar deze lijkt Android studio niet te kennen. In plaats daarvan heb ik String.equals(" ") gebruikt. Het probleem is nu dat deze methode niet werkt voor mij. Er gebeurt iets heel raars, waarbij zelfs de Edittext velden die je hebt ingevuld van waardes veranderen.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| if (totalTxt.equals("")); { float percentage = Float.parseFloat(percentageTxt.getText().toString()); float getal = percentage / 100; float total = getal * Float.parseFloat(getalTxt.getText().toString()); totalTxt.setText(Float.toString(total)); } if( percentageTxt.equals("")); { float total1 = Float.parseFloat(totalTxt.getText().toString()); float getal1 = total1 / Float.parseFloat(getalTxt.getText().toString()); float percentage1 = getal1 * 10; percentageTxt.setText(Float.toString(percentage1)); } if ( getalTxt.equals("")); { float total2 = Float.parseFloat(totalTxt.getText().toString()); float percentage2 = Float.parseFloat(percentageTxt.getText().toString()) / 100; float getal2 = total2 * percentage2; getalTxt.setText(Float.toString(getal2)); } |
Is dit de goede methode om het werkend te krijgen, maar heb ik ergens een fout gemaakt of moet ik iets anders gaan proberen?
[ Voor 3% gewijzigd door granitk7 op 28-11-2016 20:11 ]