Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 12:27
Ik heb twee Dell Ultrasharp U2515H monitoren gekocht en deze wilde ik aansluiten op de twee Mini DisplayPorts in mijn MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC videokaart , maar er wordt maar één monitor gedetecteerd.

Ik heb beide monitoren los van elkaar aangesloten, ook met beide kabels en in beide mDP aansluitingen in de pc, en dan werken ze allebei. Het probleem is dat ik ze niet tegelijkerheid aangesloten kan hebben.

Ik krijg de melding "There is no signal coming from your computer. press any key on the keyboard or move the mouse to wake it up. If there is no display, press the monitor button now to select the correct input source on the on-screen-display menu" te zien.

Ik heb uiteraard alle 4 de opties (DP, mDP, HDMI1, HDMI2 ) geprobeerd, maar deze werken zoals verwacht allemaal niet. Ik krijg dan gewoon de melding "No mDP Cable. TRhe display will go into Power Save Mode in 5 minutes" te zien, wat logisch is.

Mijn vraag is dus, wat kan ik doen om beide schermen te laten werken. Dit zou gewoon moeten kunnen toch met deze videokaart? Is die kapot, is zie ik iets over het hoofd :o

[ Voor 5% gewijzigd door TimmiX op 28-11-2016 19:10 ]

Beste antwoord (via TimmiX op 02-12-2016 15:51)

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
Die monitor heeft ook hdmi aansluitingen. Je zegt dat je HDMI probeerde maar de melding 'no mDP cable' kreeg, dus dat was nog gewoon met de andere kabel er in maar door op knopjes te drukken op het scherm?

Als je 1 van de twee schermen met een hdmi kabel op je kaart prikt, en de andere met de bijgeleverde mDP -> DP kabel?

Wie weet zit er iets geks in de kaart dat niet zomaar alle twee de mDP poorten het doen of zo.

(Andere vraag, kan 1440p gewoon over HDMI of heb je dan iets anders nodig?)

Ik lees meer problemen over specifiek de MSI versie die (veel) problemen heeft met actieve-displaypoort-adapters.. dus misschien ook met echte actieve displayport schermen? :).

Probeer je hem uberhaupt van mDP naar DP aan te sluiten of heb je een echte mDP naar mDP kabel en gebruik je ook de miniport op je display?

(Dell zegt dat ze een miniDP naar DP kabel meeleveren, vandaar deze vraag. Wie weet verprutst die kabel iets)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:42
Even een dumb question maar als je je videokaart instellingen opstart(Bij Nvidia heet dat Nvidia Control Panel) zie je dan wel beide schermen. In Windows Beeldscherminstellingen kan je het ook vinden. Even een vinkje misschien bij beide monitoren gebruiken? Beide instellingen schermen moeten de 2 monitoren herkennen als ze zijn aangesloten. Ook al staat die uit. Je zou hem in die instellingen menu's moeten kunnen activeren.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 19:47

MiliaanR

Just for fans.

AMD Radeon instellingen -> Voorkeuren (onderin) -> Aanvullende Radeon instellingen -> Mijn digitale beeldschermen -> eigenschappen -> klik op uit vouwbare menu met de naam van de display
Staat ie er dan wel tussen? En eventueel alle identificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
Nee ook bij 'Beeldscherminstellingen' en bij Radeon Instellingen is maar 1 beeldscherm gedetecteerd. De videokaart lijkt het echt niet te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:29

nexhil

BAM!

Misschien een rare vraag (maar als je windows hebt) Druk eens op je toetsenbord: windows logo + P en kies op uitbreiden. wat doet/zegt hij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
Ja, ik heb idd Windows 10. Uitbreiden doet niets. Hij selecteert wel deze optie, maar er gebeurd niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Heb je ook nog iets anders aangesloten op de kaart? Als in, probeer je stiekem 3 schermen aan te sluiten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dipje2
Die monitor heeft ook hdmi aansluitingen. Je zegt dat je HDMI probeerde maar de melding 'no mDP cable' kreeg, dus dat was nog gewoon met de andere kabel er in maar door op knopjes te drukken op het scherm?

Als je 1 van de twee schermen met een hdmi kabel op je kaart prikt, en de andere met de bijgeleverde mDP -> DP kabel?

Wie weet zit er iets geks in de kaart dat niet zomaar alle twee de mDP poorten het doen of zo.

(Andere vraag, kan 1440p gewoon over HDMI of heb je dan iets anders nodig?)

Ik lees meer problemen over specifiek de MSI versie die (veel) problemen heeft met actieve-displaypoort-adapters.. dus misschien ook met echte actieve displayport schermen? :).

Probeer je hem uberhaupt van mDP naar DP aan te sluiten of heb je een echte mDP naar mDP kabel en gebruik je ook de miniport op je display?

(Dell zegt dat ze een miniDP naar DP kabel meeleveren, vandaar deze vraag. Wie weet verprutst die kabel iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-07 07:15
Zoals dipje2 inderdaad zegt, hoe heb je het exact aangesloten? Let ook goed op dat de U2515H een DisplayPort-uitgang heeft (voor daisychain) die niet als input kan werken. Hierdoor ben ik zelf ook eens in de mist mee gegaan, omdat de input en output niet meteen herkenbaar verschillend zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Stef42 op 02-12-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
Ik had beide schermen aangesloten met de bijgeleverde DP > mDP kabel, waarbij de DP kabel in de beide schermen zal en de beide mDP in de videokaart.

Heb zojuist het tweede scherm aangesloten met een HDMI > VGI-I adapter die ik nog had liggen, en de VGIiI kabel naar de pc. Dit werkt wel! Alleen nu kan ik een max resolutie van 2048x1152 kiezen (ipv 2560x1440). Denk dat dit een limiet is van die VGI-I kabel, dus even proberen een HDMI kabel te scoren, die is niet meegeleverd met de monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Dat is de limiet van HDMI / single-channel DVI zover ik weet. Dus doorzoeken heeft niet zoveel zin hiervoor :).

Geeft in ieder geval aan dat het niet aan je Windows settings of drivers of zo ligt, maar dat er iets raars is in de hardware van je videokaart / schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
Zojuist een nieuwe HDMI kabel gekocht en nu beide schermen op 2560x1440 draaien!
Bedankt voor het meedenken. Zal idd een quirck in de videokaart zijn dat niet beide mDP poorten werken. Ik vind het wel prima zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Misschien dan nog een gekke vraag, maar kan je ook zien op hoeveel hertz de monitors draaien?
En of de HDMI niet stiekem op minder dan 60 draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
Heb even gekeken. Beide draaien op 60Hz!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dipje2
Top, dan ga ik verder geen problemen zoeken als het werkt :P
Pagina: 1