V&A geen reactie meer na betaling, Tweaker sinds 2003

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrakes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 18:13
Wat zijn de beste stappen die ik momenteel kan ondernemen?

Hoe de conversatie is verlopen:
24-11: (Donderdag)
In de morgen beschikbaarheid gevraagd
-Direct reactie terug met antwoord
iban gevraagd zodat ik het kon overmaken met verzendkosten
-IBAN & tnv ontvangen en te horen gekregen dat het klaar wordt gemaakt voor verzending
In de middag (1 uur) geld overgemaakt en bericht gestuurd
25-11: (Vrijdag)
In de avond de vraag gestuurd of die het geld had ontvangen.
28-11: (Maandag)
Vanmorgen de gevraagd of er nog updates te melden waren, nog geen reactie.

De tweaker heeft ook 7 positieve reviews, moet ik gewoon geduldig zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door NoBrakes op 28-11-2016 18:45 ]

Beste antwoord (via NoBrakes op 28-11-2016 18:50)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even logisch geredeneerd; IBAN kan tot 3 dagen duren afhankelijk van de bank. Sommige betalingen in de middag, worden soms pas de volgende dag geinitieerd en duurt de overschrijving alsnog "over het weekend".

Daarnaast zijn er mensen, zoals de verkoper misschien, die het weekend lekker op stap gaan of een partner in een andere stad hebben of bij pa&ma gaan kamperen. En niet iedereen heeft weekend tot maandagochtend 07:00 bijvoorbeeld door roostervrije opleiding of opzettelijke vrije dag. Oh, en vergeet niet dat verkoper mogelijk (hopelijk niet) een ongeluk heeft gehad het weekend.

Ik zou het nog 2 dagen geven; dan kan je alsnog even bedenken of het geld uiteindelijk tussen beide banken is uitgewisseld en geef je de verkoper even wat tijd om bij te komen en/of mogelijk te reageren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:41
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activeshizzle
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-09 20:10
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:46
Bankbetalingen naar een andere bank worden niet verwerkt in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrakes
.Maarten schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:44:
Bankbetalingen naar een andere bank worden niet verwerkt in het weekend.
Het geld was donderdagmiddag (1 uur) overgemaakt

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Even logisch geredeneerd; IBAN kan tot 3 dagen duren afhankelijk van de bank. Sommige betalingen in de middag, worden soms pas de volgende dag geinitieerd en duurt de overschrijving alsnog "over het weekend".

Daarnaast zijn er mensen, zoals de verkoper misschien, die het weekend lekker op stap gaan of een partner in een andere stad hebben of bij pa&ma gaan kamperen. En niet iedereen heeft weekend tot maandagochtend 07:00 bijvoorbeeld door roostervrije opleiding of opzettelijke vrije dag. Oh, en vergeet niet dat verkoper mogelijk (hopelijk niet) een ongeluk heeft gehad het weekend.

Ik zou het nog 2 dagen geven; dan kan je alsnog even bedenken of het geld uiteindelijk tussen beide banken is uitgewisseld en geef je de verkoper even wat tijd om bij te komen en/of mogelijk te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Wacht het nog even een paar dagen af. Heb je eind deze week nog steeds niets ontvangen en helemaal niets gehoord dan is aan de bel trekken wat mij betreft geoorloofd. Er kan altijd van alles gebeurd zijn en betalingen schieten soms echt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:46
Royboy510 schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:46:
[...]

Het geld was donderdagmiddag (1 uur) overgemaakt
Een reactie van de verkoper zou netjes zijn geweest maar er is net een weekend voorbij. Niet echt reden om je zorgen te maken. De verkoper kan ook gewoon andere verplichtingen hebben gehad. Wacht het gewoon even een paar dagen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrakes
.Maarten schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:49:
[...]

Een reactie van de verkoper zou netjes zijn geweest maar er is net een weekend voorbij. Niet echt reden om je zorgen te maken. De verkoper kan ook gewoon andere verplichtingen hebben gehad. Wacht het gewoon even een paar dagen af.
Klopt, ik vond het alleen apart dat die de dag van betaling binnen een kwartier reageerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Royboy510 schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:51:
[...]

Klopt, ik vond het alleen apart dat die de dag van betaling binnen een kwartier reageerde
Kan natuurlijk ook dat de persoon toen wel internet had (bijvoorbeeld op school of kantoor) en dat er thuis een storing is. Tja, dan zou je mobiel kunnen internetten of bij de buren maar waarom zou je? Lullig gezegd; als er geen bloedspoed-afspraak is, zal ook TPG in het weekend niet heel snel lopen en zou een pakketje ook pas dinsdag/woensdag bij jou zijn.

Ik snap je frustratie en zeker gezien het feit dat er steeds vaker over oplichting wordt gepraat. Geef het nog een dagje of 2 en als het dan echt niet verder lijkt te gaan, zoek even uit welke mogelijkheden er verder zijn om met de betreffende Tweaker in contact te komen.

* MAX3400 is ook wel eens een maand halsoverkop het land uitgegaan vanwege uitermate urgente redenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:53

MsG

Forumzwerver

Aan de andere kant zegt 7 reviews ook niet alles, dus blijf altijd op je hoede.

Diverse topics als deze waarin _ineens_ een groot contrast is met reactiesnelheid _na_ betaling lopen namelijk regelmatig wel degelijk af in waar men bang van was, en ook daar zie je vaak Tweakers met de meest uiteenlopende verhalen waardoor het contact ineens stil is. Ik ben dan toch zelf wat sceptischer aangelegd. Als iemand een slome reageerder is, dan is diegene dat vaak wel consistent, en niet opeens pas precies na betaling.

Ik wil hiermee nog helemaal niks suggereren, maar waan je ook niet per se veilig door die 7 reviews en de eventuele verklaringen in dit topic.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrakes
Bedankt voor jullie reacties, ik wacht het dus nog gewoon even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nog contact kunnen krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Royboy510 schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:04:
Bedankt voor jullie reacties, ik wacht het dus nog gewoon even af :)
Zoals hier boven werd gevraagd: Heb je nog contact kunnen krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoBrakes
Helaas niet, wel een andere tweaker gesproken die 2 dagen geleden V&A feedback had achtergelaten op zijn profiel. Die had zijn aankoop ook pas na 3 weken maar dat was gecommuniceerd (Die had overigens ook het laatste contact gehad op 24 nov.). Wel gaf die mij het nummer van de verkoper zijn bedrijf dus ik bel er later achter aan.
Bedankt voor de interesse, ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoBrakes
Vanmorgen het nummer gebeld wat ik van de mede-tweaker had gekregen, verkoper was niet aanwezig maar belde 5 minuten later terug. Bood zijn excuses aan, zei dat die het was vergeten en het vandaag zal opsturen.
Dus ik hoop later vandaag weer een update te kunnen plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hoop, dat 't nu goed komt, mensen kunnen soms in omstandigheden komen, die ze zodanig in beslag nemen, dat ze dingen over het hoofd zien. Zelf nog nooit in zo'n situatie geweest (*zoekt hout om af te kloppen*), maar ik denk, dat zoiets iedereen wel kan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoBrakes
I verwijt de verkoper daarom ook niks, ik wou alleen weten waar mijn aankoop bleef :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:36
was het vergeten ...... stomme verkoper.
Niet echt netjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 22:58
Aggressor schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:15:
was het vergeten ...... stomme verkoper.
Niet echt netjes..
Je hebt je nick in ieder geval goed gekozen. ;)

Ik vind het altijd storend als er na 1 kleine miscommunicatie of vertraging gelijk een negatieve feedback uitgaat en men meteen on(t/ge)steld is. Mensen maken fouten, vergeten dingen, worden gehinderd, beetje meer geduld en begrip mag soms wel in V&A.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aggressor
Nou sorry hoor........... Maar ben ik zo goed opgevoed dan?
Als je iets verkoopt dan hou je dit toch bij?

Dit vergeet je toch niet zomaar?????
Het gaat wel om geld wat de ander verdiend heeft.

Ik heb ook veel advertenties, en als ik iets verkoop dan weet ik dat ook .... en dan zorg ik zodra het geld op de bank staat het pakketje dezelfde dag nog verzonden of de volgende dag.
zoiets "vergeet" je niet zo maar..........

Het is dat de TS het nummer van een andere Tweaker heeft gevraagd, anders had hij waarschijnlijk nog niks gehad.........

En tegenwoordig met alle internetoplichters moet je juist voorzichtig zijn. En ik ben ook vaak terughoudend met opsturen. (dit omdat ik al 2x ben opgelicht via marktplaats)
Michielgb schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:22:
[...]

Je hebt je nick in ieder geval goed gekozen. ;)

Ik vind het altijd storend als er na 1 kleine miscommunicatie of vertraging gelijk een negatieve feedback uitgaat en men meteen on(t/ge)steld is. Mensen maken fouten, vergeten dingen, worden gehinderd, beetje meer geduld en begrip mag soms wel in V&A.
Blijkbaar ben je nog nooit opgelicht, als dit gebeurd denk/praat je ook wel anders

[ Voor 43% gewijzigd door Aggressor op 03-12-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:28:
Nou sorry hoor........... Maar ben ik zo goed opgevoed dan?
Als je iets verkoopt dan hou je dit toch bij?

Dit vergeet je toch niet zomaar?????
Het gaat wel om geld wat de ander verdiend heeft.

Ik heb ook veel advertenties, en als ik iets verkoop dan weet ik dat ook .... en dan zorg ik zodra het geld op de bank staat het pakketje dezelfde dag nog verzonden of de volgende dag.
zoiets "vergeet" je niet zo maar..........

Het is dat de TS het nummer van een andere Tweaker heeft gevraagd, anders had hij waarschijnlijk nog niks gehad.........

En tegenwoordig met alle internetoplichters moet je juist voorzichtig zijn. En ik ben ook vaak terughoudend met opsturen. (dit omdat ik al 2x ben opgelicht via marktplaats)

[...]

Blijkbaar ben je nog nooit opgelicht, als dit gebeurd denk/praat je ook wel anders
Precies, fouten maken is iets voor computers, mensen maken nooit fouten.
Dat het een stomme, domme en irritante fout is hoeft toch niet uitgelegt te worden neem ik aan... Beetje nutteloos om er dan nog even olie op te gooien terwijl het tot nu toe gewoon goed opgelost wordt...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
RGAT schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:55:
[...]

Precies, fouten maken is iets voor computers, mensen maken nooit fouten.
Dat het een stomme, domme en irritante fout is hoeft toch niet uitgelegt te worden neem ik aan... Beetje nutteloos om er dan nog even olie op te gooien terwijl het tot nu toe gewoon goed opgelost wordt...
omdat hij er zelf achteraan is gegaan.
Zo denk ik er nou éénmaal over....en velen anderen ook met mij.

Maar goed ....wacht maar tot je een keer wordt opgelicht .. je zuur verdiende centen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:04:
[...]

omdat hij er zelf achteraan is gegaan.
Zo denk ik er nou éénmaal over....en velen anderen ook met mij.

Maar goed ....wacht maar tot je een keer wordt opgelicht .. je zuur verdiende centen ;)
Voor zover bekend is hier geen sprake van oplichting dus waarom je daar over begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
RGAT schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:42:
[...]

Voor zover bekend is hier geen sprake van oplichting dus waarom je daar over begint...
zeg ik dat dan?

Maar stel .. je wordt een keer opgelicht .. dan denk je er wel anders over.
Ik vind het gewoon een vaag verhaal.
Vooral omdat de koper er zelf achteraan moet bellen. (nummer van een andere tweaker gekregen)

Nogmaals:

Internetoplichting is tegenwoordig heel makkelijk, en je moet gewoon goed oppassen.

[ Voor 27% gewijzigd door Aggressor op 03-12-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Ehm,
Maar goed ....wacht maar tot je een keer wordt opgelicht .. je zuur verdiende centen
Nee totaal niet 8)7
Maar stel .. je wordt een keer opgelicht .. dan denk je er wel anders over.
Nog niet over oplichting...
Ik vind het gewoon een vaag verhaal.

Nogmaals:

Als ik wat verkoop aan iemand ... dan vergeet ik dit niet zomaar.
En de koper moest er zelfs nog achteraan bellen. 8)7
Tja ik ben onderweg naar een deal wel eens bijna aangereden maar je hoort mij ook niet waarschuwen/praten over verkeersrisico's...
Nogmaals het gaat hier niet over oplichting, is dus niet relevant dus waarom je erover begint...

[ Voor 12% gewijzigd door RGAT op 03-12-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
RGAT schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:50:
[...]

Ehm,
[...]

Nee totaal niet 8)7

[...]

Nog niet over oplichting...
[...]

Tja ik ben onderweg naar een deal wel eens bijna aangereden maar je hoort mij ook niet waarschuwen/praten over verkeersrisico's...
Nogmaals het gaat hier niet over oplichting, is dus niet relevant dus waarom je erover begint...
Daar gaat het totaal niet om ... maar jij moet blijkbaar je zin hebben.
Ben jij wel eens opgebeld, dat je iets vergeten bent op te sturen?

Blijkbaar vind jij het de normaalste zaak van de wereld.
Met jou zou ik dus nooit zaken doen

en ik geef alleen een tip wees tegenwoordig voorzichtig met geld overmaken.

-edit-

Er kan nu wel een slotje op?

[ Voor 14% gewijzigd door Aggressor op 03-12-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:55:
[...]

Daar gaat het totaal niet om ... maar jij moet blijkbaar je zin hebben.
Ben jij wel eens opgebeld, dat je iets vergeten bent op te sturen?

Blijkbaar vind jij het de normaalste zaak van de wereld.
Met jou zou ik dus nooit zaken doen

en ik geef alleen een tip wees tegenwoordig voorzichtig met geld overmaken.

-edit-

Er kan nu wel een slotje op?
Tja kan je wel leuk mij erop gaan aanspreken alsof ik de verkoper ben maar als je kijkt naar mijn profiel staat er niemand tussen die zegt dat ik niet reageer, zeg ook nergens dat ik een tweede keer zaken zou doen met iemand die niet reageert dus waar je dat vandaan haalt, we zullen het nooit weten...
Denk eerder dat niemand zaken met iemand zoals jou wil doen die alleen maar over oplichting praat...
Jij komt in een topic over een verkoper die even niet reageerde (gebroken rug, huis afgefikt, scheiding of gewoon dom) klagen over oplichterij om de boel op te stoken, dat hoeft niet...

Maar terug OT: verkoper heeft gewoon gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:34

InFamous

excommunicado

Probleem opgelost en verdere discussie is dan ook niet nodig.

Op verzoek van Royboy510 weer open, stop met onderlinge discussies of ga daarmee verder in een DM.

[ Voor 49% gewijzigd door InFamous op 06-12-2016 09:58 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrakes
Weer even een update:
De verkoper heeft zicht niet aan zijn woord gehouden en ik heb nog geen product of enige terugkoppeling ontvangen. Ook reageert hij niet op whatsapp dus ik ga op het einde van de dag weer proberen te bellen.
Begin nu toch te twijfelen of ik het nog ga ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een beetje druk uit oefenen, en als die dan nog niet reageert gewoon aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Royboy510 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:34:
Weer even een update:
De verkoper heeft zicht niet aan zijn woord gehouden en ik heb nog geen product of enige terugkoppeling ontvangen. Ook reageert hij niet op whatsapp dus ik ga op het einde van de dag weer proberen te bellen.
Begin nu toch te twijfelen of ik het nog ga ontvangen.
Daarom heb ik ALTIJD de voorkeur voor ophalen. Dan kan je meteen ter plekke kijken of alles naar behoren werkt en of het er netjes uitziet etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
vosss schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:32:
[...]

Daarom heb ik ALTIJD de voorkeur voor ophalen. Dan kan je meteen ter plekke kijken of alles naar behoren werkt en of het er netjes uitziet etc. :)
Ik laat eigenlijk ALLES versturen. Gaat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ben ook zo'n verkoper die vergeet te versturen. Of ik heb geen tijd om naar het PostNL-loket te gaan. Zit niets kwaads achter. Als het voor mijn gevoel echt te lang heeft geduurd stort ik een deel van of het volledige bedrag terug.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Canaria schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:57:
Ik ben ook zo'n verkoper die vergeet te versturen. Of ik heb geen tijd om naar het PostNL-loket te gaan. Zit niets kwaads achter. Als het voor mijn gevoel echt te lang heeft geduurd stort ik een deel van of het volledige bedrag terug.
Dan kan er niets kwaads achter zitten, het is behoorlijk laks. Iemand heeft zijn zuurverdiende centen overgemaakt omdat ie iets wil overkopen van jou. Dan zou het je netjes staan om dat gewoon netjes en spoedig af te handelen en niet denken van o het zal wel of dat doe ik morgen wel want nu heb ik geen zin of ik lig op mn luie kloten op de bank ik tief dat pakketje van het weekend wel op de bus.

:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

vosss schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:43:
[...]

Dan kan er niets kwaads achter zitten, het is behoorlijk laks. Iemand heeft zijn zuurverdiende centen overgemaakt omdat ie iets wil overkopen van jou. Dan zou het je netjes staan om dat gewoon netjes en spoedig af te handelen en niet denken van o het zal wel of dat doe ik morgen wel want nu heb ik geen zin of ik lig op mn luie kloten op de bank ik tief dat pakketje van het weekend wel op de bus.

:{
Ja laks is het zeker, maar niet omdat ik te lui ben. Ik heb een eigen bedrijf waar veel tijd in gaat zitten, soms vooraf niet te voorzien.

Daar staat tegenover dat ik ook vaak al verstuur zodra iemand zijn adres heeft doorgegeven. Dan wordt het al bezorgd voordat de koper iets heeft overgemaakt. En als ik toevallig wat meer tijd over heb, rijd ik met plezier naar Groningen of Antwerpen om iets te bezorgen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is hij wel in staat advertenties aan te passen en de vragen om reactie van TS te lezen, maar niet om daar even op te reageren.

Gezien dat al sinds 24 November zo is, account geband en gemaild dat hij pas een unban krijgt als er een oplossing is. Als het laksheid is, dan is wat extra stimulans nooit weg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoBrakes
Een laatste update, inmiddels het pakket ontvangen en is zoals beloofd. Alsnog bedankt voor het nakijken Floppus!

Mag dus van mij part slotje op :)

[ Voor 14% gewijzigd door NoBrakes op 07-12-2016 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ahhhhh, nou dan kan die ban er gelijk af :+
Opgelost - het topic zakt vanzelf wel weg.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2016 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:25
Canaria schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:56:
[...]

Ja laks is het zeker, maar niet omdat ik te lui ben. Ik heb een eigen bedrijf waar veel tijd in gaat zitten, soms vooraf niet te voorzien.

Daar staat tegenover dat ik ook vaak al verstuur zodra iemand zijn adres heeft doorgegeven. Dan wordt het al bezorgd voordat de koper iets heeft overgemaakt. En als ik toevallig wat meer tijd over heb, rijd ik met plezier naar Groningen of Antwerpen om iets te bezorgen.
Op zich is dat niet zo erg, maar als je weet dat dat zo is dan kan je dat bij het sluiten van de deal gewoon zeggen toch? Stukje verwachtingsmanagement.
Pagina: 1