Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Mijn laptop is het aan het begeven dus het wordt weer stilaan tijd voor een nieuwe. Budget dat ik eraan wil geven: 600 a 850 EUR.
Zal vooral gebruikt worden om reeksen op te kijken, surfen en office. Moet sowieso een SSD hebben en een processor die 3 jaar meekan.

Ik ben volgende laptops tegengekomen, maar ik vind er helaas niet zoveel van terug wat reviews betreft:

Model met i7:
https://www.amazon.fr/gp/product/B01...A1X6FK5RDHNB96

Model met i5:

https://www.amazon.fr/gp/product/B01...K5RDHNB96&th=1

Iemand ervaring met dit model of andere gelijkaardige modellen? Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-11-2016 18:54)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dank voor de extra info; ik snap dat je een mooiere/zwaarde CPU op prijs stelt maar voor jouw doel is een i5-7200U eigenlijk veel te zwaar. Men kan het wel/niet met me eens zijn maar ik heb thuis "maar" een i5-4xxx serie met 16GB RAM en daar draai ik onder andere virtuele machines op (tot wel 6 tegelijk) voor mijn studie. En ik bewerk soms videos op 1440p zonder al te veel vertraging.

Voor een beetje internetten, films/series kijken op 1080p in H265 en wat internetten/Office, heb je aan de genoemde i5 meeer dan genoeg. Mocht er een i3-7xxx leverbaar zijn, zou die zelfs voldoen. De rest van de specs lijken me ook voldoende.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• MAX3400

MAX3400

Beide URLs werken niet; het kan niet lastig zijn om de betreffende laptops terug te vinden in https://tweakers.net/pricewatch/ of een andere bekende NL webwinkel.

Daarnaast hebben wij niet echt de intentie om overal op te klikken; je kan dus ook de specs van de laptops posten, uitleggen welke benchmarks je van de gebruikte componenten al hebt gelezen, waarom je over bepaalde benchmarks/componenten vragen hebt en dat afzetten tegen "iets meer info wat je ermee gaat doen".

Want reeksen kijken en een beetje internetten kan ook op reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2016 en die kost minder dan de helft van jouw genoemde budget.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd dat de links niet werken. Het meest gelijkaardige model dat ik kan terugvinden is deze: pricewatch: Asus VivoBook R558UQ-DM326T

Specs van toestel aangeboden op amazon (Asus Premium R558UQ-DM519T) zijn volgende:

Scherm FHD - 1920x1080
Geheugen: 1 TB + SSD 128GB
Processor : Intel Core i5-7200U
Grafische kaart : Nvidia GeForce 940MX 2G

680 EUR. Variant met i7-7500u kost 765 EUR. Vraag is natuurlijk of dit een goede deal is. Best buy guide al eens bekeken, zou liefst toch een iets snellere processor hebben dan een 3855U.

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

Dank voor de extra info; ik snap dat je een mooiere/zwaarde CPU op prijs stelt maar voor jouw doel is een i5-7200U eigenlijk veel te zwaar. Men kan het wel/niet met me eens zijn maar ik heb thuis "maar" een i5-4xxx serie met 16GB RAM en daar draai ik onder andere virtuele machines op (tot wel 6 tegelijk) voor mijn studie. En ik bewerk soms videos op 1440p zonder al te veel vertraging.

Voor een beetje internetten, films/series kijken op 1080p in H265 en wat internetten/Office, heb je aan de genoemde i5 meeer dan genoeg. Mocht er een i3-7xxx leverbaar zijn, zou die zelfs voldoen. De rest van de specs lijken me ook voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor je duidelijke antwoord. Zal de i5 worden dan.