Beveiligde disk images

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
Al sinds enige tijd ben ik mijn gehele administratie digitaal gaan doen. Geen gehannes meer met grote ordners en met goede naamgeving is het geheel voor mij ook veel makkelijker doorzoekbaar.

Maar, voor alsnog staat de hele reutemeteut gewoon in 1 folder. Ik heb dan wel mijn hele disk encrypted via filevault maar ik zou graag nog een stapje verder willen en mijn administratie als geheel nog eens versleutelen.

Ik heb nu zitten te zoeken naar een makkelijke methode om dit te doen. En wat mij wel aansprak is om een encrypted disk image aan te maken waar ik vervolgens mijn administratie op bewaar.

Maar er zijn nogal wat opties, zo kan ik kiezen voor de bekende DMG container. Maar op het web wordt ook veel gesproken over een sparsebundle. Met die laatste ben ik nu aan het experimenteren, deze heeft het voordeel dat je niet ineens een grote hoeveelheid schrijfruimte kwijt bent maar dat deze meegroeit met de inhoud hiervan. Wel moet je vooraf een grote instellen, welke ik nu op 4,6gb heb staan zodat ik deze nog mooi op een dvd kan knallen voor een offsite backup.

Zijn er Tweakers die hier ervaring mee hebben? Bijv hoe gaat Time Machine met dit soort zaken om? Ik zit ook niet te wachten dat bij elke kleine verandering er een enorm bestand weer gebackupped moet worden

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor wat betreft dat laatste: je het beste in plaats van een 'sparse disk image' een 'sparse bundle image' aanmaken. In het eerste geval zul je een x GB groot bestand hebben, die iedere keer in z'n geheel zal worden gebackuped als er een bit is gewijzigd. In het tweede geval zal je disk image bestaan uit een x aantal bestanden (bands) van ongeveer 8 MB per stuk (via de Terminal te wijzigen). Als er een bit is gewijzigd zal alleen de desbetreffende band worden gebackuped.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/