Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe live planboard laten zien op een groot scherm

Pagina: 1
Acties:

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Goedemiddag,

Ik werk in een kleine organisatie (8 man) waarin de planning altijd al een zeer grijs gebied was. De leidinggevende weet alles en wij krijgen per dag te horen wat te doen, en hebben op de eigen projecten na, geen idee wat er aankomen gaat.

Nu hebben we de afgelopen 6 weken hard gewerkt om de tool Asana te implementeren in ons bedrijf en dit gaat super. _/-\o_ .

To the point:
Wij hebben een groot 70" tv scherm en ik wil daar graag via Asana een live planboard laten zien. Hoe doe ik dit ?
Koop ik zo'n mini PC, waarop ik windows (misschien android? even testen) draai en via chrome dit planboard laat zien. Zijn er ook andere opties ? Kan de server hier nog iets voor betekenen ?

Het scherm moet wel van afstand benaderbaar zijn.

Ik hoor graag jullie spannende ideeën. (in de bijlage een voorbeeld van zo'n planboard).
Link naar plaatje
Met vriendelijke groet,

Thomas

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:18
Als je echt alleen maar dat planbord wilt laten zien, dan zou je inderdaad kunnen kijken naar een mini pc of iets in die richting. In Windows zou je dan met Task Scheduler kunnen instellen dat 'ie deze pagina in Chrome full-screen toont.
Denk dat het hier belangrijk is om het gewoon lekker simpel te houden. Je zou nog kunnen gaan voor een RPi of narrowcasting oplossingen, maar dat zal te ver gaan.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-11 21:04
ik neem aan dat zoiets webbased draait? Dan zou ik gewoon een RPi met browser in kiosk-mode ophangen. Zou genoeg over te vinden moeten zijn.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:41
Asana (ik neem aan het product getoond op asana.com) heeft niets te maken met Internet of Netwerken... Ik heb even op de site gekeken en je wilt het dashboard gewoon op een scherm tonen? Lijkt me simpelweg een computer met dat scherm er aan. Maakt het heel makkelijk en pak zo'n Intel Compute Stick (met Windows Pro voor RDP en makkelijke integratie als je met MS AD werkt, anders is alles goed).

De uitspraak dat het scherm van afstand benaderbaar moet zijn is een beetje lastiger. Bedoel je dat iedereen vanaf zijn/haar werkplek en cursor moet kunnen bedienen op dat scherm, of moet de site voor iedereen beschikbaar zijn? Als het goed is kan iedereen al bij de site, al dan niet via een app. Het door iedereen laten bedienen van de computer is wat lastiger. Je zou iedereen een tobo+touchpad kunnen geven wat draadloos aan die computer hangt. Maar of dat een handige oplossing is, iedereen een extra tobo..

Addicted to silent computing

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik zie aan jullie reacties dat ik het wat onhandig heb neergezet. Asana is een luxe web-based takenlijstje wat makkelijke views kan maken.

Ik wil deze website gewoon laten zien op de TV en hoopte via RDP het scherm te kunnen bedienen.
Ik heb nog een RPI in de kast liggen zonder doel, ik zal is een en ander proberen met die kiosk mode. Als dit niets wordt zal het wellicht zo'n stick worden.
Ik kon moeilijk een goede plek vinden en zat zwaar te twijfelen tussen hardware en netwerken :$
Een extra ToBo zou inderdaad ook prima zijn. |:(

Op school en onderweg zie je vaak dat er een PC aan hangt, was ook vooral benieuwd naar andere oplossingen.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:37
Ik gebruik zelf Intel Compute sticks op het werk om van normale TV schermen monitoring schermen te maken.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Pagina: 1