Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi-extender of Acces Point.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
Ik heb thuis het standaard router van Telfort (Sitecom WLR-3100) in de woonkamer staan. PC zit eraan verbonden via kabel en TV via wifi (geen problemen). Wifi op telefoons/tablets is tot de eerste verdieping ook nog te doen maar op de tweede verdieping is het bereik slecht, volgens mij voornamelijk te wijten aan de betonnen muren en vloeren van de jaren 80 woning icm met de interne antennes van de router.

Om het bereik op de tweede verdieping te verbeteren dacht ik in eerste instantie aan een wifi-repeater/versterker maar na wat reviews van repeaters gelezen te hebben vroeg ik me af of het misschien een beter idee is om het standaard router te vervangen door een nieuwe router met externe antenne's (en eventueel het Telfort router op de eerste of tweede verdieping als extra access point gebruiken)?

voor/nadelen imho:
- router duurder dan extender
+ wifi upgrade van "n"naar "ac".

...

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Beste antwoord (via Frentik op 30-11-2016 15:04)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De Sitecom WLR-3100 is geen modem maar een router (met ingebouwde WiFi-AP).

Je hebt dus ergens in huis een daadwerkelijke modem (of evt NTU als je glasvezel hebt, maar dat wordt in de volksmond onterecht ook een 'modem' genoemd).

Exact wat mogelijk is hangt af van je situatie, wil je daar advies over dan moet je volledig zijn.

In ieder geval is het niet gek dat je met een enkele WiFi-AP (de router/AP beneden) niet een heel betonbunker van een huis gedekt krijgt. Om overal goede dekking te realiseren heb je vaak twee AP's nodig. Daarnaast is die WLR-3100 een ongelofelijke low-end prutding, met 100Mbps Ethernet en alleen 2.4GHz WiFi, dus je zou kunnen overwegen om zowel boven als beneden iets nieuws te plaatsen.

Exact wat hangt wederom af van welke modem je daadwerkelijk hebt en wat hij kan. Als je modem ook een router is (ik verwacht van Telfort stiekem gewoon een Experiabox in de meterkast...) dan heb je een of twee AP's nodig. Heeft de 'modem' geen routerfunctie, dan heb je beneden een router nodig en boven een AP.

Wat je sowieso nodig gaat hebben is een goede Ethernetkabel om de AP boven met de router beneden (of dat nu in je modem zit of een los kastje) te verbinden.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Modem kan je niet zomaar vervangen volgens mij, kijk eens op de Telfort website, daar kan je een Acces Point kopen die je kunt inzetten : (Telfort noemt het een WiFi versterker)

https://www.telfort.nl/pe...wifi-versterker-kopen.htm

50 euro

5-port autosensing 10/100/1000Base-T & auto MDI/MDI-X Ethernet switch including 1 dedicated uplink port
1 x USB 2.0 1000mA
1 x USB 3.0 1000mA
WiFi complies with IEEE 802.11ac, IEEE 802.11n and 802.11b/g standards

Het is dezelfde die in dit topic wordt besproken:

KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

[ Voor 12% gewijzigd door Breezers op 28-11-2016 15:52 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • Beste antwoord

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt dus ergens in huis een daadwerkelijke modem (of evt NTU als je glasvezel hebt, maar dat wordt in de volksmond onterecht ook een 'modem' genoemd).

Exact wat mogelijk is hangt af van je situatie, wil je daar advies over dan moet je volledig zijn.

In ieder geval is het niet gek dat je met een enkele WiFi-AP (de router/AP beneden) niet een heel betonbunker van een huis gedekt krijgt. Om overal goede dekking te realiseren heb je vaak twee AP's nodig. Daarnaast is die WLR-3100 een ongelofelijke low-end prutding, met 100Mbps Ethernet en alleen 2.4GHz WiFi, dus je zou kunnen overwegen om zowel boven als beneden iets nieuws te plaatsen.

Exact wat hangt wederom af van welke modem je daadwerkelijk hebt en wat hij kan. Als je modem ook een router is (ik verwacht van Telfort stiekem gewoon een Experiabox in de meterkast...) dan heb je een of twee AP's nodig. Heeft de 'modem' geen routerfunctie, dan heb je beneden een router nodig en boven een AP.

Wat je sowieso nodig gaat hebben is een goede Ethernetkabel om de AP boven met de router beneden (of dat nu in je modem zit of een los kastje) te verbinden.

Oslik blyat! Oslik!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:34:

Klopt je hebt gelijk, het is de standaard telfort router die je bij een abo krijgt, TS aangepast. De router is rechtstreeks aangesloten op het NTU via UTP.

Er liggen utp kabels naar de eerste en tweede verdieping dus dat moet lukken.

Dan ga ik denk ik voor een nieuwe router beneden en deze standaard router als AP ga gebruiken.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel