Ik heb thuis het standaard router van Telfort (Sitecom WLR-3100) in de woonkamer staan. PC zit eraan verbonden via kabel en TV via wifi (geen problemen). Wifi op telefoons/tablets is tot de eerste verdieping ook nog te doen maar op de tweede verdieping is het bereik slecht, volgens mij voornamelijk te wijten aan de betonnen muren en vloeren van de jaren 80 woning icm met de interne antennes van de router.
Om het bereik op de tweede verdieping te verbeteren dacht ik in eerste instantie aan een wifi-repeater/versterker maar na wat reviews van repeaters gelezen te hebben vroeg ik me af of het misschien een beter idee is om het standaard router te vervangen door een nieuwe router met externe antenne's (en eventueel het Telfort router op de eerste of tweede verdieping als extra access point gebruiken)?
voor/nadelen imho:
- router duurder dan extender
+ wifi upgrade van "n"naar "ac".
...
Om het bereik op de tweede verdieping te verbeteren dacht ik in eerste instantie aan een wifi-repeater/versterker maar na wat reviews van repeaters gelezen te hebben vroeg ik me af of het misschien een beter idee is om het standaard router te vervangen door een nieuwe router met externe antenne's (en eventueel het Telfort router op de eerste of tweede verdieping als extra access point gebruiken)?
voor/nadelen imho:
- router duurder dan extender
+ wifi upgrade van "n"naar "ac".
...
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel