• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb nu een VT60 plasma. Daarvan zei men dat inbranden niet meer kan gebeuren.
Helaas, als ik de tv gebruik zijn dit films (met ondertitels).
Ik zie hier een "veeg" op de plek waar de onderstitels staan (niet iedereen valt het op). De "veeg" is er ook al bij het aanzetten.

Voordat ik dus overschakel naar OLED wil ik graag gebruikerservaring van mensen die *veel* ondertitels gebruiken.

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-01 15:39
Waarschijnlijk post een mod zometeen de vraag of je zelf al onderzoek hebt gedaan. Dit artikel is wellicht interessant (heb het zelf niet helemaal gelezen): http://televisions.review...ms-causes-image-retention

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
De meeste dingen die ik vind gaan niet over ondertitels maar echt statische beelden.
Aangezien ik bij plasma tv's al slechte ervaring mee heb zoek ik mensen met ondertitels. En veel engelse reviews gebruiken geen ondertitels. Daarbij doe ik ook de aanname dat ik de tv alleen voor films gebruik, dus hij zal altijd ondertitels tonen wanneer in gebruik.

[ Voor 21% gewijzigd door MisterE op 28-11-2016 16:46 ]

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:50
MisterE schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:28:
Ik heb nu een VT60 plasma. Daarvan zei men dat inbranden niet meer kan gebeuren.
Helaas, als ik de tv gebruik zijn dit films (met ondertitels).
Ik zie hier een "veeg" op de plek waar de onderstitels staan (niet iedereen valt het op). De "veeg" is er ook al bij het aanzetten.

Voordat ik dus overschakel naar OLED wil ik graag gebruikerservaring van mensen die *veel* ondertitels gebruiken.
Ik ken het probleem, bij mijn vorige samsung plasma, C7700 had ik dit probleem ook.. Ik ben overgestapt op oled, het 910V model. Ik kijk véél series en veel ondertitels, nooit geen spoor van te bekennen, zelfs niet met black bars en witte ondertitels.. beeld blijft even mooi en geen IR/burn in sporen te bekennen :).

Deze link kan je helpen:
http://televisions.review...ms-causes-image-retention

Ze laten een OLED 20! uur op een statisch scherm staan en kijken dan wat het resultaat geeft op termijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door demon326 op 28-11-2016 19:56 ]

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-01 22:49

invincible30

Psn: pelter29

Ik kan bovenstaande beamen.
Kijk ook veel dingen met ondertiteling op oled tv.
Er zal vast retentie zijn, maar het valt mij niet op.
Dit in tegenstelling tot meerdere panasonic plasmas die ik heb gehad.
Hierop was retentie heel storend.