Verwijderd

Topicstarter
Nu de nieuwe spelcomputers dichterbij komen dacht ik maares een topic te openen over wat jullie hier van vinden.

hier ff wat feitjes

GameCube

1. waarschijnlijk de goedkoopste van de 3 (500/600)
2. niet je oude spellen draaien op de GameCube
3. geen cardridge, maar (soort) DVD (overigens niet om je DVD films op te draaien)
4. Waarschijnlijk geen territorial lockout: dat wil zeggen dat je je Japanse spellen ook in dezelfde machine kan gooien
GAMES voor de NGC: natuurlijk de klassiekers maar ook SONIC (echt waar)

PlayStation2

1. duurste van de 3 (eerst 1149, maar nu 999)
2. wel je oude spellen draaien op de PS2
3. DVD-spellen en ook kan je films bekijken
GAMES: De PS2 is de enige die nu al uit is en de games zien er goed uit op Metal Gear solid 2 moeten we nog ff wachten.

Xbox

1. de prijs is 299 Dollar (reken zelf maar uit)
2. helmaal nieuwe console (nog geen hele goede spellen in de line-up)

Na deze feiten wil ik graag van jullie weten wat jullie van deze nieuwe consoles vinden en of je er een zou kopen (en dan natuurlijk welke) of heb je liever een DreamCast :P

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 17:04 schreef Accelerator het volgende:
Nu de nieuwe spelcomputers dichterbij komen dacht ik maares een topic te openen over wat jullie hier van vinden.

hier ff wat feitje

GameCube

4. Waarschijnlijk geen territorial lockout: dat wil zeggen dat je je Japanse spellen ook in dezelfde machine kan gooien.....
Wel territorial lockout want een Amerikaanse versie (NTSC) draait immers niet op een PAL TV systeem.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op zaterdag 30 juni 2001 17:18 schreef Single Guy het volgende:

[..]

Wel territorial lockout want een Amerikaanse versie (NTSC) draait immers niet op een PAL TV systeem.
Je moet tegenwoordig wel echt een TV uit het jaar 0 hebben als je er geen NTSC op af kunt spelen. Dus dat moet niet echt een probleem zijn.

En imho is import altijd beter omdat de games er dan eerder zijn, Euro releases lopen altijd zo ver achter :(

Ik ga zeker weten voor de Xbox, Gamecube twijfel ik nog over (weinig van gezien tot nu toe) en PS2, mja. Ik heb hem nog steeds niet gekocht en denk ook eerlijk gezegd dat dat niet meer gaat gebeuren. De klappers blijven gewoon te lang uit voor die console.

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik ga voor de Gamecube.
Nintendo heeft: -goede games
-lage prijs
-dedicated gaming machine
-Link met GBA

PS2 is te duur voor een lagere kwaliteit dan GC.
X-Box is ook wel cool, maar ik denk dat de GC toch betere spellen krijgt.
En als ik een dvd speler wil koop ik die wel appart.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 juni 2001 17:32 schreef Famoso het volgende:
Ik ga voor de Gamecube.
Nintendo heeft: -goede games
-lage prijs
-dedicated gaming machine
-Link met GBA

PS2 is te duur voor een lagere kwaliteit dan GC.
X-Box is ook wel cool, maar ik denk dat de GC toch betere spellen krijgt.
En als ik een dvd speler wil koop ik die wel appart.
Helemaal mee eens vooral omdat ik sinds 22 Juni ( :P ) een GBA heb aangeschaft en omdat ik nog nooit iets anders heb gehad dan een Nintendo (Nes, GameBoy, Snes, N64 en GBA)
dus ik denk dat ik ook een NGC koop (wel zo goedkoop t.o.v Xbox en PS2) :)

Verwijderd

vind trouwens dat de XBoX best leuke en veelbelovende games (Halo) heeft..

Maar ik ga als een echte Nderlander toch eerst een tijdje de kat uit de boom kijken :+

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 18:07 schreef Pjemco het volgende:

Maar ik ga als een echte Nderlander toch eerst een tijdje de kat uit de boom kijken :+
Totdat ze 50% zijn afgeprijsd ofzo ;)

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar als die X-Box uitkomt, wordt nogal over-hyped volgens mij, maar dat kan je verwachten (tis tenslotte Microsoft.. :P ) en ook wat games betreft hebben Sony en zeker Nintendo meer ervaring..

ik denk dat meeste mensen een Playstation 2 zullen kopen, vanwege compatible met PS1 cd's (hoef je die niet weg te doen) en vanwege DVD..

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025

BitBit3r

Lid

Ik wacht ff maar kijk uit naar de XBOX.
Microsoft drukt die er toch door, en met een beetje mazzel zal het een erg goede console worden. Het is tenslotte een halve PC ;)

Microsoft met zoveel geld kan doen en laten wat ze willen. Nogal klote dat ze net zoals Halo alle goede spellen alleen voor de XBOX kunnen laten uitkomen...

Wat er ook gebeuren moogh...

Verwijderd

voor gamecube freaks : http://cube.ign.com/news/35138.html

(allemaal filmpjes van de E3 van gamecube games)

Verwijderd

halo zonder Inet support sux, ik wacht wel op de pc versie (of komt die niet meer?)

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op zaterdag 30 juni 2001 19:28 schreef BitBit3r het volgende:
Ik wacht ff maar kijk uit naar de XBOX.
Microsoft drukt die er toch door, en met een beetje mazzel zal het een erg goede console worden. Het is tenslotte een halve PC ;)

Microsoft met zoveel geld kan doen en laten wat ze willen. Nogal klote dat ze net zoals Halo alle goede spellen alleen voor de XBOX kunnen laten uitkomen...
inderdaad. M$ heeft er niet voor niets een half miljard doller in de marketing gestoken. met een half miljard kun je heel veel doen. verder komen er per maand waarschijnlijk meer spellen uit dan alle andere consoles samen (als je de conversies meetelt) verder lijken crimson skies en halo mij wel leuk. en er zullen ook wel een paar andere leuke spellen voor uitkomen

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Ik ga voor de Gamecube omdat zo'n zilveren gamecube met gouden controller er wel zo :9~ uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://gcubeuniverse.homestead.com/files/mariocube_2.JPG

PS2 of XboX ga ik misschien ook wel proberen maar dan wel sterk afgeprijsd of een 2ehandsje :P

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• admiral866
  • Laatst online: 12-03 19:12

admiral866

The King Personality Disorder

zeker de gamecube

ps2 : 2 control ports >> hahahaha..

En als het over xbox gaat hoor je eigenlijk alleen maar halo.
nja een spel is best wel weinig hoor.

ga idd maar ff kijken op die ign pagina (paar posts hierboven).
ik hoop alleen dat nintendo wat meer reclame maakt, want imo is het daar best wel mis gegaan. En natuurlijk het kiddie-imago een beetje in een hoekje drukken.
Dan moet het ze wel lukken.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik ga ze alle 3 nemen.
Een PS2 heb ik al, wacht op en non-swap modchip ;)
De Xbox komt daarna en als laatst als ik geld heb neem ik een gamecube.
Oja ik heb ook al een GBA :P

Verwijderd

Aangezien ik alle machientjes al heb gezien en de spellen heb gezien en of gespeeld denk ik dat ik wel een redelijke indruk heb.

Een PS2 vind ik momenteel nog te duur en de goede spellen zijn er nog niet, maar komen wel (MGS2, Onimusha, Devil May Cry etc) dus die zie ik mezelf nog wel 1 kopen. De DVD film feature zegt me niks, ik heb liever een stand alone DVD speler die ook MP3 CD's enzo kan afspelen :)

De X-Box viel me vet tegen. Ik vind het ontwerp van de kast wel leuk maar de spellen maakte geen indruk. Halo is zwaar overhyped, het ziet er mooi uit maar een PC kan dit over 6 maanden ook. Verder heb ik alleen maar PC franchises gezien (Oddworld en Unreal). Eerlijk is eerlijk, echt goed gekeken heb ik niet...maar de X-Box krijgt het moeilijk volgens mij.

De Gamecube maakte eigenlijk meteen een grote indruk op me. De spellen zien er echt HEEL goed uit (vooral Mario's Mansion is tof) en Nintendo staat nog steeds voor speelbaarheid. Doe daar de laagste prijs bij (199 dollar) en kassa...mijn mening is dat Nintendo het het best gaat doen met z'n nieuwe console.

R./

• admiral866
  • Laatst online: 12-03 19:12

admiral866

The King Personality Disorder

helemaal mee eens.
maar
vooral Mario's Mansion is tof)
is toch Luigi's mansion :?

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 17:04 schreef Accelerator het volgende:

hier ff wat feitjes

GameCube

1. waarschijnlijk de goedkoopste van de 3 (500/600)Nee, 199 dollar. Dat zal denk ik een gulden of 700 worden...
2. niet je oude spellen draaien op de GameCube Nee, dus?
3. geen cardridge, maar (soort) DVD (overigens niet om je DVD films op te draaien)Mini DVD idd. 1,5 gig data, bijna niet te kopieren. Laadtijden minimaal.
4. Waarschijnlijk geen territorial lockout: dat wil zeggen dat je je Japanse spellen ook in dezelfde machine kan gooienTja..
GAMES voor de NGC: natuurlijk de klassiekers maar ook SONIC (echt waar)[b]Yepz, Sonic Team gaat waarschijnlijk voor de GameCube ontwikkelen.

PlayStation2

1. duurste van de 3 (eerst 1149, maar nu 999)[b]Duurste kun je niet zeggen, in de VS even duur als de Xbox daar gaat kosten (300 dollar).
2. wel je oude spellen draaien op de PS2
3. DVD-spellen en ook kan je films bekijken
GAMES: De PS2 is de enige die nu al uit is en de games zien er goed uit op Metal Gear solid 2 moeten we nog ff wachten. Tja, maar voor 1 game koop ik geen console.

Xbox

1. de prijs is 299 Dollar (reken zelf maar uit)1200 piek.
2. helmaal nieuwe console (nog geen hele goede spellen in de line-up)Valt mee...

Na deze feiten wil ik graag van jullie weten wat jullie van deze nieuwe consoles vinden en of je er een zou kopen (en dan natuurlijk welke) of heb je liever een DreamCast :P
Tja, dat was het zo'n beetje.

Verwijderd

300 dollar is 1200 gulden :?

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Hmm de N64 kostte bij introductie in nederland FL499,- en in de US toen ook $199 net zoals de GCN nu, (dollar was wel een tikkie lager). Ik denk dat de GCN FL599,- wordt.

f.k.a D³

Verwijderd

Wat hermen bedoelt met zijn 1200 piek is dat de ps2 ook 299 dollar bij de releAse was, maar dxat werd vertaald in 1200 piek hier... |:(

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Nintendo Gamecube
- - -
GBA kan je als controller gebruiken
- - -

PS2
- - -
Kost nu 888 gulden bij de free record shop in rotterdam alexandrium
- - -

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Verwijderd

PS2 natuurlijk.... :o

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 juni 2001 20:34 schreef Hermen het volgende:

[..]

Tja, dat was het zo'n beetje.
1. Nintendo BENELUX zegt 500/600 aldus: PU
2. PS2 is wel de duurste want Microsoft gaat dus echt niet dezelfde fout maken als PS2 (de sales in de Benelux vallen namelijk behoorlijk tegen)
3. koers dollar = fl 2,60 (ongeveer) (= 299 * 2,60 = fl 777,40 rond ik af op 800) dus wtf heb je met je 1200
4. en de line-up valt niet mee (lees PU juli 2001 nummer 07 jaargang 09 :P )(het klopt dat de PS2 net zo duur is in Amerika als de Xbox, maar ze zijn niet dom bij Microsoft)

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Is wel leuk al die nederlandse prijzen maar vergeten jullie niet dat dat pas begin 2002 wordt?

Terwijl de Cube en de Xbox ergens in de herfst al uitkomen (October dacht ik?). Dus reken maar op minimaal 1200 per machientje :)

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

O ja in 2002 wordt er natuurlijk al in euro's betaald, helemaal vergeten :+

Zal wel weer aangegrepen worden om 'leuk' af te ronden zodat we nog meer kunnen betalen *grom* :(

f.k.a D³

Verwijderd

Errr...correctie op eerdere post...het is inderdaad Luigi's Mansion :) Kun je indenken hoe gewend we zijn dat Mario de hoofdrol krijgt!

Enniewee...om nog iets toe te voegen op de hoge verkoopprijs van de PS2 in Nederland, dit heeft slechts gedeeltelijk te maken met de hoge releaseprijs van Sony, het andere gedeelte kunnen we danken aan onze staat. Sony heeft getracht de PS2 te introduceren als multimedia machine, en niet als spelcomputer...voornamelijk door te wijzen op de DVD film feature. Dit is echter afgewezen en de PS2 wordt beschouwd als spelcomputer waar de belastingen en invoerkosten dus veel hoger voor zijn dan voor een multimedia apparaat. Ik vermoed dat ook Microsoft dit zal proberen, en als ze het lukt dan zal de prijs misschien wel meevallen.

R./

Verwijderd

Ik ga denk ik voor de GameCube, op die X-Box komen volgens mij allemaal van die veredelde pc games uit, en aangezien ik een pc heb vind ik dat een beetje onzinnig.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand misschien of de GameCube of Xbox een i-net aansluiting heeft voor Kabel? ik wil namelijk wel als ik zo'n ding heb over i-net kunnen spelen das namelijk wel zo leuk :)

Verwijderd

X-Box heeft een ingebouwde 10/100 mbit NIC en voor de gamecube kan je der geloof ik eentje los bij kopen.

Verwijderd

Topicstarter
welke console denken jullie dat het meeste verkocht gaat worden ?

ik persoonlijk denk de GameCube vanwege prijs, spelaanbod en het is een oude vertrouwde Nintendo :)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

wat ik niet snap is dat de hele pers de concurrenten van M$ regelrecht overneemt. de box is nog niet dood. waar moet ik anders mijn 1200 gulden aan uigeven volgende maart :'( ? dan maar een gf 3u met 128 mb ram :9~

verder zie ik persoonlijk niks in de ps 2. als het zo moeilijk was om er direct goede games vor te schrijven dan zal dat na verloop van tijd weinig veranderen.

de structuur blijft hetzelfde. de pc kennen de programmeurs al. alleen de memorymanagement is anders (shared) dus dat werkt in het voordeel van de programmeurs die zo in een keer veel complexere games kunnen schrijven. verder kan de proc omdat ie zo veelzijdig is veel meer verschillende typen logica aan dan die van een dedicated console proc wat m.i. voor veel veelzijdigere games kan zorgen (of is dit maar een hersenspinsel)

de GC is gewoon een pc met een speciale proc die door ibm is gemaak. (nou heeft ibm wel deep blue gemaakt, true) maar de gc heeft haast geen origiginele games en bijna alleen maar franshises. (mario, star wars, pokemeuk etc.) dat trekt me niet. GC is voor kiddies. ps2 en box voor grownups en daar trekt de ps2 het denk ik niet dus kies ik voor box

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik wacht tot ik 2nd gen spellen van zowel de PS2 en de Xbox heb gezien voordat ik oordeel. Tot die tijd heb ik nog steeds een Dreamcast.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 23:52 schreef Accelerator het volgende:

[..]

1. Nintendo BENELUX zegt 500/600 aldus: PU
2. PS2 is wel de duurste want Microsoft gaat dus echt niet dezelfde fout maken als PS2 (de sales in de Benelux vallen namelijk behoorlijk tegen)
3. koers dollar = fl 2,60 (ongeveer) (= 299 * 2,60 = fl 777,40 rond ik af op 800) dus wtf heb je met je 1200
4. en de line-up valt niet mee (lees PU juli 2001 nummer 07 jaargang 09 :P )(het klopt dat de PS2 net zo duur is in Amerika als de Xbox, maar ze zijn niet dom bij Microsoft)
1) PU zou ik sowieso niet als goede bron gebruiken. Maar goed, dollars worden voor de EU altijd eerst omgezet naar ponden. Dus 1 dollar wordt opeens 1 pond. Niet logisch, nee, maar goed, wat doe je eraan?
2) De PS2 werd ook vertaald naar 1200 gulden. Zelfde reden als punt 1.
3) Dat zeg ik dus, daar ga je de fout in. Je kunt niet zomaar omrekenen, vanwege meerdere redenen.
4) Amped, Halo, Azurik...en dan ben ik geen Xbox fan ook. Lees Edge ook maar eens, staan meer dan genoeg goede games in.

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 23:45 schreef ocf81 het volgende:
[blaat]
de GC is gewoon een pc met een speciale proc die door ibm is gemaak. (nou heeft ibm wel deep blue gemaakt, true) maar de gc heeft haast geen origiginele games en bijna alleen maar franshises. (mario, star wars, pokemeuk etc.) dat trekt me niet. GC is voor kiddies. ps2 en box voor grownups en daar trekt de ps2 het denk ik niet dus kies ik voor box
Kiddie?
Eternal Darkness
Wave Race
Perfect Dark II
Thornado
Trust me, er komen meer dan genoeg niet kiddie games uit. En dit zijn alleen nog maar de 1st en 2nd party titels (en dan vergeet ik er errug veel, tis nog vroeg), 3rd party titels moeten nog komen. Wacht maar op Spaceworld...

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

BTW ik zij dus dat dat mij weinig trekt. ik denk dat die box mij beter gaat bevallen maar ik kijk wel een maandje of 2 à 3 voordat ik hem koop.

prefectdark zuigt qua besturing vindt ik. na een uur kon ik het nog niet. dat was bij doom (waar ik ook alleen maar knoppen had) wel anders! ik wil wel eens een console benchmark zien. dus gewoon een bepaalde set scenes en situaties nabouwen en benchen en dan kijken welke daar het beste uit komt. (beetje à la 3dmark maar dan niet zo in het voordeel van één console zoals 3dmark nu zo naar nvidia neigt)

en bij nintendo zit altijd redelijk veel 1st en 2nd party spul en relatief weinig 3rd party stuff (naast die EA shit wat overal op uitkomt dan) dus dan krijgen we dus een paar dan die goede spellen (en dan zonder een noemenswaardige multiplayer, dus dan heb ik het gespeeld en dan moet ie wel heel goed zijn wil ik hem nog een paar keer gaan spelen.

© ocf81 1981-infinity

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Er wordt hier gezegd de PS2 de duurste en de XBOX $299! Als je even had door gezocht die fokking PS2 kost in de VS ook $299! alleen in europa is die 400 piek duurder ofzo. Sony gaf als reden omdat er hier teveel gekopieerd wordt >:)

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:52

Tarin

Just plain weird.

Gamecube
Ik ben nou eenmaal Nintendo-freak :9
Nou nog m'n broertjes overhalen mee te betalen.. we hebben de n64 ook samen gekocht, en een van de 2 heeft al 1500 piek uitgegeven aan spellen :Y)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08-2025

Crazy Harry

Altijd te laat

Ik zie vaak ergens gezegd worden dat de spellen op de GameCube niet origineel zijn. Ik ben er van overtuigd dat die mensen die dat zeggen nog maar amper iets van de GameCube spellen gezien hebben. De gebruikelijke namen zoals Mario, Zelda, enz zitten wel in de titels maar zoals bij elke Nintendo machine zit er weer originele gameplay aan.

Van de Xbox spellen heb ik nog maar weinig origineels gezien, terwijl ik het allemaal toch goed volg (ik lees ook Edge ja).
De spellen op de Xbox mogen dan wel andere spellen zijn dan er op PC uit komen, maar het soort spellen lijkt er toch zoveel op dat de Xbox weinig toegevoegde waarde heeft voor iemand die al een pc heeft staan.

En de PS2? koop m nu, er zitten zo weinig echt goede spellen op dat je toe bent aan een nieuwe console zodra de Cube en de Box komen, en zo duur wordt een Cube niet...

Verwijderd

Xbox ga ik kopen, ding is goedkoper dan geforce3 los op de markt en volgens mij komen er zeker vette games op

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Op zaterdag 30 juni 2001 19:58 schreef BOMBER het volgende:
Ik ga ze alle 3 nemen.
Een PS2 heb ik al, wacht op en non-swap modchip ;)
De Xbox komt daarna en als laatst als ik geld heb neem ik een gamecube.
Oja ik heb ook al een GBA :P
En als je een pc hebt heb je al alles in 1... ;)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

ondanks dat mijn windows de laatste tijd verdacht vaak vastloopt ga ik voor de X-Box denk ik. Alleen al omdat daaar de nieuwe Abe op uitkomt en natuurlijk HALO. Als 2e keuze zou ik het niet weten, omdat de PSX het heel goed deed zou ik voor de PS2 gaan, maar Nintendo vanwege Mario Kart, Mario en Rogue Squadron 2!...twordt heel moeilijk voor mij :(

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-03 15:57

franklin

denkt teveel...

ik heb sinds maandag een ps2, wat een vet ding! Ben nooit zo'n liefhebber geweest van consoles, maar de dvd en een goede prijs gaven de doorslag :)

vandaag ff meegenomen naar mijn werk, SSX op de beamer rules :9~

Verwijderd

Dag allemaal.

Nu je het hebt over de GAMECUBE,PS2 en de rest, moet ik zeggen dat ik met je eens ben. De Gamecube is de goedkoopste van allemaal.

Volgens veel Amerikaanse vrienden wordt ie ongeveer rond de fl 600,- of goedkoper. Dat wordt dan gelijk kopen. Wees wel snel, want ik kan jullie wel zeggen dat er maar ongeveer 10% in Nederland van komt vergeleken met de rest van Europa. In Duitsland wordt dat 35%. ach. die Duitsers weer.

lol

;)
Pagina: 1