Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GamePC 1200~ euro

Pagina: 1
Acties:

• Daydreamz91
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuw systeem voor de toekomst; oude desktop is 3,5j oud en begin het te merken. Wil het nieuwe systeem gebruiken voor gaming (over het algemeen csgo/league, maar ook af en toe een triple a title), programmeren en miss later nog videobewerking.

Gebruik normaal de bbg als richtlijn, maar kwam wat tegengestelde opmerkingen tegen in de comments. Vandaar dat ik wat extra hulp zoek :)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs ligt rond de 1200~ euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb zelf al alle randapparatuur inclusief beeldschermen (60hz, 144hz monitor), alsmede een 1TB samsung hd103sj en een 250gb evo ssd

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe heb ik alle basiscomponenten nodig, kast, videokaart, cpu en koeling, ram en moederboard

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zat zelf te kijken naar een i7 6700k cpu in combinatie met een 1070 kaart, alleen niet volledig over uit welke versie van de 1070 kaart ik daarbij wil. Heb momenteel een kaart met 3 fans en coil whine, zou het liefst een iets stillere kaart hebben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet allemaal binnen de kast passen, en zoals eerder vermeld voorkeur voor een stiller systeem waar mogelijk

Ga je overklokken?
Heb nog nooit echt serieus aan overklokken gedaan omdat het nooit nodig was om games redelijk te kunnen draaien, wil wel de mogelijkheid behouden voor toekomst

Wat verwacht je van ons?
Iets meer duidelijkheid op het gebied van videokaart en moederboard icm met koeling. In bbg staat bijv cpu fan van €75, maar kom in de comments al tegen dat dit zwaar overbodig is.

Daarnaast wil ik graag een mooi passend systeem. Heb daarvoor onderstaand alvast als basis bij elkaar gezocht.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 358,16€ 358,16
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1Corsair Carbide 300R€ 78,86€ 78,86
1Scythe Mugen 4€ 37,95€ 37,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 96,95€ 96,95
1Corsair RM650x€ 104,95€ 104,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 825,82

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Zoals ik ook in andere topics steeds aan geef: bedenk wel dat 'de mogelijkheid houden' om te overklokken je op dit moment zo'n €120 kost, terwijl je lang niet altijd echt veel prestatiewinst kan boeken. Als je de mogelijkheid om over te klokken zou laten varen, kun je een goedkopere non-K processor, goedkoper moederbord en goedkoper geheugen nemen.

Welke GTX 1070 je wil nemen is vooral een kwestie van reviews lezen. De pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G is over het algemeen een van de stilste als ik me niet vergis.

Op welke resolutie game je? Als je 1080p gamet, zou een GTX 1060 ook al voldoende zijn. Het prijsverschil steek je in je zak en zou je over een paar jaar kunnen besteden aan een upgrade van de videokaart.

Ook zou je nog naar de R9 Fury kunnen kijken. Deze presteert weliswaar minder dan de GTX 1070 maar is voor 1080p snel genoeg en gunstig geprijsd: pricewatch: Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1050Mhz)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Voeding kan gemakkelijk naar een pricewatch: Corsair RM550x 650 watt is overkill en 550 watt ook al aangezien het systeem niet meer dan 250 watt zal verbruiken onder full load maar een betere voedig in het 400-550 watt segment bestaat er niet. Daarnaast zou ik de cpu koeler veranderen naar een passieve pricewatch: Arctic Freezer i32 die qua koelprestaties niet onder doet dan de Mugen en met 6 jaar garantie komt.

[ Voor 28% gewijzigd door McFastFood op 28-11-2016 15:08 ]

• Daydreamz91
Arctic is de enigste uitgever van passieve koeling die ik kan vinden in Pricewatch, wat is het voordeel van passief over actief?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Daydreamz91 schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:37:
Arctic is de enigste uitgever van passieve koeling die ik kan vinden in Pricewatch, wat is het voordeel van passief over actief?
Passief wil in dit geval enkel zeggen dat die onder een bepaalde temp uit staat. Vanaf je begint te gamen niet dus... tja...

Kijk misschien eerder eens naar een andere/betere case, deze is (buiten lelijk) ook al wat verouderd en niet zo heel stil en heeft redelijk wat tekortkomingen die recentere cases niet hebben.

Overclocken laat je best al achterwege als je dat niet echt interesseert, performance mirakels moet je der ook niet van verwachten voor een game PC. Daarom een wat meer basic Mobo en je spaart aardig wat geld uit. De 'K' processor kan je wel nog overwegen omdat die stock toch wat sneller is dan de non-K en gezien de grote van je budget amper meer kost.

Voeding zoals hieboven al vermeld een 550w is meer dan voldoende voor een 1070 combo. Met die 500€ van de 1070 erbij (en besparing op mobo/voeding) kom je net binnen je budget.

• Daydreamz91
Zou dit moederbord een goede 2e optie zijn?

pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

• Inrage
Ja

• Daydreamz91
en qua behuizing? Heb vooral carbide 300D gekozen omdat hij basic is, voorkeur gaat uit naar closed case, maar kon zelf weinig alternatieven vinden.

Zou deze bijv een betere optie zijn?

pricewatch: Fractal Design Define S

Heb niet echt het idee dat hier zeeën van ruimte in zit

[ Voor 42% gewijzigd door Daydreamz91 op 28-11-2016 16:09 ]

• Daydreamz91
En heb rondgekeken voor gtx 1070 kaarten, in mijn optiek zijn deze 2 kaarten identiek buiten de looks om toch?

pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB

vs

pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Op pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P kun je in ieder geval niet overklokken. Daar heb je Z170 voor nodig. Ook zul je op dit moederbord ander geheugen moeten pakken, pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 bijvoorbeeld. Het moederbord kan namelijk geen 3000 MHz aan.

De carbide en de define S zijn beide goede kasten.

Palit en Gainward hebben vaak dezelfde koelers inderdaad.

• Daydreamz91
Indien ik voor een Z170 bord ga, wat maakt het verschil tussen een bord van 100~ of 150~, buiten wat extra usb aansluitingen of mogelijkheid om er meerdere grafische kaarten in te stoppen?

• Inrage
Waarom zou je voor een Z mobo gaan als je de mogelijkheden toch niet gebruikt?
Het verschil in snelheid van het geheugen ga je niet echt merken hoor.

Wat je eigenlijk zoekt is dit:

pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
pricewatch: Intel Core i5-6500 Boxed
pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

Snel zat en voor wat basic videobewerking is deze i5 ook geen kleintje...

Een GTX1070 daarin als je toch veel geld wil uitgeven, maar als je maar op 1 Full HD monitor speelt dan kan dat even goed met een GTX1060...
Het platform (mobo + CPU) laten een upgrade toe binnen 2-3 jaar, hop nieuwe GPU er in en je kan er weer langer mee verder. (ipv nu een dure 1070 te kopen)
Pagina: 1