Is mijn voeding sterk genoeg voor 2x R9 290X + i5 4670k?

Pagina: 1
Acties:

• Redsaw66
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-01 12:01
Ik zoek een?
Voeding

Wat is je budget?
Ik heb vorige vrijdag een Seasonic M12II Evo 750W aangeschaft, is dit voldoende?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Seasonic

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
2x R9 290X Crossfire
i5 4670k
Z97 Chipset Motherboard
Mogelijk overclock op GPU en CPU.

Mijn vraag is of mijn huidige voeding sterk genoeg is om beide kaarten + CPU te voeden. met eventuele overclock.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Dat zit wel goed. (Al is dat wel krap aan, en overclock denk ik niet zo verstandig?)

Of de voeding erg goed is, en of er niet iets beter voor dat geld te vinden is, dat weet ik dan weer niet :P

http://www.guru3d.com/art...-review-benchmarks,4.html

Ongeveer 550watt under load volgens deze graph met een 3960x.

Beste kan je even het voeding topic doornemen.

[ Voor 54% gewijzigd door legendareN op 28-11-2016 14:27 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is op het randje; als je de reviews mag geloven, kan een 290X per stuk zo rond de 300W piek trekken. Twee stuks doen dus samen simpel gezegd 600W.

Jouw voeding heeft een single 12V-rail en daar moet je ook je moederbord en CPU mee aansturen; ik schat in dat je dan op 80W "ongeveer" uitkomt tijdens het gamen.

Hou je welgeteld 70W speelruimte over bij maximale efficiency en minimale belasting. Ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 14:52
Deze vraag kan je beter in de grote voeding topic stellen: daar zitten meer mensen met kennis. (The_Mask is op het forum zo'n beetje de grote voedingexpert, die is makkelijker te vinden in de grote voedingstopic)

Het zal een beetje aan het model van de 290X liggen: De reference modellen zullen wegens hitte bijv eerder terugclocken en dus minder stroom verbruiken. De MSI modellen schijnen 75 watt meer te verbruiken dan de meeste concurrenten. Gelukkig is seasonic een zeer degelijk model, en kan er daadwerkelijk zo goed als 750 watt op de 12V railsen geleverd worden. Persoonlijk verwacht ik iig geen problemen zonder overclocks. Met overclocks kan de worse case scenario wel eens over de 750 watt heen schieten, maar of dat echt een probleem is durf ik niet 100% te zeggen: Een hoop voedingen zijn berekend om pieken naar boven op te vangen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:12
Heb je hem nieuw gekocht? Zoja dan kan je hem beter terug brengen. Het zal op het randje zitten. En is al veroudert. Er zijn betere voedingen te koop

• Redsaw66
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-01 12:01
Ardjee schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:29:
Deze vraag kan je beter in de grote voeding topic stellen: daar zitten meer mensen met kennis. (The_Mask is op het forum zo'n beetje de grote voedingexpert, die is makkelijker te vinden in de grote voedingstopic)

Het zal een beetje aan het model van de 290X liggen: De reference modellen zullen wegens hitte bijv eerder terugclocken en dus minder stroom verbruiken. De MSI modellen schijnen 75 watt meer te verbruiken dan de meeste concurrenten. Gelukkig is seasonic een zeer degelijk model, en kan er daadwerkelijk zo goed als 750 watt op de 12V railsen geleverd worden. Persoonlijk verwacht ik iig geen problemen zonder overclocks. Met overclocks kan de worse case scenario wel eens over de 750 watt heen schieten, maar of dat echt een probleem is durf ik niet 100% te zeggen: Een hoop voedingen zijn berekend om pieken naar boven op te vangen.
De R9 290X kaarten zijn reference modellen. Ik zal de vraag nogmaals in "de grote voeding topic" stellen.

Bedankt voor het advies, helaas is de voeding tweedehands nieuw via BuzzNL op V&A dus terug sturen omdat hij niet sterk genoeg is kan niet.

Wel kan ik de R9 290X kaarten nog verkopen en er een andere kaart voor in de plaats doen, maar als ik het kan helpen doe ik dat liever niet.

Verwijderd

Zolang die voeding geen gebreken heeft kan het prima alleen ja...

Reference r9 290x hou ze gewoon op stock... Reference kaarten zijn over het algemeen gewoon slechter met koeling of ze nu van amd of nvidia zijn.

Zolang de game(s) die je speelt crossfire understeunen heb je genoeg aan 2 r290x kaarten en is het de hitte en geluid niet waard om ze te gaan overklokken of je moet een kleine overklok doen ligt eraan of je teminste een case hebt met 2 fans voorin en 1/2 achterin.

Dus ja je voeding is goed genoeg zolang die geen gebreken heeft en ga gewoon eerst lekker op stock draaien in crossfire en dan kijken wat je temps en fan speeds zijn.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:07
Gewoon niet overklokken (videokaarten) en geen stresstests draaien (videokaarten) en dan kan het prima, denk niet dat je boven de 650W komt tijdens gamen, ook niet met een processor overklok.

[ Voor 21% gewijzigd door mitsumark op 28-11-2016 23:45 ]

Pagina: 1