Shared Folder als bron voor FTP server.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krootjes
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-09 22:10
Hoi,
Voor een project op school moet ik een testomgeving voor een aantal servers.

Zo zit het in elkaar:

1 Nameserver die 10 domeinnamen naar de 2 webservers sturen
2 Webservers die elk 5 websites hosten.

Nu is de opdracht om de website mappen op de twee webservers naar de NS te delen via een share (dit is al gelukt) Maar de FTP server moet toegang krijgen tot die 2 shares. Dit wil maar niet lukken. Ik heb Filezilla Server, IIS FTP Server, zFTP en Ceberus al geprobeerd maar dit wil niet lukken

Alle 3 de servers draaien op VMWare en zijn Windows 2012 R2 Datacenter versies.

Hopelijk weten jullie een oplossing voor dit probleem waarmee ik al 2+ weken zit zodat ik en mijn klas verder kunnen :).

Gr Daan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

We gaan hier niet zomaar je huiswerk voor je maken. Wel kunnen we je de juiste richting op duwen. Kom dus eerst eens met foutmeldingen en configuratie, want zoals je het nu neerzet is het wel erg summier. We kunnen hier dus niks mee.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dan doe je iets niet helemaal lekker; je kan in ieder geval op de forums van FileZilla vinden dat je de XML kan editen en daarmee UNC-paden als "ftp root" kan opgeven. Maar er zijn tientallen "ftp server daemons" die dit ook kunnen.

Persoonlijk vind ik je opdracht niet handig; je hebt zometeen 3 "single point of failure" ingericht en/of je hebt je security per webserver / website absoluut niet op orde. Mijn mening is dat je hier een andere oplossing voor moet gaan bedenken.

En er zijn nog wel een paar zaken die niet helemaal netjes lijken te zijn in de gekozen oplossing; ik weet niet op welk vlak je hier een cijfer voor moet/gaat krijgen dus dan laat ik mijn opmerkingen wel even links liggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krootjes
Hero of Time schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:12:
We gaan hier niet zomaar je huiswerk voor je maken. Wel kunnen we je de juiste richting op duwen. Kom dus eerst eens met foutmeldingen en configuratie, want zoals je het nu neerzet is het wel erg summier. We kunnen hier dus niks mee.
Foutmeldingen zijn er niet, hij kan gewoon die hele map niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

krootjes schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:17:
[...]

Foutmeldingen zijn er niet, hij kan gewoon die hele map niet bereiken.
Tja, zonder foutmelding kom je nergens. Ga dus maar even uitzoeken waarom je dan geen foutmelding krijgt. En neem het advies van Max mee. Je maakt nu een suboptimale omgeving. Te veel losse schakels en te veel zaken die verkeerd kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krootjes
Hero of Time schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:36:
[...]

Tja, zonder foutmelding kom je nergens. Ga dus maar even uitzoeken waarom je dan geen foutmelding krijgt. En neem het advies van Max mee. Je maakt nu een suboptimale omgeving. Te veel losse schakels en te veel zaken die verkeerd kunnen gaan.
Ik probeer nu weer Ceberus.

Error van FileZilla Client
http://pastebin.com/uB5c1WyS

Gebruiker instellingen:
https://s13.postimg.org/5jjzrhogn/thumbnail_IMG_0155.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FTP != NTFS

Doe eens die info nalopen en corrigeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

krootjes schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:55:
[...]

Ik probeer nu weer Ceberus.

Error van FileZilla Client
http://pastebin.com/uB5c1WyS
Die is wel redelijk duidelijk. Invalid path, oftewel, je gaat naar een locatie die de software niet snapt.
Je hebt zo te zien nog niet de printscreen toets gevonden op 't toetsenbord, of de snippingtool (knipprogramma). Schijn je veel mooiere screenshots mee te kunnen maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krootjes
Hero of Time schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:22:
[...]

Die is wel redelijk duidelijk. Invalid path, oftewel, je gaat naar een locatie die de software niet snapt.

[...]

Je hebt zo te zien nog niet de printscreen toets gevonden op 't toetsenbord, of de snippingtool (knipprogramma). Schijn je veel mooiere screenshots mee te kunnen maken. ;)
Wel al gevonden, maar om de foto vanuit de server naar mijn eigen computer te krijgen gaat een beetje lastig ... Daarom dus.

Het pad is niet invalid, want als ik het in de verkenner plak, werkt ie wel gewoon...

Morgen heb ik weer les, dan ga ik weer verder.

[ Voor 6% gewijzigd door krootjes op 28-11-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krootjes
Wat bedoel je daar precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

krootjes schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:56:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee?
Hoe ga ik dit subtiel brengen? Je geeft ons absoluut te weinig info en hebt amper een idee wat je nu aan het doen bent. Invalid path wordt veroorzaakt, vermoed ik, door een gebrek aan inzicht in de basis van de gebruikte technieken. Dan wordt het troubleshooten uitermate lastig.

Maar bij deze een hint; ga je opstelling NIET met een 3rd party tool werkend krijgen. Gebruik de ingebouwde tooling van Microsoft zoals IIS; hopelijk krijg je dan duidelijker errors die tot een eigen idee/oplossing leiden.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 28-11-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krootjes
MAX3400 schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:11:
[...]

Hoe ga ik dit subtiel brengen? Je geeft ons absoluut te weinig info en hebt amper een idee wat je nu aan het doen bent. Invalid path wordt veroorzaakt, vermoed ik, door een gebrek aan inzicht in de basis van de gebruikte technieken. Dan wordt het troubleshooten uitermate lastig.

Maar bij deze een hint; ga je opstelling NIET met een 3rd party tool werkend krijgen. Gebruik de ingebouwde tooling van Microsoft zoals IIS; hopelijk krijg je dan duidelijker errors die tot een eigen idee/oplossing leiden.
Ondersteund IIS paden als user home directory?

En moet je als je IIS FTP gebruikt, dan steeds een gebruiker op de windows server maken, wat betekent dat de gebruikers in principe in kunnen loggen via Remote Desktop, dat zou een beetje onhandig zijn.

Gr Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

krootjes schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:53:
[...]

En moet je als je IIS FTP gebruikt, dan steeds een gebruiker op de windows server maken, wat betekent dat de gebruikers in principe in kunnen loggen via Remote Desktop, dat zou een beetje onhandig zijn.
Ik denk dat je dan even naar de boekhandel moet en wat materiaal omtrent Server 2012 in moet slaan. Want wat je eigenlijk nu zegt: iedereen die via IIS naar binnen kan, moet een local/domain user krijgen en heeft dus per definitie RDP-permissies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
krootjes schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:07:
Nu is de opdracht om de website mappen op de twee webservers naar de NS te delen via een share (dit is al gelukt) Maar de FTP server moet toegang krijgen tot die 2 shares. Dit wil maar niet lukken.
Op GNU/Linux gebruik ik gewoon NFS (Network File System) en dan mount ik servers en werkt de share.
Op Windows OS werkt een Samba share ook wel.

Maar..... weet je wel wie de eigenaar van bestanden is/wordt zodra je er wat mee gaat doen?

FTP != Share

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

krootjes schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:51:
Het pad is niet invalid, want als ik het in de verkenner plak, werkt ie wel gewoon...
Als ik in een browser 'http://tweakers.net' invul, werkt dat gewoon. Doe ik dat in Verkenner, dan komt m'n browser op. Doe ik dat in een command prompt, dan werkt dat niet. Doe ik \\server\map in Verkenner, dan werkt dat. Doe ik dat in een command prompt, dan werkt dat niet.
Oftewel, invalid path zegt genoeg over wat er wel en niet kan met dat programma.

Lees je eens in in de materie. Dat is onderdeel van je opleiding. Weten waar je het over hebt, weten hoe het werkt, weten wat er mogelijk is.

Dus nogmaals, wij gaan niet jouw huiswerk maken. Wat hebben je klasgenoten bijvoorbeeld al voor elkaar? Wat zegt je leraar? Je zou deze opdracht zonder ons moeten kunnen doen.
krootjes schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:53:
Geen gebruiker = geen home directory die je kan gebruiken. En een gebruiker kan niet standaard op een Server inloggen via RDP. Schijnt iets met groepen en rechten te maken te hebben ofzo. Kan je vast wel in een boek vinden. Of de help documentatie van Windows zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krootjes
Mijn mentor (ook mijn leraar voor dit vak) heeft uiteindelijk besloten om dit onderdeel van het project anders aan te pakken. I.p.v. de mappen van de websites naar de NS te delen, wordt nu de FTP server op beide webservers direct geinstalleerd. Hij wist helaas niet hoe je de eerste methode moet aanpakken.

Alsnog, bedankt voor jullie hulp.

Gr Daan
Pagina: 1