Downloaden mislukt of is beschadigd soms wel/soms niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winbug
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09 12:03
Hallo tweakers,

ik heb een raar probleem,als ik een bestand via chrome/explorer/edge wil downloaden lukt het soms wel soms niet. Of het geeft de fout "mislukt netwerkfout"of het bestand is beschadigd.Soms gaat het goed en werkt alles.Het probleem heb ik ook met mail ophalen soms komt alles zonder fouten binnen od ik krijg dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden.

Mijn configuratie is een oudere zelfbouw pc met Windows 10 Pro Insider Preview 1607 build 14965.1001, AMD FX6100 processor, 12GB RAM, Samsung SSD 750 EVO 250GB.

Ik heb al netwerkkaart vervangen, virusscanner(Gdata) gedraaid, netwerkkaart instellingen aangepast......ik weet het niet meer :?

wie kan mij helpen om mij van dit vervelende probleem af te helpen... |:(

Bvd Jan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
is de SSD toevallig vol of bijna vol? anders zou dit misschien een Windows 10 probleempje kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36

lier

MikroTik nerd

Geheugen al een keer getest (vroeger deed ik dat altijd met memtest)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winbug
SSD zit voor 1/3 vol en geheugen getest met memtest geen problemen, ik heb het idee dat het is gekomen na de laatste update van Win 10??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36

lier

MikroTik nerd

Wordt er nog iets relevants gelogd in het eventlog?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 10:17
Ondervind je ook problemen met het installeren van programma's?

Ik heb een soortgelijk probleem gehad en dat bleek toen het RAM te zijn. Dit was wel te detecteren met memtest, dus in jouw geval weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klinkt absoluut als een driver-probleem van de netwerkkaart of een overijverige virus/firewall-applicatie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winbug
Ik zal vanavond de logs bekijken, ik heb de virusscanner/firewall al eens uitgeschakeld gaf geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
Het kan ook een driverprobleem zijn met de disk controller en/of de chipset op het moederbord, dus kijk ook of die up to date zijn.
Daarnaast is een hardwaredefect ook niet uit te sluiten, dus probeer zo veel mogelijk van de onderdelen van die machine in andere hardware om te kijken of die ook werkt.

Wat je in ieder geval kan doen om te kijken of het probleem wel of niet in je netwerkkaart zit is wat grote bestanden heen en weer te kopiëren (het liefste tussen verschillende schijven) en deze dan te vergelijken met een tool of er geen veranderingen zijn opgetreden.

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowLord op 30-11-2016 13:27 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Dit doet me denken aan de nvidia chipsets die echt compleet fubar waren met standaard drivers :o

Zoals gezegd, check even met memtest een paar passes, 12GB is een wat vreemde combi dus je hebt sowieso een 2+4GB per channel omdat die CPU volgens mij dual channel heeft. (gewoon je test herhalen met 2x4GB kan ook gewoon maar dan weet je het niet zeker).

En check je drivers, google even op je NIC chip, misschien dat je daar nog wat kan vinden. En even met Linux proberen, een live-USB met ubuntu is zo gemaakt.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winbug
Bedankt voor de adviezen heb ik dit weekend wat meer te doen. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Vroegah, toen ik mijn PC's overclockte liep de PCI bus etc soms ook wel aardig mee omhoog (geen goede deviders/ratio). Op een gegeven moment kreeg ik bij het kopieren van films over het interne LAN blokjes in de films. Kwam er maand achter waarom dit was. Dit was dus corruptie van packetjes. Of het was corruptie van data door de HDD, die ook op diezelfde bus liep zeg maar. De rocksolid 3com 3c905cx-tx of HDD kon tot 43Mhz PCI (standaard 33Mhz) bus goed werken, daarboven niet meer. Denk niet dat dit je probleem is ;), maar kan helpen bij het vinden van de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winbug
Probleem opgelost, is niet de beste manier maar na een weekend kloten Windows 10 opnieuw geïnstalleerd.
Alles werkt weer na behoren, iedereen bedankt voor het meedenken.

Gr.Jan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winbug
Nog een kleine aanvulling op het verhaal, na dat ik Windows had geïnstalleerd ben ik begonnen om alles weer opnieuw te installeren. Het probleem dook weer op toen ik G Data had geïnstalleerd. Heb deze weer verwijderd en probleem weer voorbij. Ik heb de support afdeling een berichtje gedaan en heb een andere virus scanner "Bitdefender 2017"geïnstalleerd, hiermee geen problemen.
Misschien dat jullie nog wat aan deze info hebben.

Gr.Jan
Pagina: 1