Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Audi A3 storing in boordcomputer

Pagina: 1
Acties:

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-11 17:35
Ik heb vandaag mijn auto naar de garage gebracht omdat alle meters niks meer deden.
Nu blijkt dat de boordcomputer in storing/defect is. Nu gaat mijn garage deze opsturen.

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of iemand enig idee wat de kosten hiervan zijn en hoelang dit duurt? Heeft iemand enig idee ? De garage kon mij dat namelijk niet vertellen.. :?

Gaat om de boordcomputer van een Audi A3 uit 2001.

Alvast bedankt ! :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:35
Versturen is meestal binnen een dag, kosten is afhankelijk van hoe groot en zwaar het pakket is...

Nee serieus, je topic gaat geen fatsoenlijke reacties opleveren. Je geeft heel weinig informatie, geen idee wat er met die boordcomputer gaat gebeuren, naar welk bedrijf, etc. Hoe moeten wij jou vertellen wat zoiets gaat kosten en hoelang zoiets duurt als degene die het voor je regelt dat ook niet kan vertellen?

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-11 13:20
Heb je al geprobeerd dit na te vragen bij je (desbetreffende) garage? Zij hebben hier ongetwijfeld ervaring mee.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De garage gaat dingen opsturen terwijl er 0 kosteninschatting is gemaakt? Dus een factuur van €9561,20 vind je normaal als de ECU over 16 dagen terug is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:12
Nieuwe ECU kan wel eens duurder worden dan dagwaarde van die auto, vooral als het via de dealer gaat.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:10
Precies. Je had beter kunnen kijken voor een 2de handse of (sloop) ecu.
Of iemand die verstand heeft van elektra er naar laten kijken, wellicht had die het een en ander kunnen solderen.

Mijn ECU is ooit defect geraakt door het lassen van de uitlaat. Auto stotterde heel erg.
Daarna ergens een brug overheen gesoldeerd, en de auto rijd weer prima.

• ExploitSolo
Ik snap dat mijn topic een beetje een 'Ik kijk even in mijn glazen bal niveau' heeft.

Helaas kon de betreffende garage mij ook eigenlijk niet vertellen hoelang dit ging duren en wat de kosten hiervan zijn. Enkel dat hij de boordcomputer op ging sturen.

Heb zelf op moment ook de twijfels of ik die op had moeten sturen of niet. Damnit...

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

ExploitSolo schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:30:
Ik snap dat mijn topic een beetje een 'Ik kijk even in mijn glazen bal niveau' heeft.

Helaas kon de betreffende garage mij ook eigenlijk niet vertellen hoelang dit ging duren en wat de kosten hiervan zijn. Enkel dat hij de boordcomputer op ging sturen.

Heb zelf op moment ook de twijfels of ik die op had moeten sturen of niet. Damnit...
Huh wat?

Ze moeten je toch wel enigzins kunnen vertellen wat zoiets gaat kosten? Hoe moet jij anders inschatten of je dat wil laten uitvoeren?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
MAX3400 schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:19:
De garage gaat dingen opsturen terwijl er 0 kosteninschatting is gemaakt? Dus een factuur van €9561,20 vind je normaal als de ECU over 16 dagen terug is?
Dit inderdaad.

Zorg dat je een afspraak maakt. Bijv. dat de reparatie max. €250 mag kosten en dat bij meerkosten er eerst een akkoord van jouw kant benodigd is!

• ExploitSolo
Jeroenneman schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:33:
[...]

Huh wat?

Ze moeten je toch wel enigzins kunnen vertellen wat zoiets gaat kosten? Hoe moet jij anders inschatten of je dat wil laten uitvoeren?
Ik heb geen enkele prijs indicatie gekregen, laten we er maar ophouden dat ik niet echt wakker was en daardoor een verkeerde keuze heb genomen...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat je wel eens ziet is dat je een 'ruilcomputer' terugkrijgt (refurbished ecu uit een andere auto) en dat kost je dan € 400, tegen inlevering van je oude ecu. Monteurs vinden dat normaal omdat ze die elektronica nog steeds als een zwarte doos zien, terwijl iemand met een elektrotechnische achtergrond even de verbindingen van alle stekkers doorsoldeert en het ding in een half uurtje repareert (moet je hem wel weer waterdicht maken natuurlijk).

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:15

iichel

Gazoooo

Lastig te zeggen wat het kost.
Een boordcomputer is niet echt een specifieke term.
Een CECM/BCM (central electrics control module/body control module) heeft je A3 niet.
Een tellerbak heeft hij wel en kost rond de 450 euro ex inbouw en programmeren.
Een motorregelapparaat ga je gauw richting dagwaarde (rond de 1500 euro voor onderdeel) plus inbouwen + programmeren.

Onderdelen worden bij de lokale VW dealer of PON besteld. Vaak hebben die een levertijd van next working day voor onderdelen die redelijk gebruikelijk zijn. Specifieke onderdelen op back-order duren soms 2 dagen tot een week als ze uit VW moederland moeten komen.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• ExploitSolo
iichel schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:44:
Lastig te zeggen wat het kost.
Een boordcomputer is niet echt een specifieke term.
Een CECM/BCM (central electrics control module/body control module) heeft je A3 niet.
Een tellerbak heeft hij wel en kost rond de 450 euro ex inbouw en programmeren.
Een motorregelapparaat ga je gauw richting dagwaarde (rond de 1500 euro voor onderdeel) plus inbouwen + programmeren.

Onderdelen worden bij de lokale VW dealer of PON besteld. Vaak hebben die een levertijd van next working day voor onderdelen die redelijk gebruikelijk zijn. Specifieke onderdelen op back-order duren soms 2 dagen tot een week als ze uit VW moederland moeten komen.
Is er nog manier hoe ik erachter kan komen welke van de 2 stuk is? Aantal symtomen b.v.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Soldeer achter de tellerbak kon in die bouwjaren niet zo goed tegen de temperatuurswisselingen, dat is makkelijk uit te lezen via vagcom/bosch van tevoren.

Solderingen zijn zichtbaar na losmaken van de unit en vertonen vaker breuken.
Mochten ze de tellerbak vervangen, dan waarschijnlijk alle sleutels opnieuw inleren via vagdash of de dealer.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43
Vooral als je met die laatste jongens te maken krijgt vet je bips maar vast in :r . Had eens 2 gebroken sleutels dankzij een "zware" sleutelbos op mijn vorige Golf VII. €700,- was mijn offerte, de lokale schoenenboer hielp me voor €36,- weer op weg. Is natuurlijk geen ECU, maar bel ze op en maak alsnog afspraken erover, desnoods eerst terughalen dat ding. Succes!

• ExploitSolo
Heb contact gehad met de garage. Er was een sensor kapot, deze kan gerepareerd worden. Qua kosten moest ik aan 200-300 ex denken, valt nog enorm mee.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ExploitSolo schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:38:
Heb contact gehad met de garage. Er was een sensor kapot, deze kan gerepareerd worden. Qua kosten moest ik aan 200-300 ex denken, valt nog enorm mee.
Dat loopt dan nog wel redelijk af, denk ik zo. Hopelijk is e.e.a. wel snel geregeld zodat je weer lekker kan toeren in je A3je...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ExploitSolo
Hij verwacht morgen het onderdeel weer binnen te hebben en deze dan morgen of donderdag in te bouwen. Verwacht eind deze week mijn auto wel weer terug te hebben.

• ExploitSolo
Nou ik heb het onderdeel terug, het bleek de tellerklok te zijn. Kosten: 325 inclusief inbouwen e.d

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Bigs schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:35:
Wat je wel eens ziet is dat je een 'ruilcomputer' terugkrijgt (refurbished ecu uit een andere auto) en dat kost je dan € 400, tegen inlevering van je oude ecu. Monteurs vinden dat normaal omdat ze die elektronica nog steeds als een zwarte doos zien, terwijl iemand met een elektrotechnische achtergrond even de verbindingen van alle stekkers doorsoldeert en het ding in een half uurtje repareert (moet je hem wel weer waterdicht maken natuurlijk).
Nogal lastig tegenwoordig om de hoofd connectors te solderen, zijn push connectors geworden omdat die een "betere" levensduur heeft dan de gesoldeerde versies en op de pcb zit een conformal coating op :r

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1