kan bestand niet verwijderen bij Linux mint 17.3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:00
Hallo,

Ik werk op een desktop met Linux Mint 17.3. Nu probeer ik op een externe harde schijf een map met een aantal bestanden te verwijderen. Ik krijg dan de melding "Fout bij het verwijderen van bestand: Invoer-/uitvoerfout" Alle andere bestanden op de harde schijf kunnen wel verwijderd worden, maar deze niet . Ik heb het geprobeerd met het commando Sudo su en dan met rm, maar ik krijg steeds die foutmelding. Ik moet wel zeggen dat het Backup-bestanden zijn die versleuteld zijn.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Ik ben daar ook eens tegen aan gelopen. Ik heb toen hetgeen ik wilde bewaren gekopieerd, en daarna de hele schijf gewoon gewiped en de bestanden uit de backup er weer terug op gezet. Was te beroerd om het verder uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als er een I/O fout is, dan moet je even in dmesg e.d. kijken. Grote kans dat er iets van corruptie is op de schijf, of de schijf loopt tegen z'n einde aan.

Het kan ook komen door verkeerde mount opties. Omdat je aangeeft dat het om versleutelde bestanden gaat, probeer je de 'container' zelf te verwijderen of iets wat erin zit zonder deze te unlocken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:00
Nog bedankt voor julie reacties! Ik heb alle data op de externe harde schijf gekopieerd naar een andere harde schijf, want ik denk dat de externe harde inderdaad kapot aan het gaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

klinkt niet best, wat zegt je smart-status?
sudo apt-get install smartmontools

info:
sudo smartctl -a /dev/sda

ps; welk exact cmd gebruik je voor verwijderne van jouw data?
overigens werkt verwijderen sneller via rsync

rsync -a --delete empty_dir/    yourdirectory/

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 01-12-2016 12:06 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards