Barst laptopscherm

Pagina: 1
Acties:

• kelvinc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11 11:08
Hallo medetweakers,

sinds vandaag zit er een barst in mijn laptopscherm nadat ik het iets te hard neerzette. Aangezien het een touchscreen laptop is, kost een nieuw scherm €340,-. Is er een mogelijkheid om de barst te repareren of een ander niet-touchscreen scherm er in te laten zetten?

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12 11:24
Lekker veel informatie om mee te werken...

Misschien kunnen mensen je verder helpen, maar dan zal je toch echt even meer moeten schrijven dan "hijdoetutnie". Merk, type en dat soort dingen zouden een mooie start zijn.

Bedenk zelf even als jij iemand zou helpen, wat zou jij dan willen weten. Op deze manier lijkt het alsof je 0 moeite er in hebt gestoken en het gelijk maar even de groep in gooit om op te lossen. Dat werkt niet voor onze 2de kamerleden, en waarschijnlijk nog minder voor jou ;).

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:01

Rmg

kelvinc schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:01:
Hallo medetweakers,

sinds vandaag zit er een barst in mijn laptopscherm nadat ik het iets te hard neerzette. Aangezien het een touchscreen laptop is, kost een nieuw scherm €340,-. Is er een mogelijkheid om de barst te repareren of een ander niet-touchscreen scherm er in te laten zetten?
Zonder typenummer van de laptop is er in ieder geval niets over het inzetten van een niet-touch screen te zeggen.

het paneel repareren is niet te doen, zeker niet als het lcd paneel gebroken is.

• kelvinc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11 11:08
Rmg schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:09:
[...]

Zonder typenummer van de laptop is er in ieder geval niets over het inzetten van een niet-touch screen te zeggen.

het paneel repareren is niet te doen, zeker niet als het lcd paneel gebroken is.
Het is een Lenovo Flex 2-15, het scherm werkt nog wel, alleen het glas is gebarsten.

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12 10:31
Aliexpress. 34€. Heb je een nieuwe glasplaat .
Dit is tevens ook je aanraak( digitizer)

[ Voor 31% gewijzigd door frankym op 28-11-2016 11:24 ]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-12 12:48

Speedmaster

Make my day...

Als je zelf handig bent zou je kunnen kijken naar gebruikte modellen of losse onderdelen op ebay.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:35
Beetje googlen wil ook wel helpen, je bent echt niet de enige met jouw probleem.

De glasplaat is je digitizer, je touchscreen werkt nu niet of half door die barst. Losse digitizer kan je wel vinden voor je laptop, google kan je daar bij helpen. Je hebt er alleen wel wat meer werk van dan bij een gewone display vervanging, de plaat is nml gelijmd. Op youtube kan je wel het een en ander vinden over hoe je zoiets uitelkaar krijgt.

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12 10:31
Voor 130€. Heb je een lcd+ digitizer. Preassembled. Op aliexpress .

Hoef je alleen je beeldscherm er uit te halen en de nieuwe in te zetten.
Pagina: 1