Geannuleerde bestelling weigeren aan de deur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
Ik heb zaterdag een iDeal betaalde bestelling geannuleerd bij een webwinkel. Vrijwel direct na bestellen via e-mail, volgens hun eigen instructies. De volgende dag (zondag) krijg ik toch een verzendbevestiging.

Ik heb direct weer een mail gestuurd. Tot vandaag nog geen antwoord gekregen op mijn mails.

Heb pakket wordt gestuurd naar Pakjesgemak.

Mijn vraag: kan ik het pakket gewoon weigeren aan te nemen? Hij gaat dan direct retour afzender, heb ik begrepen, maar zonder bewijs of bevestiging.

Is dat het meest handig? Het bedrag is bijna 600 euro, dus wil daar geen gezeur over krijgen.

Specs van pc

Beste antwoord (via honey op 28-11-2016 16:05)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als het naar pakjegemak gaat, dan valt er weinig te weigeren, toch? Enige wat je dan kan doen is het pakketje niet ophalen, maar dan blijft het (volgens mij) 14 dagen of zo op het pakjegemak punt liggen. Behalve dat die lui niet heel blij worden van pakketjes die ruimte innemen, zou ik ook even opletten dat de webshop dat beseft en niet problemen gaat maken omdat het pakketje niet direct retour is gegaan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Vraag het aan de webshop? En tot die tijd haal je het niet op?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:44
honey schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:03:
Ik heb zaterdag een iDeal betaalde bestelling geannuleerd bij een webwinkel. Vrijwel direct na bestellen via e-mail, volgens hun eigen instructies. De volgende dag (zondag) krijg ik toch een verzendbevestiging.

Ik heb direct weer een mail gestuurd.
De meeste webwinkels werken volledig geautomatiseerd. Bij annuleren in het weekend zal dit dus waarschijnlijk niet verwerkt worden.
Tot vandaag nog geen antwoord gekregen op mijn mails.
Toevallig al de telefoon gepakt? Dat werkt vaak een stuk sneller. Daarnaast de meeste winkels zijn met een uur open en hebben waarschijnlijk een berg aan E-mails liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Webshop heeft geen telefoon.

... maar inderdaad net mail ontvangen. Ik zal het pakketje weigeren in ontvangst te nemen en gaat dan retour.

Bedankt.

Specs van pc

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Als het naar pakjegemak gaat, dan valt er weinig te weigeren, toch? Enige wat je dan kan doen is het pakketje niet ophalen, maar dan blijft het (volgens mij) 14 dagen of zo op het pakjegemak punt liggen. Behalve dat die lui niet heel blij worden van pakketjes die ruimte innemen, zou ik ook even opletten dat de webshop dat beseft en niet problemen gaat maken omdat het pakketje niet direct retour is gegaan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:18
Om welke webshop gaat het? Een winkel is gewoon verplicht een telefoon nummer te hebben.

http://www.mkbservicedesk...egelgeving-webwinkels.htm

Als je het pakketje niet gaat opalen gaat het alleen maar langer duren om je geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Orion84 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:10:
... en @Loki504

Hmmm, inderdaad goede punten! Ik ga het toch maar ophalen en goed retour zenden, dan kan daar geen discussie over komen.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Je kan dat retourzenden wellicht ook direct bij het afhalen doen (dus alsnog weigeren), maar dus wel actief en niet door het domweg niet af te halen. Maar dat kunnen ze je bij het afhaalpunt vast uitleggen.

Als je het eerst echt afhaalt en daarna zelf weer terug moet sturen zit je natuurlijk met kosten die je weer terug moet halen bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:14

Qwerty-273

Meukposter

loki504 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:26:
Om welke webshop gaat het? Een winkel is gewoon verplicht een telefoon nummer te hebben.
http://www.mkbservicedesk...egelgeving-webwinkels.htm
Mwa, volgens die link ben je ook verplicht een fax nummer te hebben...

Maar als je bij de ACM kijkt:
https://www.acm.nl/nl/ond...-geven-over-uw-webwinkel/
De contactgegevens van uw onderneming
U moet in ieder geval een e-mail adres vermelden en daarnaast een andere mogelijkheid bieden waarmee consumenten direct contact met u kunnen hebben. Bijvoorbeeld een telefoonnummer.
Tip: bent u beperkt bereikbaar? Vermeld dit dan duidelijk op uw website.
De bijbehorende wettekst is wat onduidelijk, bij sommige punten wordt namelijk aangegeven dat je adres, e-mail, telefoon en fax moet vermelden, bij andere punten komt daar nog de toevoeging "indien beschikbaar" bij.

Ben je dan ook wettelijk verplicht om een faxnummer te hebben?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:14
Kleine bump om het juridische antwoord te geven: dit is geregeld in overweging 40 van de richtlijn. Uit het guidance document:
As stated in recital 40: '[…] the consumer should be able to exercise the right to withdraw before acquiring physical possession of the goods'. Moreover, nothing prevents the consumer from refusing to take possession of the goods in this case:
- For example, after ordering an item from trader X the consumer finds a better offer for the same item from trader Y; the consumer therefore notifies trader X of the exercise of the right of withdrawal and does not pick up the item at the post office.
Je bent dus niet verplicht om het pakket op te halen (althans, volgens de interpretatie van de schrijvers van het guidance document).

Het is zoals de andere posters aangeven wel handig om even met de winkel te overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Bedankt allemaal. Pakket is inmiddels terug. Alles zo verder klaar.

Ik denk dat het in ontvangst nemen en zelf terugsturen wel het meest veilig is. Ik had ook een retournummer nodig. Het kost je wel 8,50 euro, maar daar is overheen te komen.

Specs van pc

Pagina: 1