Serv-U

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Nu heb ik Serv-U 3.0 maar ik begrijp er geen drol van.Het progje geinstalleerd en alles netjes volgens de wizzard geinstalleeerd,maar als ik dan via IE probeer om de boel te bekijken zie helemaal niet de directory die ik opgegeven hebt.Kortom ik snap er dus helemaal niks van.

Weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen.

Ik draai on der Windows SE
En ik heb een chello verbinding
En heb geen netwerk leggen.
dus gewoon een pc met wat data .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Firewall die de FTP poort blokkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21543

Ehm met serv-u ben ik er ook nog niet uitgekomen, draai gewoon warftp, das heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28342

Op zaterdag 30 juni 2001 16:47 schreef NEWBIE het volgende:
Nu heb ik Serv-U 3.0 maar ik begrijp er geen drol van.
Ik gebruik die versie ook... Op zich wel makkelijk als je weet hoe het moet...

Ja dat is logisch, I know :)

Ik wil je er wel mee helpen... alleen dat gaat zo beetje moeilijk via het forum...

Via ICQ kan ik het je wel uitleggen... Mijn nummer is: 75127092

Greetz... B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 13:32

AlexAuto

Parttime Tweaker

Mocht je nog een computer hebben in je netwerk, probeer het hier dan mee. Op mijn eigen pc kan ik de FTP-site niet bereiken, maar wel vanaf mijn andere pc in mijn netwerk! Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Op zaterdag 30 juni 2001 17:02 schreef HelleCool het volgende:

[..]

Ik gebruik die versie ook... Op zich wel makkelijk als je weet hoe het moet...

Ja dat is logisch, I know :)

Ik wil je er wel mee helpen... alleen dat gaat zo beetje moeilijk via het forum...

Via ICQ kan ik het je wel uitleggen... Mijn nummer is: 75127092

Greetz... B-)
Is MSN ook goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Het is nu zo dat als ik ftp://<IP nummer> in tik dan krijg ik de directory te zien die ik opgegeven hebt Dat zijn wat mp3 bestandjes.

Maar als ik die andere dir wil bekijken en ik typ het domein naam in ftp.stern@ocean.com
Dan moet ik iets invullen een loginnaam en een password maar dat aceepteerd ie niet.

Dit is de meling die ik krijg.

Aanmelden bij de FTP-server met opgegeven gebruikers naam en het opgegeven wachtwoord is niet mogelijk.

Wat zit hier fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Hoe moet het wezen om in te loggen is het normaal dat je Ip open en bloot intikt.Als domein naam heb ik dit ingegeven ftp.stern@ocean.com Maar als ik dit wil gebruiken dan kan ik proberen wat ik wil maar geen suc6

Toch wel ingewikkeld dat Ser-U :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28288

wat bedoel je?
Je Ip open en bloot? O jee, wat erg.
En je hebt het over een domeinnaam met een "@" erin, dat kan niet, dat is geen geldige domeinnaam. En die melding lijkt me duidelijk, je username of password is fout. Probeer eerst maar es duidelijk te maken wat je doet en wat er fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

het is toch altijd

ftp://user:password@ip:port

dat werkt bij moi altijd

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
wat bedoel je?
Je Ip open en bloot? O jee, wat erg.
En je hebt het over een domeinnaam met een "@" erin, dat kan niet, dat is geen geldige domeinnaam. En die melding lijkt me duidelijk, je username of password is fout. Probeer eerst maar es duidelijk te maken wat je doet en wat er fout gaat.
Wat ik gedaan hebt is het volgende:
Het programma Serv-U geinstalleerd ,en gelijk daar achteraan de wizzard doorlopen om het hele zaakie te configureren.
Er wordt gevraagd naar een domain name er wordt ook een voorbeeldje gegeven dus ik doe ftp.sterns@ocean.com jij zegt dat "@" er niet in voor mag komen.Oke ik verander dat.

Wat ik zelf denk waar die domeinnaam voor is is om vanaf een andere pc op het internet toegang te krijgen tot mijn pc met Anonymous of andere gebruiker die ik ook aangemaakt hebt met die wizzard.Dus ik begrijp eigenlijk niet wat het Domeinnaam nou in houdt.

Maar als ik ftp://ipnummer doet dan kom ik in de dir die ik heb toegekend aan Anonymous gebruiker.

Doe ik ftp://user:password@ipnummer dan kom ik in de dir die ik heb toegekend aan gewoon gebruiker dus niet Anonymous.

Ik was van de veronderstelling dat als mijn collega het domeinnaam invult in IE hij als Anonymous of als gebruiker in kan loggen mits hij natuurlijk mijn password enz heeft.

Dus ik doe dit eerst allemaal zelf ter controlle of het werkt maar dat doet het niet met het domeinaam is dit normaal?

Ik heb mijn server bij staan wat heb jij nodig om toegang te krijgen tot mijn opgegeven directory ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja maar, ja maar...

HEB je wel een domeinnaam van jezelf waar ik (of anderen) je PC mee kan vinden op Internet?
Als je die niet hebt, ga je de mist in..dan ben je alleen op IP te vinden.

Overigens kun je met ftp://validuser:validpass@valid-domain.tld gewoon inloggen op een ftp server, en anders met ftp://validuser:validpass@yourpublic-ip-address:21

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Loesberg
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Op zondag 01 juli 2001 12:07 schreef NEWBIE het volgende:
Maar als ik die andere dir wil bekijken en ik typ het domein naam in ftp.stern@ocean.com
$ nslookup ocean.com
Name: ocean.com
Address: 208.50.0.186
whois 208.50.0.186
Is dus van globalcenter.net in Sunyvale CA in
de VS.
Bijbehorende hostname is:
mercurym26.globalcenter.net
IP Block eigenaar is GBLX.net
Met andere woorden: het domein ocean.com is niet van jou en als je die intikt op een pc met internet aansluiting kom je niet bij jou maar bij de enige echte ocean.com terecht.
Username en password zijn dus echt niet goed want jij hebt daar helemaal geen username ;)

HP9000 715/50, 192Mb, 3 x 2Gb, HP-UX 10.20, 21" HP A1097C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
HEB je wel een domeinnaam van jezelf waar ik (of anderen) je PC mee kan vinden op Internet?
Als je die niet hebt, ga je de mist in..dan ben je alleen op IP te vinden.
Blijkbaar niet,zoals die wizzard met de install van Ser-U naar voren komt lijkt het erop verzin effe een domainname en hobbelen maar niet dus.

Hoe kom ik aan een geldig domeinnaam voor mijzelf?
$ nslookup ocean.com
Name: ocean.com
Address: 208.50.0.186
whois 208.50.0.186
Is dus van globalcenter.net in Sunyvale CA in
de VS.
Bijbehorende hostname is:
mercurym26.globalcenter.net
IP Block eigenaar is GBLX.net
Met andere woorden: het domein ocean.com is niet van jou en als je die intikt op een pc met internet aansluiting kom je niet bij jou maar bij de enige echte ocean.com terecht.
Username en password zijn dus echt niet goed want jij hebt daar helemaal geen
kijk dat schep toch weer wat duidelijkheid in de ether voor mij.
alleen nu is het aan mij om aan een eigen geldige domeinnaam te komen maar hoe ?

tot dusver toch bedankt alvast voor de repley's van iedereen niemand uitgezonderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Ik heb ff gesearched naar domeinnamen,en ben tot de ontdekking gekomen dat je een domein naam moet aanvragen en ervoor betalen als ik het goed begrijpt.

Ik heb een kabel abbo bij cHELLo is het ook mogelijk om bij chello een domeintje aan te vragen of gaat dit tegen alle regels in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3621

je hebt geen domeinnaam nodig om een ftp server te draaien. Een IP adres volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Oke dat is me duidelijk.Ik heb al iemand in laten loggen en een mp3 laten downen maar dat ging niet echt van harte.Nu zag ik dat je up en download kan instellen wat zijn de waardes die ik het best in kan vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat zijn limieten, die waarden, zodat je zelf bijvoorbeeld nog wat bandbreedte overhoudt om te internetten. ALs je ze op 0 zet wordt vaak gewoon alle bandtbreedte gebruikt (dat doet ie standaard al volgens mij). Houdt er rekening mee dat je een asymmetrische up en downstream hebt bij adsl/kabel verbindingen. Je upstream is altijd veeeeeeeel kleiner dan je dwonstream. Met chello haal je bijvoorbeeld een maximale upstream van 15kbyte/s en met mxstream fast adsl bijna 30 kbyte/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Oke dan laat ik die instellingen voor wat ze zijn.

Maar nog even voor de goede orde,wil ik in de dir kijken voor Anonymous dan is het
ftp://IPnummer om in te loggen,wil ik in de dir kijken dat ik heb toegekend aan User dan moet ik op deze manier inloggen,
ftp://User:password@Ipnummer .En dat werkt ook allemaal ik heb vanavond bij iemand die dan wel geen kabel heeft maar via 56K een progje van mijn pc naar die van hem gehaald en dat deed ie keurig.

Als je die Ws_FTP pro client draait gaat het downen sneller lijkt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
dat klopt, gaat ook sneller! En het gebruik ervan is wel makkelijker. Ik gebruik zelf Serv-U voor eigen ftp (zonder domein) en Cute ftp voor het serven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Dat Cute FTP is dat niet ook zoiets als WS_FTP pro client. Ik dacht dat dat werd gebruikt om internet pagina's te uppen naar je ISP !!

Alleen dit alles het ftp'n doe ik op mijn enige pc,die nu draait.Het wordt hoog tijd dat die tweede bak gaat ratelen.Alhoewel ik vindt een Q3A of RA3 server ook wel geinig :)Maar je kan zeker niet meerdere servers op een tweede bak draaien zeker? Het is zeker het een of het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zolang de verschillende programma's op verschillende poorten draaien is het geen probleem om meerdere services te draaien.

Ik draai op mijn NT4 server:

-FTP server (poort 20 en 21)
-W3 Server (poort 80)
-Unreal Tournament Server (Poorten UDP 7770 t/m 7790, UDP 27900 en TCP 8080)
-Smtp server (poort 25)
-VNC (weet de poort niet)

En verder staat deze trouwe p200MMX bak met 64MB geheugen een xs4all fast adsl account te sharen met winroute pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29128

Gewoon heel simpel 1 stap terug gaan naar Serv U 2.5E, die werk veel simpeler en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-05 22:15
[semi off topic]
Vnc= 5800 + 5900
[/semi off topic]

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Op dinsdag 03 juli 2001 10:33 schreef mawarez het volgende:
Gewoon heel simpel 1 stap terug gaan naar Serv U 2.5E, die werk veel simpeler en altijd.
Maar die is niet meer te downen op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Maar Serv-U 3.0.17 doet het toch ook prima.Wat is het verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veel Simpeler van opzet en als jij een eenvoudig down en upload ftptje wil maken is dat voldoende, draait bij mij ook als een tierelier, twee zelf oop mijn server en nog eens eeen op mijn werkstation, met domiennamen van www.DNSQ.com en die dan koppelen aan je IP adres met WINIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

wrom wil je inloggen via je browser gebruik dan gewoon FTP Voyager... heeft nog extra combo functies met Servu 3.0 too... (ook van RhinoSoft namelijk)

maar goed ik leg het je via ICQ wel ff uit

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11056

als je toch een domain wil hebben kan je altijd naar www.dns2go.com gaan en daar even een gratis http,ftp,noem maar op ://valid.dns2go.com domaintje reggen...... en de client downen en voila....... je servertje staat er in welgeteld 12,34 minuten (bij mij tenminste) en dat zonder enkele ervaring op server gebied......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Veel Simpeler van opzet en als jij een eenvoudig down en upload ftptje wil maken is dat voldoende, draait bij mij ook als een tierelier, twee zelf oop mijn server en nog eens eeen op mijn werkstation, met domiennamen van www.DNSQ.com en die dan koppelen aan je IP adres met WINIP
Nou ik heb die Serv-U 2.5e versie binnengehaald en geinstalleerd,maar had er in de beginne wel moeilijk mee ,maar nu doet ie het.En ik moet zeggen ziet er wel goed uit,maar moet er toch nog even aan wennen.
Ik heb zelf net als in versie 3.0 twee gebruikers aan gemaakt waarvan een Anonymous.
Maargoed of dat nodig is betwijfel ik maar je leert wel het progje beter kennen.

Dat domain-gedoe daar begrijp ik nog niet het fijne van.
Alleen ik zou iets over ftp willen vragen ,alleen liever over de mailbox.
wrom wil je inloggen via je browser gebruik dan gewoon FTP Voyager... heeft nog extra combo functies met Servu 3.0 too... (ook van RhinoSoft namelijk)
maar goed ik leg het je via ICQ wel ff uit
Kheb geen ICQ maar MSN, maar die doet het nu niet.Maar ik heb nu ook WS_FTP pro draaien dat is toch ook zoiets als FTP Voyager?
als je toch een domain wil hebben kan je altijd naar www.dns2go.com gaan en daar even een gratis http,ftp,noem maar op ://valid.dns2go.com domaintje reggen...... en de client downen en voila....... je servertje staat er in welgeteld 12,34 minuten (bij mij tenminste) en dat zonder enkele ervaring op server gebied......
En dat is gratis en voor niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een ander variant op dns2go is bijvoorbeeld http://www.dyndns.org , ook erg makkelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1