Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus of HP

Pagina: 1
Acties:

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-11 20:40
Hi,

Bij mijn zoektocht naar een nieuwe laptop ben ik op deze 2 opties gekomen:

- pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VW-FY217T

- pricewatch: HP Pavilion 15-bc035nd

Prijzen zijn nagenoeg hetzelfde. Maar de HP heeft iets betere specs.
Bouwkwaliteit vind ik ook belangrijk.

Wat raden jullie aan?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Wat wil je doen met de laptop? Beiden zijn grofweg gelijkwaardig.

De HP heeft betere specs: je krijgt 16GB geheugen en een 1TB schijf naast je SSD. Indien je meer opslag nodig hebt erg handig.

Overigens indien je doel gaming is, ik zou dan gaan kijken naar een laptop met een GTX 1060. Die blazen die GTX 960M ongeveer weg qua prestaties. Je moet je budget wat rekken, maar het is het waard omdat je laptop langer meegaat.

Zie bijvoorbeeld: pricewatch: Asus ROG GL502VM-FY022T

• Thoraxx
CMD-Snake schreef op maandag 28 november 2016 @ 06:40:
Wat wil je doen met de laptop? Beiden zijn grofweg gelijkwaardig.

De HP heeft betere specs: je krijgt 16GB geheugen en een 1TB schijf naast je SSD. Indien je meer opslag nodig hebt erg handig.

Overigens indien je doel gaming is, ik zou dan gaan kijken naar een laptop met een GTX 1060. Die blazen die GTX 960M ongeveer weg qua prestaties. Je moet je budget wat rekken, maar het is het waard omdat je laptop langer meegaat.

Zie bijvoorbeeld: pricewatch: Asus ROG GL502VM-FY022T
Bedankt voor de tip. Maar ik heb mijn budget al iets opgerekt :P
Ik zal hem ook niet veel gaan gebruiken om te gamen. Maar meer met HDMI aan de TV hangen en films kijken. Verder Office, downloads, internetten en wat lichte foto bewerking.

Belangrijker vind ik dat hij redelijk stil is, degelijk gebouwd en goed afgewerkt. Weet niet wat in het algemeen beter bekend staat. Asus of HP qua kwaliteit.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Thoraxx schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:57:
Ik zal hem ook niet veel gaan gebruiken om te gamen. Maar meer met HDMI aan de TV hangen en films kijken. Verder Office, downloads, internetten en wat lichte foto bewerking.

Belangrijker vind ik dat hij redelijk stil is, degelijk gebouwd en goed afgewerkt. Weet niet wat in het algemeen beter bekend staat. Asus of HP qua kwaliteit.
Ik denk dat het qua kwaliteit om het even is dan.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Heb je deze ook bekeken ?

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV010NMH Die is qua prijs / kwaliteitsverhouding nog wat interssanter. Uit bovenstaande zou ik gaan voor de Hp. Puur voor de specs. Bouw kwaliteit is bij beiden goed.

De hp is er voor 100€ minder ook nog. Je gaat dan alleen naar 128gb ssd maar je bespaart wel 100€.
Dat is deze:
pricewatch: HP Pavilion 15-bc076nd

• Thoraxx
Bedankt voor jullie tips. Ben uiteindelijk toch voor de Asus gegaan.
pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VW-FY217T

Hier had ik het beste gevoel bij. Las over de HP dat die aardig wat geluid maakte, toetsenbord niet erg lekker werkte en adapter die coil whine maakte. De Asus heb ik nu binnen en is erg stil en super fijn toetsenbord.

Alleen even wennen aan Windows 10 :S
Pagina: 1