HDD dockingstation nodig voor het betere kloon &backup werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zoek een HDD dockingstation waar ik minimaal 2 schijven in kan zetten van 2,5 en/of 3,5 inch.
De bedoeling is dat hiermee eenvoudig & snel zonder tussenkomst van laptop of pc schijven kunnen worden gekloond. Ik gebruik geen SSD schijven en ben dat eigenlijk ook niet van plan te gaan doen.

Het doel is om eenvoudig een schijf te kunnen gebruiken als back-up medium voor data Wat ik echter ook graag wil is de schijf van de laptop om de zoveel tijd als volledige back-up te kunnen klonen zonder dat die schijf dan steeds uit de laptop moet worden gehaald. ...

Relevante software en hardware die ik gebruik
De laptop, een Dell E6410, draait op windows 7 Ultimate. Op dit moment heb ik eigenlijk nog geen goede en gebruiks vriendelijke backup software gevonden en dus maak ik regelmatig gewoon een complete copy van bepaalde mappen. In het verleden gebruikte ik Norton360 maar dat vertraagd de laptop enorm en slaat de backup in de meest vage manier op. Ook het verwijderen van een backup gaat enorm traag....

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
de apparaten die ik voorbij heb zien komen zijn van sharkoon en sitecom. Van beide heb ik niet direct een warm gevoel gekregen. De een heeft erg beperkte software en de ander bijvoorbeeld weer geen safe release knop voor de hdd waardoor er mogelijk schade kan ontstaan.

Wie kan me op de juiste weg zetten ?

Oh ja, de Dell die ik nu gebruik heeft geen usb 3 poort maar ws zal er binnenkort wel een pc komen die dat uiteraard wel heeft. Het is echter wel de bedoeling dat het ding met de Dell overweg kan...
...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Alle reacties

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:33
Als eens gedacht aan een NAS ipv een HDD dockingstation? Hierin is wat meer keuze tussen merken die wat wat hoger staan aangeschreven.

[ Voor 41% gewijzigd door Arator op 28-11-2016 07:55 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:18

DarkSide

theres no place like ::1

een kloon is niet echt een backup. Alles wat "fout" is in je source (een per ongeluk verwijderde map, een virus, een verkeerd bewerkt bestand, etc) wordt 1:1 gekopieerd naar de kloon.

Je kan dus niet terug in de tijd om zo e.e.a te recoveren.
Een NAS lijkt me dan idd een betere oplossing.
Hierbij kan je gewoon je belangrijke data backuppen met versiebeheer.
En daarbij eventueel ook de data op de NAS backuppen naar de cloud (ook HDD's van NASsen kunnen defect gaan bv).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.