Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langestefan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09-2024
Hallo,

Ik heb recent de Logitech Z506 aangeschaft. Hij werkt goed, maar ik ben in de war met de aansluitingen.
Ik heb momenteel de analog inputs op de versterker verbonden met mijn PC (6CH op de versterker).
De stereo aansluitingen R en L zijn dus nog over.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/bc4579cbf9d402e202922ffffd8218db.png

Nu wil ik graag mijn Xbox One ook verbinden met deze set. De xbox one is aangesloten op een monitor via HDMI, de Asus VC239H. Deze monitor heeft 1x HDMI, DVI en VGA out. Er is ook een 3.5mm aansluiting.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/c0abbbdb8b571a29bdd8b084efbf381f.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.ientry.com/sites/webpronews/article_pics/xboxoneback.png

Op internet las ik dat ik de S/PDIF output van de xbox kan gebruiken, dit moet dan wel via een adapter en is geen 5.1 surround zo ver ik weet.

Is er een manier om wel 5.1 geluid te krijgen uit mijn xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:41
Als de Z506 een spdif ingang had dan kan je daar gewoon 5.1 DTS en Dolby Digital over sturen. Maar de Z506 heeft geen digitale ingang en de Xbox geen analoge uitgang, dus dan houdt het al snel op.

Deze pricewatch: Logitech Z906 heeft wel een SPDIF ingang dus daarmee heb je wel 5.1 (DTS en DD5.1). Of je moet zoiets aanschaffen: https://www.amazon.com/Wi...fRID=X22NHFA30X88XW3CA1SH

Echter heb ik geen idee hoe goed dat werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon op 28-11-2016 00:14 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langestefan
Ramon bedankt voor je reactie.

Er bestaan wel adapters / converters om van een analoog signaal een digitaal signaal te maken. De Z506 heb ik al aangeschaft. Hij is ook al aangesloten en werkt heel goed, ik zoek alleen nog een manier om mijn xbox er op aan te sluiten.

Deze zou ik kunnen gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://www.kanexpro.com/images/skus/AUA2DCV.jpg

Maar verlies ik dan mijn 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22

FeaR

In GoT we trust

Ja. Elke RCA/Cinch/tulp is één kanaal en met twee van die connectoren heb je dus maximaal 2.0.

Overigens heb je een verkeerd product gelinkt: de input is aan de analoge kant en de output aan de digitale kant. Wat jij zoekt (en dan in 5.1) is andersom: digitaal in, analoog uit.

Maar met de Logitech Z506 ga je nooit twee 5.1-bronnen tegelijk aan kunnen sluiten. Die inputs heeft de set namelijk niet. De set heeft maximaal 5.1 + 2.0 in.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langestefan
FeaR schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:41:
[...]

Ja. Elke RCA/Cinch/tulp is één kanaal en met twee van die connectoren heb je dus maximaal 2.0.

Overigens heb je een verkeerd product gelinkt: de input is aan de analoge kant en de output aan de digitale kant. Wat jij zoekt (en dan in 5.1) is andersom: digitaal in, analoog uit.

Maar met de Logitech Z506 ga je nooit twee 5.1-bronnen tegelijk aan kunnen sluiten. Die inputs heeft de set namelijk niet. De set heeft maximaal 5.1 + 2.0 in.
Bedankt voor je reactie. Klopt, het moet natuurlijk andersom, digitaal naar analoog. Ik zie nu ook dat dat niet mogelijk is om twee maal 5.1 uit de box te krijgen. Dan ga ik maar het maximale er uit halen en de Xbox op 2.0 zetten.

Maar in theorie zou het dus moeten werken met een converter? Heb je daar ervaring mee? Is er veel kwaliteitsverlies?

Ik kan deze set wel aanschaffen:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/6dbb95030c839e1b01bd0a1ac94d4ebe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Tja, converters zijn natuurlijk altijd kwaliteitsverlies.
In theorie moet het werken, ik hoop in de praktijk ook.
Wat kost dat grapje? Je kan de gok natuurlijk wagen.

Let wel op dat je dus alleen 2.0 geluid krijgt via de tulp aansluiting. De vraag is wil je dat?

[ Voor 22% gewijzigd door Clavis op 28-11-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

FeaR schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:41:
[...]

ik zie jackplugs, je kan gewoon splitters plaatsen. moet dan alleen wel op letten dat je niet tegelijk beide bronnen aanstuurt.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langestefan
PaRaDoX4 schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:01:
[...]

ik zie jackplugs, je kan gewoon splitters plaatsen. moet dan alleen wel op letten dat je niet tegelijk beide bronnen aanstuurt.
Dat gaat helaas niet werken denk ik, de xbox one heeft namelijk geen analoge uitgang.
Clavis schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:00:
Tja, converters zijn natuurlijk altijd kwaliteitsverlies.
In theorie moet het werken, ik hoop in de praktijk ook.
Wat kost dat grapje? Je kan de gok natuurlijk wagen.

Let wel op dat je dus alleen 2.0 geluid krijgt via de tulp aansluiting. De vraag is wil je dat?
Via china ongeveer 7 euro... dus ik kan de gok wagen. In principe is 2.0 geluid wel goed genoeg voor de xbox, meer dan gamen doe ik er toch niet op. Muziek en films gaan gewoon via mijn PC.

[ Voor 45% gewijzigd door langestefan op 28-11-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:48
opmerking weggehaald

Sorry, helemaal verkeerd gelezen 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door Kars op 28-11-2016 15:14 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

PaRaDoX4 schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:01:
[...]
Dat zou niet mijn voorkeur hebben, maar het is technisch wel mogelijk. Ik zou er dan een switch/mengpaneel tussen zetten.

Overigens bestaan er ook HDMI Audio Extractors, ook die surround uit kunnen sturen. Veelal wel met RCA uitgangen en niet in 3,5 mm Jack maar dat is om te zetten. Geen ervaring mee en ik weet niet hoe veel vertraging het oplevert. Dat in combinatie met splitters en je behoudt de PC op surround en de XBox. Enige is dat het totaalplaatje dan wel richting de prijs van een Z906 gaat die out of the box zou werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

langestefan schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:03:
[...]

Dat gaat helaas niet werken denk ik, de xbox one heeft namelijk geen analoge uitgang.
dat weet ik was meer een reactie op het feit dat je geen 2 analoge op die logitec kon aansluiten

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langestefan
Volgens een studiegenoot kan ik ook gewoon 2.0 halen uit een 3.5mm naar tulp aansluiting, deze verbind ik dan dus met mijn monitor.

Afbeeldingslocatie: http://images.ethersol.com/images/products/cc399ac.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

langestefan schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:09:
...deze verbind ik dan dus met mijn monitor.
Volgens de handleiding is de 3,5 mm jack in de monitor een ingang en geen uitgang. Geluid uitvoeren naar een extern apparaat kan deze monitor niet.

Pagina: 1