Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop game/studie laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• triple__vince
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
Hoi Tweakers

Ik zou graag jullie hulp en advies willen vragen voor de aankoop van een laptop, de laptop zal gebruikt worden voor games en studie (nog nader te bepalen ict richting, voornamelijk zelfstudie, long story... :P ).

Mijn weinige eisen voor de laptop zijn:
I7
Gtx 1060 ( voornamelijk omdat ik lees dat ik nu beter de 9xx serie kan laten zitten)
Uitbreidbaar geheugen, SSD en HDD, 17inch IPS

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Allerhande games maar voornamelijk rpg, adventure en singleplay. Moet wel de komende jaren fatsoenlijk nieuwe games kunnen draaien, maar dat hoeft niet op ultra.
Ik zal vast diverse programma's met betrekking tot een studie in de it moeten draaien, maar welke kan ik nog geen antwoord op geven. Wil in ieder geval op de meeste zijn voorbereid.

Wat mag je laptop gaan kosten?
1500 pietermannen, zit verder niet veel rek in.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Word eigenlijk alleen meegenomen naar het werk, dus zal niet 'on te move' gebruikt gaan worden.
Gewicht en accu dus niet zo belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu komt het :)
Ik struin al een hele tijd alle sites af voor reviews, testen, adviezen etc voor een nette laptop. Maar tevergeefs.
Wat ik nu vaak lees is dat ik met de GTX 1xxxx serie ik meer 'future proof' zou zijn. Maar zou ik met een 970/980 niet net zo goed uit de voeten kunnen?
Ik wil een I7 ivm HT.. zodat ik het meeste wat op mijn pad mag komen ook aan kan.
17inch omdat ik van type bigger is better ben.
Geheugen hoeft alleen maar uitbreidbaar te zijn, zelfde geld voor de SSd en HDD.

Ik had mijn hoop een beetje gevestigd op Black Friday/cyber monday maar helaas niks kunnen vinden.Ik ben wel een Medion erazer x7847 tegen gekomen die maar net boven budget ligt maar helaas totaal geen ervaring met hun bouwkwaliteit. Dus eigenlijk kan je dit hele verhaal samen vatten tot: is die Medion wat? of kan ik hun beter links laten liggen, budget en de eisen aanpassen en voor een ander merk gaan?

Hopelijk komen we samen tot een goede keus.

Sorry linkje vergeten: http://www.medion.com/nl/...ng-laptop-30021457a1.html
...

Alle reacties

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
De 1xxx series zijn idd meer futureproof omdat ze bijna desktop peformance hebben door de pascal technologie en met dat budget zou het zonde zijn om lager dan een 1060 te gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Voyarch op 28-11-2016 00:36 ]

• triple__vince
@Ventrexe, Thanks voor de input.

Het blijft lastig kiezen als je zelf geen ervaring hebt met de verschillende merken.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik heb zelf een voorkeur voor de zakelijke lijnen van HP (Elitebook, Probook) en Dell (Latitude).

Maak nu qua werk gebruik van een Elitebook (type weet ik even niet, ding staat in de serverruimte), mijn Probook 4340s heeft helaas de geest gegeven.

Zeker ook omdat je een ICT opleiding wilt gaan doen, zou ik gaan voor 16GByte geheugen of meer. Dan kun je nog zinvol wat met virtualisatie spelen en andere zware toepassingen draaien de relatief veel geheugen vreten.

SSD is een must, dat maakt zelfs van een 10 jaar oude oude Dell XPS M1210 nog een acceptabel bruikbare laptop. (Dat is mijn huidige privé laptop.) Hoe groter hoe beter, maar ik kan me voorstellen dat je daar tegen budgettaire beperkingen aan loopt. Eventueel zou je nog met een externe USB disk kunnen werken. Niet praktisch onderweg, wel prima mee te werken als je aan een bureau zit.

Ander punt van aandacht dat ik heel belangrijk vind: Mat scherm. Anders zie je bij een halve zonnestraal vooral jezelf en da's niet fijn. :-) (Ook niet als je binnen zit.)

Heb je al een beetje een idee wat voor ICT opleiding je wil gaan doen? (Want daar kan je laptop keuze vrij stevig door beïnvloed worden.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• triple__vince
@unezra, nee nog niet, wil eerst proberen of programmeren mij ligt anders word het waarschijnlijk systeembeheerder.